de trein voorbij

Gestart door Tom, 02 maart 2016, 18:46:03 PM

Tom

De trein voorbij enkel te zien op de website van canvas.
NMBS anno 1980

http://www.canvas.be/video/de-trein-voorbij

Prachtige beelden en sfeer zou ik zeggen...
Tom

Dirky

fantastische herinnering aan de tijd dat ik met de trein naar 't school moest... station van mijn geboortestad Oudenaarde voor ze het verminkt hebben!

thx

Dirky

b.t.w., kan men dat film'ke feitelijk kopiëren? thx

loebaske

#3
echt een document, zou dit ook graag op DVD willen...
kreeg er koude rillingen van, iets dat ik allemaal heb meegemaakt in Ronse en Oudenaarde...

Heb daar ook stomers zien voorbij rijden, heb ook op die brug tot de conclusie gekomen dat men modelspoor niet voldeed aan het echte, dat er maar 2 rails lagen en geen drie zoals thuis, het hele gedoe buiten en 2 rail in de plaats...



reeves

Idd zeer mooi filmpje, met mooie beelden van het station en perron met de brug, mooi om na te maken.

Groet Tom

dieselfreak

Citaat van: loebaske op 02 maart 2016, 21:00:02 PM
echt een document, zou dit ook graag op DVD willen...
kreeg er koude rillingen van, iets dat ik allemaal heb meegemaakt in Ronse en Oudenaarde...

Heb daar ook stomers zien voorbij rijden, heb ook op die brug tot de conclusie gekomen dat men modelspoor niet voldeed aan het echte, dat er maar 2 rails lagen en geen drie zoals thuis, het hele gedoe buiten en 2 rail in de plaats...

Een copy kan besteld worden bij de VRT, schrik echter niet van de prijs:

http://www.vrt.be/faq/hoe-kunt-u-een-kopie-van-een-tv-programma-bestellen



MC

DIORAMABOUWER

zeer mooi filmpje,met beelden uit mijn woonplaats Gistel,ik wist niet dat die beelden bestonden.Het valt me op dat het in de jaren 70 overal zo rustig was,zowel op de trein als langs de weg,overal parking zat!!!!Is voor mij wel een inspiratie bron voor m'n TP 3 baan zoals verlichtingsarmaturen,reklame borden,antennes op de daken,enz,.....gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

marc goovaerts

Prachtig document ! Met massa's (modelbouw)details.
Ik was al lang geen kind meer toen de oranje bussen reden, maar dat het toen zo rustig en verlaten was, dat zit toch niet in mijn geheugen. 'We took it for granted', waarschijnlijk.

Michiel

Ik heb steeds problemen met het bekijken van de filmpjes op de website van de VRT, al vele maanden. Op windows en op Lunix. Ze spelen nooit, het blijft een zwart vlak. geen idee waar dat aan ligt.  :(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Bij mij is het een grijs vlak. Als ik daar op klik krijg ik een venstertje dat mijn versie van FlashPlayer outdated is. Ondanks regelmatig opnieuw die te herinstalleren. Maar ik krijg ook knopjes met 'install now' en 'allow now' bij die waarschuwing. Op die laatste klikken doet het filmpje afspelen.

loebaske

Tja, het is 49€ voor de DVD, niet goedkoop..
Is wel een naslagwerk en nostalgie ....

marc goovaerts

Zo van die prijzen die mensen uitnodigen om 'illegale' kopies te maken...

loebaske

Just Marc, zat ook zo te denken...één exemplaar kopen en massaal kopies maken en delen de aankoopprijs...maar het mag niet hé


marc goovaerts

En als we zoiets hier organiseren, dan krijgen we er waarschijnlijk nog 'bendevorming' bovenop ! ;D

dani

ik heb niks gezegd.....

http://www.movavi.com/nl/screen-recorder/

en dan in full screen mode filmpje afspelen op de pc


Ofwel  "swipen" van de tablet naar de TV (bvb via een Apple TV) en de DVD recorder aan SCART van de TV hangen...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.