Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wintrack

Gestart door svvander, 24 december 2004, 11:50:50 AM

svvander

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het programma wintrack?

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dikken

Yep, heel goed programma waar je vlot een layout mee maak. Zoals de meeste software vraagt het een diepere studie om er vlot mee te kunne werken. De meegeleverde tutorial brengt je al een heel eind op weg.

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

svvander

Ik heb nu die testversie (free-download), maar veel functies kan je hierdoor gebruiken.
Heb er zo is ff een uurtje meegespeeld, maar merkte dat het niet evident was om evenwijdige sporen (zoals bij het grootspoor) aan te leggen, zeker niet als je begint met wissels zoals voor rangeer sporen. Of is er een optie evenwijdig sporen leggen?

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dikken

Wel sven, het is al een tijdgeleden nu dat ik het gebruikt heb maar ik dacht het volgende:

1. denk steeds aan de railgeometrie van marklin (als je die gebruikt). De verschillende beschikbare bogen liggen steeds op een vaste afstand van elkaar.

2. Op het eind van een railstuk kan je een symbool "afstand" koppelen . Dit geeft je het startpunt van de tweede lijn. Voor rechte lengtes is dit het eenvoudigste

3. met de funktie parallelle rails kan je zelf de hartafstand invoegen. Daarvoor selecteer je het railuiteinde en keis je daarna in het menu invoegen, parallelle rail. In het pop-up scherm krijg je dan de mogelijkheid om de afstand in te voegen. In bochten dien je er wel rekening mee te houden dat het om een exacte kopie gaat, waardoor de hartafstand dichter bij elkaar komt te liggen.

Oefening: probeer eens een aantal rechte rails te dupliceren in een parallelrail. Doe het ook eens met een gebogen flex en met een vaste bocht.

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

svvander

Ha, da wist ik nog ni, bedankt Bart. Ik probeer het morgen wel...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

karthuizer

Kan iemand mij zeggen of ik met wintrack een klimspiraal kan tekenen, en hoe ik dit dan moet doen? Alvast bedankt.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

n/a

Vind Wintrack 6.1 een zeer degelijk programma, hoewel ik grotendeels klaar ben met het ontwerp is het op dit moment voor het documenteren van de baan v.w.b. bezetpuntnummers, wisselnummers e.d. ook echt geweldig.

Paralelrails:
Selecteer een stukje rails en klik dan op het knopje 'Paralelrails invoegen', volg menu voor de rest.

Klimspiraal:
Ook dat kan, selecteer een startpunt en voeg via het '20 Flex'-knopje een boog in (bijv 90 gradenb met boogstraal 50), doe dit een paar keer, selecteer dan de hele rail en klik dan het 'weergave'knopje, op het tabblad 3D kun je dan de gewenste hoogte of helling invoeren. Eventueel kun je als laatste via eerder genoemde paralelrails knop er nog en dubbele spiraal van maken.

Succes.

karthuizer

citaat:
Geplaatst door Funky

Vind Wintrack 6.1 een zeer degelijk programma, hoewel ik grotendeels klaar ben met het ontwerp is het op dit moment voor het documenteren van de baan v.w.b. bezetpuntnummers, wisselnummers e.d. ook echt geweldig.

Paralelrails:
Selecteer een stukje rails en klik dan op het knopje 'Paralelrails invoegen', volg menu voor de rest.

Klimspiraal:
Ook dat kan, selecteer een startpunt en voeg via het '20 Flex'-knopje een boog in (bijv 90 gradenb met boogstraal 50), doe dit een paar keer, selecteer dan de hele rail en klik dan het 'weergave'knopje, op het tabblad 3D kun je dan de gewenste hoogte of helling invoeren. Eventueel kun je als laatste via eerder genoemde paralelrails knop er nog en dubbele spiraal van maken.

Succes.




Bedankt voor de uitleg, ik zal het ??n dezer eens proberen.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

LokSound

Alle vragen over WinTrack worden behandelt door de helpdesk van de importeur. Bel op maandag van 20 tot 22 u naar 050/314642.
Of mail: support@loksound.be.

Import: train Service Danckaert

Demoversie gratis via www.modeltrainservice.com en proberen maar....

tonycabus

Wat had ik je gezegd, Sven? Waren alle importeurs maar zo!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

railbusje

Inderdaad, dikke plus voor Danckaert.

LokSound

Toffe reactie[8D],

en hopelijk blijft dit zo: positief reageren.
Als het neagatief is moet het ook kunnen op een defectige manier.
En dit is op dit forum - tot hier toe - het geval.

LokSound[:)]

citaat:
Geplaatst door railbusje

Inderdaad, dikke plus voor Danckaert.


LokSound

dank voor je reactie.
Je moet alleen dit bedenken: wij doen ons best... en gaat het iets minder... we zijn ook maar mensen.
Daarom zijn we ook een kleine firma (5 mensen) en proberen het zo te houden...

LokSound[:)]
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wat had ik je gezegd, Sven? Waren alle importeurs maar zo!

Tony




Tom

kan je hiermee ook piko A-sporen gebruiken?
Tom

Robert van den Broeken

Ik ben zelf net begonnen met het uitzoeken van het hout en hoe ik de baan wil hebben nu nog een baanontwerp heb al veel sporenplannen uitgeprint om vnaf daar een mooi baanplan te tekenen maar ik wil het graag met wintrack 7.1 doen of 7.0 weet niet precies welke ik heb alleen snap ik er niks van . Kan iemand mij op msn toevoegen of in dit topic even zeggen een duidelijk tutorial om , hoe je je ruimte tekent , en hoe je eigen gebouwen tekent of kun je faller gebouwen er in zetten enz. enz. rails leggen doe maar voort enz. enz.

Mvg Robert
msn : V8-R620(apenstaartje)hotmail(punt)com