Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Trump and Dumber

Gestart door OlivierV, 28 februari 2016, 09:19:12 AM

OlivierV

't Was eigenlijk de bedoeling om ne keer met die pipo te lachen en jullie nemen dat hier allemaal zo serieus.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Tja Olivier, die "Pipo" mag dan om mee te lachen zijn 'en eigenlijk vraagt hij er zelf om) maar de achterliggende realiteit en mogelijke gevolgen van wat die "Pipo" aan kan richten is gewoon zorgwekkend.
Veel mensen zitten met de schrik dat de geschiedenis van zo'n 70 jaar geleden zich zal herhalen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Citaat van: OlivierV op 01 maart 2016, 22:50:34 PM
't Was eigenlijk de bedoeling om ne keer met die pipo te lachen en jullie nemen dat hier allemaal zo serieus.

Eigenlijk wel grappig dat je hem een Pipo noemt terwijl je jezelf omschrijft als: " Een idioot op een skateboard" die in "Wortelland" leeft.
Al moet ik zeggen dat ik je omschrijving wel leuk vind, lekker luchtig, al ben je zeker geen idioot.

Misschien omdat ik in een lang verleden geschiedenis heb gestudeerd, ( spijtig genoeg niet afgemaakt ) dat ik de huidige politieke situatie niet zo grappig vind.
Maar hoewel de kans heel klein is dat Trumph het uiteindelijk gaat halen, het zou niet de eerste "Pipo" zijn die een verdomd goed leider blijkt te zijn.
( voor een heel goed voorbeeld hiervan moet je bij de Romeinen zijn, keizer Claudius, één van de besten hoewel hij als een spast en debiel werd omschreven en aanzien ... )


NielsVV

Spijtig dat deze Amerikaan niet verkozen werd in de voorrondes. Want wie wil er nu geen gratis pony!


info
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Durango

Citaat van: SuSke op 02 maart 2016, 00:43:59 AM
........mogelijke gevolgen van wat die "Pipo" aan kan richten is gewoon zorgwekkend.
Veel mensen zitten met de schrik dat de geschiedenis van zo'n 70 jaar geleden zich zal herhalen.

En met die idioot in het witte huis komt dat alleen maar dichterbij.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

OlivierV

Citaat van: SuSke op 02 maart 2016, 00:43:59 AM
Tja Olivier, die "Pipo" mag dan om mee te lachen zijn 'en eigenlijk vraagt hij er zelf om) maar de achterliggende realiteit en mogelijke gevolgen van wat die "Pipo" aan kan richten is gewoon zorgwekkend.
Veel mensen zitten met de schrik dat de geschiedenis van zo'n 70 jaar geleden zich zal herhalen.

Ik weet ook wel dat het niet zo geweldig zou zijn wanneer die wietel in het witte huis komt te zitten. Maar in afwachting kunnen we er beter gewoon mee lachen, wij mogen toch niet stemmen in Amerika.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: centauri167 op 02 maart 2016, 00:46:10 AM
Al moet ik zeggen dat ik je omschrijving wel leuk vind, lekker luchtig, al ben je zeker geen idioot
hoewel ik bij laatste bewering toch niet zo ver zou gaan  ;D ;D ;)

janieburton

Citaat van: SuSke op 02 maart 2016, 00:43:59 AM
Tja Olivier, die "Pipo" mag dan om mee te lachen zijn 'en eigenlijk vraagt hij er zelf om) maar de achterliggende realiteit en mogelijke gevolgen van wat die "Pipo" aan kan richten is gewoon zorgwekkend.
Veel mensen zitten met de schrik dat de geschiedenis van zo'n 70 jaar geleden zich zal herhalen.

+10
 

Lange Trein

'Ik weet ook wel dat het niet zo geweldig zou zijn wanneer die wietel in het witte huis komt te zitten. Maar in afwachting kunnen we er beter gewoon mee lachen, wij mogen toch niet stemmen in Amerika.'

Het lachen zou ons wel eens kunnen vergaan, mocht hij daadwerkelijk in het Witte Huis geraken.

Herinner je de paniek in Frankrijk toe Coluche zich presidentskandidaat stelde en op een haar na de 2de ronde haalde. Ieder op z'n plek is een niet onaardig beginsel of principe.

Trump heeft een grote mond en kan mooi inpraten op z'n publiek. Maar wie zijn zijn aanhangers? Wat heeft hij reeds bewezen in de politiek? Een succesvol zakenman maakt daarom niet direct een succesvol politieker. Ik herinner me nog de verkiezing van een Belgische premier, die ook nog nooit iets had bewezen en na een paar jaar uitbundig de Marseillaise stond te zingen als hem naar de Brabançonne werd gevraagd. Ondertussen volledig van het politiek toneel verdwenen maar toch geen onopgemerkte passage gemaakt. Alle schade tot gevolg.
Met vriendelijke groeten,
Denis

janieburton

#39
Misschien moet men even naar het verleden gaan kijken, met charisma(in de breedste zin van het woord) bereikt men veel; Mevr. Merkel wat heeft die vroeger gedaan? ze was Oost-Duitse en staat nu aan het hoofd van een van de machtigste landen in Europa, Berluscone een 2 de rangs zanger op Italiaanse cruise schepen, Sarkozy niet veel beter is feitelijk bekend geworden omdat hij met een model is gehuwd.

De geschiedenis indachtig: Merkel is vergelijkbaar met iemand uit de jaren dertig die ook aan de macht is gekomen en die Oostenrijker was.
                                       Berluscone is vergelijkbaar met Nero
                                       Sarkozy is vergelijkbaar met de Zonnekoning Louis XIV

In de VS zijn in het verleden niet alle presidenten even bekwaam geweest.

Een krant in NY heeft een ironisch handleiding gepubliceerd hoe men naar een ander land zou kunnen verhuizen als Trump het ooit zou halen als president.

Even een bedenking, de vroegere politiek stond in het teken om een land gezond te leiden nu staat de politiek in het teken, zeker in België, wat kan ik doen zodat men mij blijvend zal herinneren na de politieke carrière.

BTW: Misschien moet men eens terug een land gaan leiden(zeker België) van uitgaand dat het land een "zaak" is en als de inkomsten niet overeenkomstig zijn aan de uitgaven dan moet men niet steeds besparen(werkt ook niet altijd bij een zaak) maar men moet inkomsten gaan genereren ttz als een zelfstandige zijn facturen niet op tijd gaat innen dan zullen besparingen ook niet helpen om te overleven; bij een land is dat ipv de facturen dan de correct belastingen innen en niet besparen. Er is ook zoiets als jezelf "kapot besparen".   
 

Klaas Zondervan

Citaat van: janieburton op 03 maart 2016, 14:22:21 PM
.... Merkel is vergelijkbaar met iemand uit de jaren dertig die ook aan de macht is gekomen en die Oostenrijker was.
Dit is een volkomen verwerpelijke vergelijking. Hoe haal je het in je hoofd om Merkel te vergelijken met AH?

janieburton

Citaat van: Klaas Zondervan op 03 maart 2016, 14:27:42 PM
Citaat van: janieburton op 03 maart 2016, 14:22:21 PM
.... Merkel is vergelijkbaar met iemand uit de jaren dertig die ook aan de macht is gekomen en die Oostenrijker was.
Dit is een volkomen verwerpelijke vergelijking. Hoe haal je het in je hoofd om Merkel te vergelijken met AH?

Je hebt gelijk misschien kort door de bocht van mij, maar ze komt toch uit een land dat om het zacht uit te drukken wel serieus " dictator praktijken" had.

Ze is nu iets gematigder dan vroeger maar in het begin was het haar idee en heel Europa moest luisteren naar haar, zie maar hoe ze zich gedroeg tijdens de bankencrisis "haar wil was wet"
 

Martin Welberg

Zal je vertellen dat Duitsland al lange tijd een democratie is en een parlement heeft. Mevrouw Merkel doet niets alleen..

Martin Welberg

Zou je adviseren je misschien wat beter en genuanceerder in te lezen voordat je dit soort vergelijkingen uitkraamt..

Peter

Terwijl op veel andere forums discussies over politiek verboden zijn, blijft het hier maar voortduren. ook al was het begonnen  onder het mom van "Leuk"
Vind dat het hoog tijd, dat dit onderwerp door de moderators wordt afgesloten, en verder te gaan met Modelspoor.
Er bestaan op het net genoeg andere forums waar geinteresseerden hun hart kunnen ophalen met politieke discussies/gekibbel 
Met vriendelijke groeten
Peter