Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

loebaske


philippe_007


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Heb het vandaag "in 't echt" gezien en het is gewoon eng. Die treinen in de tuin, die stappende mijnwerker en andere zaken zijn gewoon maf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

modelbouwpatrick

Gerolf proficiat prachtig diorama in het nog beter als de foto's voor dat onweer erbij

Michael

Citaat van: Gerolf op 22 oktober 2016, 06:55:09 AM
Pfft ... 't is klaar geraakt. Net nog dik 4 uren er mee bezig geweest, en nu afgerond  ::)
Ingepakt, klaar om naar Edegem te gaan ...  8)

Gerolf, een weekend genieten van alle modelbouw kunsten op jou "baantje" proficiat je legt de lat weer eens op ongekende hoogte. Hopelijk kan ik het ooit nog eens in het echt bewonderen. Wegens keelpijn en snotteren ben ik er helaas niet bij vandaag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Bedankt allen om te komen kijken, en voor de toffe reacties hier en in Edegem.
Het ding loopt behoorlijk betrouwbaar, dus het nachtwerk van gisteren had zin  8)

Het bijhorende vergrootglas en zappertje worden vaak gehanteerd. Tof !!
Vandaag kan ik er nog een dag van (laten) genieten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Geniet maar ten volle, Gerolf.
Het is alweer een pareltje geworden !!!  8) 8) 8)
Je hebt de grenzen alweer serieus verzet !
Benieuwd wat je volgende keer uit je mouw gaat toveren ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

En men zag dat het goed was ...



Citaat van: Steam.N op 23 oktober 2016, 09:19:58 AM
Geniet maar ten volle, Gerolf.
Het is alweer een pareltje geworden !!!  8) 8) 8)
Je hebt de grenzen alweer serieus verzet !
Benieuwd wat je volgende keer uit je mouw gaat toveren ...  ;)

Thanks. Ik ben er mee gewonnen, maar toch met een wat zuur gevoel: het aantal deelnemers was miniem
Volgende keer? Misschien, en voor mijn part ook zonder wedstrijd  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Da afwezigen hebben ongelijk :-)
Je bent de terechte winnaar...
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel respect heb voor het baantje met de loc in een hangaar, zeker als je de achtergrond kent...
Aan de drie deelnemers, proficiat.

SteamMike

Deze 'loc in de hangaar' heeft een hele tijd op kop gestaan bij de tussen tellingen. Dit moet wel gezegd. De tekst die erbij stond is niet door de maker, maar door een clublid bijgeschreven omdat dit een verdiend commentaar was. Jammer wel dat we het succes van vorig jaar niet hebben kunnen evenaren. Ook geen inschrijvingen van buiten de club. Voor volgend jaar wachten we op de richtlijnen van het bestuur.

Michel
 

Gerolf

Even een kleine update: noodgedwongen een motor vervangen door een kloeker exemplaar ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Nog een aanpassing aan 't proberen, om er voor te zorgen dat de treintjes niet meer ontsporen ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#373
Ik pieker me suf. Hoe kan een trein, die getrokken wordt door een ketting, ontsporen? En hoe vermijdt dit draadsnijwerk die zogenaamde ontsporing. Hoedanook, ik hoop dat de herstelling werkt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

De ontsporingen kwamen door een onstabiele verbinding tussen de ketting en de trein. Dit "draadsnijwerk" is een deel van de nieuwe verbinding ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw