Faller Car System

Gestart door tomcatsburg, 26 juni 2006, 13:33:07 PM

ysbeer

Ja volgens mij wel[:)]

Het punt is namelijk dat je de snelheid van de auto moet regelen.
Nu gaat dat wel,iemand in rotterdam heeft dat ooit eens gemaakt en te koop aangeboden.
Dat werkte met infra rood snelheids sturing.

Maar ja t is wel een hele heisa hoor.
Op een belgische module baan(zeker 20 meter lang) heb ik ooit een vrachtwagen zien rijden die dat toch echt wel mooi deed.
Men had hem veel lagzamer gemaakt,en scherpe bochten vermeden.
Was best mooi

quf

Inderdaad Gerolf,

Je hebt maar ??n voeding ( mischien twee) voor alle wagentjes . Je kan dus niet individueel de snelheid regelen. Als er ??n vertraagt in de bocht, dan vertragen alle andere op de rechte stukken evenveel. Zolang men niet een gelijkaardig stuursystem ontwikkeld als voor onze treinen, dus per baanvak snelheid regelen, of per wagen via decoders, zal men er niet geraken. Maar als men daarmee begint, dan is men vertrokken voor een apparte hobby, want ik denk dat er weinigen beide zullen kunnen combineren. Voor de meesten is hun treinbaan op zich al bijna een levenswerk (bij mij toch) en die geraakt ook nooit af. Ik zie zoiets enkel in clubverband gebeuren. Voor de meeste individualisten zal het slechts het ??n of het ander zijn.

Groeten

Frank

Gerolf

ik bedoelde dat ideetje om dit in te bouwen in de wagen: een eenvoudige flipflop die "geset" wordt een door infraroodsensor (infraroodled in het wegdek), en gereset wordt vb. door een reedschakelaartje op de voorwielen. Die flipflop stuurt dan een snelheidsregelaartje in de vrachtwagen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Gerolf.

Ja dat kan,een Tor een weerstand  met condensator en dan gaat het nog spoepel ook.
Reed contact kan natuurlijk ook.(i.p.v een fotodioide of zoiets.)
ER zit al een reed in maar aan de andere kant is nog plek.

guf

Kennelijk praten we toch over verschillende zaken,bij FCS heeft elk auto zijn eigen voeding(accu) aan boord dus geen slepers in de straat of zoiets

Wim ysbeer

quf

Wim,

Natuurlijk hebben die wagentjes hun eigen voeding... Dom van me, ik was dat gans uit het oog verloren; nochtans ik wist dat... rode kaken,   maar niet van te hard te lopen... of mischien toch ??? te hard van stapel...

Groeten

Frank

tomcatsburg

Voor dat soort schakelingen, vertragingen enzovoort bestaat wel informatie bij de Hobbyacademie. Heb laatst de bladen van mn opa gekregen en daar staat veel informatie in over het vertragen. kan het wel scannen en mailen. mail me maar.
EDIT:scanner is kapot. moet dus ff wachten.

tonycabus

1. Niet schelden
2. Niet dubbelposten
3. Geen onnodige topics/reply's.
4. Niet van het onderwerp afdwalen, start anders een nieuw topic.
5. Geen racistische/beledigende teksten cq. namen.
6. Geen reclame maken voor sites en andere fora
7. Aanbevelingen voor andere sites zijn wel toegestaan, mits het een site is waar je niet aan hebt meegewerkt.


Tom... ga je nu tegen je eigen regels zondigen[?][?][?] [:p]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Als jullie eens gaan 'googelen' met Faller Car System zouden jullie schrikken wat er allemaal voor de pinnen komt!
Er is zelfs een kerel die motorsturingen maakt met infraroodleds en -sensors zodat ze niet tegen elkaar botsen, en op een stopsectie vertragen ze mooi in plaats van abrupt.
Weer een andere heeft een gelijkaardig systeem maar met een magneetband in de weg ipv de staaldraad. En nog meer!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tomcatsburg

tony je bedoelt mn handtekening? of moet ik hier een ander topic voor starten[:I][:p]

tonycabus

Nee, Tom, het is gewoon een knipoog naar je 'regeltjes', vooraldan punten 6 en 7. Waarom mag men geen eigen website promoten, of een baan waaraan je meegewerkt hebt? Persoonlijk vind ik dat nou n?t de 'plus' van een forum: delen met de anderen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tomcatsburg

gelijk heb je eigenlijk[:I][:I][:I]
zal t meteen aanpassen voor jou! en bedanlt dat je ff langs bent gegaan

zolder

Ik wil in de toekomst ook Faller carsytem aanschaffen.Nu is mijn vraag kan je ook een overweg daarmee toepassen.Of is dat niet mogelijk?
Dus de stopmagneet spoelen voor de overweg plaatsen en die activeren als er een trein paseerd.of is dat technisch niet mogelijk?
Met vriendelijke groeten Jan van den Berg

ysbeer

Zolder

dat is zonder meer mogelijk.
geen enkel probleem

wim

DelticPower

Hallo Zolder, in het blad "De Modelbouwer" heeft enige jaren terug een hele serie gestaan over aanpassingen van het FCS. Tot schakelingen van overwegen, kruisingen, en het achteruit laten rijden door een poort een fabrieksterrein op. Misschien heeft een van de lezers van dit forum de desbetreffende nummers nog.[:)]
Groeten van Jan

Gerolf

(off-topic) Dat blad bestaat nog steeds? Een tijdje geleden heb ik enkele oude nummers van iemand gehad, maat ik heb het nog nooit in een kiosk gezien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw