Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Fleischmann wisselaandrijving verbergen

Gestart door Iebor, 26 juni 2006, 18:53:31 PM

n/a

Klikt heel erg interesant.. Hoe dan we dit. Is niet mogelijk met profirails zeker.. Ik ga namelijk binnenkort met nieuwe baan beginnen en ben er nog niet uit, of ik profirails dooe of gewoon raisl, want met gewoon raisl heb je weer andere wisselandrijvingen, maar die lijken mij weer goedkoper, weet iemand hoe dit zit, en moet en gaat :P [:D]

ysbeer

Wat is er zo profi aan die rails[?][?].
Ik vind gewone rails met zelf gemaakt ballastbed mooier en ook nog goedkoper.
wisselaandrijving zelf maken is ook op profi mogelijk hoor.

wim ysbeer

n/a

Ja k heb al even rondgekeken, en denk dat ik voor Peco rails ga...
En die wisselaanrijving voor 5 euro, wat/welke is dat?

ysbeer

Dat is de zelfde die de winkel maakte,waar van de eigenaar,die volgens mij rik heten onlangs is overleden.
Het is de namaak van de duren feather aandrijving(zie ook msm 45/46/of 47.
De namaak motor kost 3.50 euro en voldoet uitstekend.
paar stangentjes e.d zijn simpel te maken.

Adres voor de motoren,schema voor electrisch schakeling op verzoek (EMAIL)

wim ysbeer

marctje

hallo,
Ijsbeer bedoelde hier de wissels van chalumano die nu (in mindere aantal) nog te verkrijgen zijn bij collectors bank in Wilrijk
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Iebor

Wat er zo profi aan die rails is weet alleen Fleischmann. Maar vergeleken bij de vroegere modelrails zijn deze rails toch wel mooier (vind ik). Daar ik met Fleischmann rijd was dit een optie. De modelrails van dit merk heb ik nooit mooi gevonden. Ook nog gedacht aan Rocoline rails maar de bedding was te hoog en moest ingesneden worden bij wissels en dergelijke. De rails zijn bijzonder, daar ze maar 2,1 mm hoog zijn. Maar ik heb nog veel Wagonnetjes met te hoge wielflenzen en die lopen dan over de bielzen. Peco en andere merken rails zijn nooit bij mij de revue gepasseerd. Ik weet zeker dat wanneer het modelspoor weer bij meer mensen in de huiskamers komt er meerdere merken met nog mooiere rails zullen komen. Er is zelfs een merk dat losse onderdelen aanbiedt. Dus zelf bielzen plaatsen en schilderen, rails met malletje er op plaatsen en met minispijkers vastzetten. OOk de wissels zijn in onderdelen te koop (ben alleen het merk even kwijt)Zo, ik heb het antwoord al gehad op mijn vraag (hoe en wat te doen met de wisselaandrijving) dus ben ik weer heel tevreden met dit forum.

spoorgroetjes Rob Bogers.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door marctje

hallo,
Ijsbeer bedoelde hier de wissels van chalumano die nu (in mindere aantal) nog te verkrijgen zijn bij collectors bank in Wilrijk



ja die bedoel ik,die zijn makkelijk zelf te maken.
motoren komen van de zelfde leverancier.

wim ysbeer

Iebor

Intussen heb ik van Quf de gebruiksaanwijzing ontvangen en o, wat simpel is het om de aandrijving om te draaien. Bedankt Quf voor de genomen moeite!!