Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

DR5000, 2rail DCC

Gestart door Ben, 28 februari 2016, 15:18:20 PM

Ben

Sinds begin februari rij ik met de nieuwe DCC centrale van Digikeijs, DR5000: http://www.digikeijs.nl/dr5000-dcc-multi-bus-centrale.html als vervanger voor mijn oude Intellibox.

Feitelijk een black box zonder toeters en bellen maar wel met veel aansluitmogelijkheden. De centrale is nog deels in ontwikkeling wat betreft functionaliteit maar met de huidige uitvoering kun je prima uit de voeten. Gaande het jaar zal dit met regelmaat ge-updated worden.



Meegeleverd wordt een user interface met welke je eenvoudig settings kunt doen, DCC kan programmeren al of niet via het programmeerspoor of POM, bezetmeldingen monitoren etc..

Aansluitmogelijkheden voor diverse handregelaars, fixed, via de interne wifi router (!) met smartphone of tablet of via de infra-rood poort (IRIS/Piko Digifern).
Boosters aansluitingen via de B-bus, LocoNet B of sniffen.
De centrale ondersteunt voorts de diverse besturingsprogramma als iTrain, Koploper, Rocrail enz. via LAN, LocoNet of XpressNet protocollen.





Ontwikkeling zijn te volgen op Digikeijs Facebook: https://www.facebook.com/Digikeijs

Mijn oordeel is positief evenals de prijsje: nog geen €150 incl. netvoeding welke goed is voor 3A op de baan.

Gr, Ben.

Michael

Ben tof dat je deze hier vermeld, ik ben van plan om de centrale aan te schaffen als ik verder ben met de module baan, kan ik mijn TC mooi thuis laten voor mijn baan op zolder.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

En te gebruiken met Koploper, Ben?

grt Piet.

Michael

Citaat van: PietB op 28 februari 2016, 17:29:05 PM
En te gebruiken met Koploper, Ben?

grt Piet.

Goed lezen Piet heeft Ben netjes vermeld. Ja ook met koploper te gebruiken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Sorry heb ik overheen gelezen.

dani

Citaat van: PietB op 29 februari 2016, 00:57:21 AM
Sorry heb ik overheen gelezen.
niet alleen prentjes kijken hee ouwe rakker ...   :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 29 februari 2016, 09:47:22 AM
niet alleen prentjes kijken hee ouwe rakker ...   :-) :-)
Ja dat gaat zo als je je bril beneden hebt laten liggen.
Ouderdom komt met gebreken.

Ben

Citaat van: PietB op 28 februari 2016, 17:29:05 PM

En te gebruiken met Koploper, Ben?


Jij bent een 3railer dus is er een probleem met massa detectie i.c.m. de H-bridge booster. Als je geen galvanische scheiding van beide aanbrengt is het feest snel over Piet. ;)

Gr, Ben.