Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Citaat van: philippe_007 op 29 september 2016, 19:45:18 PM
Ziet er goed uit.... Nog enkele weken en we kunnen het live zien :-)

Thanks - daarnet hebben er enkele bij MTD het live gezien, maar nog zonder "elektriek"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


Michiel

#332
Dat ziet er zo van "ver" (ik schat zo'n 50km)  erg goed uit! Ik was die mijn al bijna vergeten, toch een essentieel onderdeel van het thema, gezien de titel van het pareltje. Je moet (er móet niets, slechts een wijze van zeggen) nog wel iets doen aan de wat verfrommelde zijwanden, want dat geeft een slordige eerste indruk, wat zeker niet overeenkomt met het inhoudelijke. Misschien een klein u-profieltje over te rand steken om ze recht en strak te trekken? En zou je geen echte aarde (gezeefd, stoffig fijn) tegen het blok kunnen strooien/kleven; met onderaan een ader steenkoolgruis? Maar waarschijnlijk staat dat al lang op je agenda.

En nu begin ik de boodschap te snappen met de uitbeelding van dit tafereeltje ('k weet het, noem me maar traag  ;D ): de bijna decadente  onverschilligheid van de zeer welgestelden voor de miserabele werkomstadigheden van de arbeider zo'n kleine eeuw geleden. Ten minste, dat zie ík erin. In elk geval tof om het geheel zo te zien. Schattig microbaantje met een ernstige ondertoon.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Je hebt het helemaal juist, Michiel. Ondertoon van de naam inclusief  :)
100 jaar geleden was het de vooravond van de Russische revolutie. Dat was toen te verwachten, mijn gedacht  ::)

Steenlagen? Laat ik daar nu net mee begonnen zijn ...



Die scheve achtergrond: Je hebt (weer) helemaal gelijk.
Misschien vervang ik hem wel (nu kan het nog vrij eenvoudig)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

ik vermoed dat die "scheve" achtergrond het frommelen van de rand van de foto is.

Een klein L-profieltje er over zetten en aan de buitenkant afschuren om binnen de doro de hyperkritische jury vastgestelde maten te blijven  ;) 8)

Een van die gelukkige MTD'er was ik, en het is gewoon verbazingwekkend wat Gerolf hier weer gepresteerd heeft.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railtravelmanager

inderdaad ongelofelijk knap wat hier weeral in elkaar wordt geknutseld, respect  ;)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Bedankt, ik doe mijn best. Nog een kleine 3 weken en niet zoveel vrije dagen voor het klaar moet zijn  :-X

De nieuwe achtergrond is intussen afgedrukt en bijna klaar om te plaatsen.
Die steenlagen hebben ook nog heel wat verf (en zo) nodig voor ze naar mijn goesting zullen zijn  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Te vergelijken met de vorige foto:



... en naar mijn idee een stuk beter  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


eddy

Hoi Gerolf,
kan de kleur niet zo goed zien,maar het gesteente is grijs boven en onder de kolenlaag .Alleez zo heb ik het toch altijd gezien.
groeten eddy

Gerolf

Na de bewerking is de ondergrond een pak meer "geblend", maar ook meer discreet-gevarieerd

Citaat van: eddy op 04 oktober 2016, 15:02:23 PMkan de kleur niet zo goed zien,maar het gesteente is grijs boven en onder de kolenlaag .Alleez zo heb ik het toch altijd gezien.

De foto toont de werkelijke kleuren niet zo goed (witbalans deed vervelend),
en mogelijk ga ik de onderste lagen nog iets meer verdonkeren
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Kijkje achter de schermen :



... wat wil zeggen dat alle bedrading er is, normaalgesproken geen soldeerwerk meer ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

loebaske


Alles mooi samen gebonden > >professioneel werk TOP

Gerolf

Thanks  :)

Ik ben nu volop met het debuggen bezig. De soldeerbout is voorlopig) nog niet opnieuw gebruikt
De IR-ontvanger werkt nu wel zoals het moet, maar nu moet de rest er nog goed naar luisteren  ::)
Microcontroller per microcontroller ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw