Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wintrack

Gestart door svvander, 24 december 2004, 11:50:50 AM

dikken

De tutorial/manual (pdf) al geprobeerd die meegeleverd is op de schijf? dit lost al de meeste vragen op.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

HYA

Hoi,

Ik beschik over een DVD's van Wintrack, de laatste versie die ik heb is "Version 10.0 3D".

Vorig jaar is mijn PC gecrasht, de nieuwe (laptop weliswaar) heeft geen DVD-speler meer (had ik zelfs niet opgemerkt bij de aankoop  :-[).
De webshop van Marklin lijkt echter enkel Dvd's aan te bieden, geen downloadmogelijkheden. Ik zou een externe DVD kunnen zoeken om het programma op mijn laptop te krijgen ...

Heeft iemand een antwoord op volgende vragen:

  • Is mijn versie van Wintrack nog compatibel met Windows 10?
  • Bestaat er toch een downloadbare softwareversie? Zo ja, waar?
  • Andere opties om voor Marklin sporenplannen te tekenen?

Tanx
Groeten
Jan

ceuleer

Als je iemand kent met een pc of laptop met dvd speler, dan kan je van uw dvd een iso bestand maken met bv. isoburner, en dan kan je deze iso file via een usb stick op uw laptop installeren.
Natuurlijk moet je dan eerst isoburner ook op uw laptop installeren, anders gaat uw laptop het iso bestand op de usb waarschijnlijk niet herkennen.

Ik denk niet dat windows 10 problemen geeft, anders kan je nog het programma in een eerdere compatibele windows versie installeren.

stoomlokje

Kan je geen losse DVD speler op uw laptop aansluiten? dan is het probleem toch opgelost.

Grtjs,
Saskia

bellejt

voor amper 20 euro heb je een externe dvd speler op usb aansluiting.Zit je meteen goed naar de toekomst toe.

OlivierV

Ik neem altijd potlood en papier om baanplannen te tekenen. Niks zo ontspannend. ipv te zitten sukkelen op een pc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

HYA

Dank je Gunter, Saskia, Johnny en Olivier.

Ik heb een externe speler gekocht.
Olivier, die discussie is al dikwijls gevoerd. Ik kom nog uit de tijd dat er geen computers waren en heb veel getekend met de hand, de T-lat en de sjablonen. Grafieken voor practica werden steevast op millimeterpapier uitgevoerd met de sjablonen voor een mooie curve enz. Ik heb mijn deel gedaan 😉

Het schijfje gelanceerd en dan zit ik weer vast ... Bij het lanceren van de toepassing laat de computer weten ...: "Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijks hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het item."

Dus weer naar af ???

bellejt

opstarten als master (beheerder) en heb je de juiste drivers geinstalleerd ? Opstarten vanaf de schijf ook daarna.
PS: zie je de drive in windows explorer ?

HYA

Citaat van: bellejt op 11 maart 2019, 20:02:32 PM
opstarten als master (beheerder) en heb je de juiste drivers geinstalleerd ? Opstarten vanaf de schijf ook daarna.
PS: zie je de drive in windows explorer ?
Ja hoor Johnny, ik kan de files op de dvd zien in de verkenner en ik kan het handboek van Winbtrax vanaf de dvd openen. Ik kan ook andere CD/DVD's openen.

Wanneer ik de toepassing klik krijg ik de boodschap "Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijks hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het item." steeds opnieuw.

Er komt ook een melding "DeepGuard heeft een schadelijke applicatie op uw computer geblokkeerd" ... wat dat ook moge wezen. Er wordt gen mogelijkheid geboden om dit te overrulen.

Ik heb twee versies van Wintrack, versie 3.0 en versie 10.0. In beide gevallen kan ik het handboek (pdf) openen, doch krijg ik bij het openen van de toepassing de boodschap én de melding van DeepGuard.

bellejt

je antivirus programma (DeepGuard ) blokkeert alles.Uitzetten en dan installeren. Of in het antivirusprogramma de installatie toelaten.

HYA

Citaat van: bellejt op 12 maart 2019, 18:13:42 PM
je antivirus programma (DeepGuard ) blokkeert alles.Uitzetten en dan installeren. Of in het antivirusprogramma de installatie toelaten.
Wanneer ik de toepassing uit quarantaine moet halen is de optie "Toestaan" niet klikbaar.
Ik kan ook DeepGuard niet afzetten, de schuiver is niet bedienbaar.


Dat lijkt dus te betekenen dat ik hiervoor geen machtiging heb ... als eigenaar van de computer. Kan je dat wijzigen?


bellejt

is de PC dan niet van jou ? Als mijn eigen PC zo zou ingesteld zijn dan vloog dat programma er onmiddelijk af.Start je op als beheerder account of als gast ?

https://help.f-secure.com/product.html?home/internet-security/latest/nl/allow_program_on_sys_control_blocklist_to_run-internet-security-latest-nl

PS: is een programma van F secure en die komen hier niet binnen.Zijn door mijn telecom firma ook geweigerd en dat wil wat zeggen.

HYA

Ik ben aangemeld als "Lokaal account Administrator".

bellejt

normaal moet je als administrator zijn aangemeld en kan je dan programma's installeren zonder veel poespas.Anders gooi dat programma eraf en installeer avast free en antspyware.Zo draai ik al jaren.Gratis en bevredigend

HYA

Dank je voor de nuttige tips Johnny, na contact met de computerboer is het euvel opgelost en Wintrack geïnstalleerd.