Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rail of Goes ?

Gestart door philippe_007, 20 februari 2016, 18:39:01 PM

philippe_007

morgen ga ik of naar Rail, of naar Goes....

Al iemand naar een van de beurzen geweest vandaag? En was het de moeite.

vyncky

Ik ga mogen de club helpen op Rail. Heb er nog weinig foto's van gezien.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

eric

#2
Effe bij de concullega's gaan kijken  ;)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,68138.90.html

oebr

Goes was wel eens leuk (ben vorig jaar daar eens gaan kijken omdat er in hetzelfde complex ook een film liep die ik wou zien) maar moba zijn daar eerder een deel van een veel groter geheel. Maar als je houdt van boten, fisher price/lego, poppenhuizen-scenery enz... is die expo best wel fijn, zeker ook voor familie-uitstappen.
En als je daar dan toch bent ga dan ook eens naar het sas van Wilhelminadorp, daar bakken ze de lekkerste pannekoeken ever.

Bij mij wordt het Woluwe en sparen voor Ontrax.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

BC911

Ik ben deze middag met de vrouw en zoon naar Rail 2016 geweest. Na een teleurstellend bezoek aan de hobbybeurs in het Bouwcentrum van Antwerpen 2 weken terug, was dit voor ons echt de moeite. Voor we het wisten was het 17u. Een aangename mix van verkoop- en infostanden afgewisseld met uiteenlopende baantjes. Daarnaast ook aandacht voor de kleinste dmv knutselhoek, houten sporen of banen waar ze zelf konden rijden!







Ik kan niet vergelijken met Goes, maar voor ons was Rail een geslaagde uitstap.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

Enig idee hoe de getoonde banen heten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Olivier77

Beste Philippe,

Ga naar Rail, er is echt wel wat te zien.
Ook voor de kinderen.
Ben vroeger ook naar Goes geweest maar is volgens mij niet te vergelijken.

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

raf

hele dag op de beurs gestaan in de zeelandhallen
https://www.facebook.com/knock.broekvent/media_set?set=a.1097452856973529.1073741864.100001264753423&type=3
zowel boten als treinen en er waren enkele mooie baantjes bij en dat waren niet altijd de grootste

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Ben vandaag naar Goes geweest. Dat is een algemene modelbouwshow. Het spoorgebeuren is daar maar een klein stukje van. Maar wat er stond vond ik zeer de moeite waard.
De zaak was wel wat ingekrompen. In 2 van de 3 hallen zijn namelijk vluchtelingen gehuisvest. In plaats daarvan was op het voorplein een tijdelijke hal gebouwd. Bij elkaar was de beschikbare ruimte wat minder dan voorgaande jaren.
Rail ga ik niet naar toe. Eén beurs in een weekend vind ik genoeg, en Goes is voor mij dichtbij. En volgende maand weer OnTraXS.

BC911

Citaat van: doomslu op 20 februari 2016, 21:27:10 PM
Enig idee hoe de getoonde banen heten?
Sorry Luc, nog niet zo'n doorwinterde expert dat ik al let op de namen van de banen  :-[. 2 van de foto's hierboven zijn van Modelspoor Oostkamp als ik mij niet vergis. Verder stond er een mooie franse baan, maar geen idee van de naam...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

philippe_007

Ok, het zal dus vermoedelijk Rail worden,
Luc, Ik zal morgen wat foto's maken en doorsturen.

mark7758

Ik kies maar voor Rail. (Onze baan staat er al. Dus dat scheelt.)
Het is gezellig druk. Met veel vragen en te veel bekenden gezichten.

Wie naar houten komt. Parkeerplaatsen genoeg. En treinreizigers let op. Geen treinen Utrecht <> Houten vanwege werkzaamheden. Er rijden wel bussen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Citaat van: mark7758 op 21 februari 2016, 06:20:30 AM
Ik kies maar voor Rail. (Onze baan staat er al. Dus dat scheelt.)
Het is gezellig druk. Met veel vragen en te veel bekenden gezichten.

Wie naar houten komt. Parkeerplaatsen genoeg. En treinreizigers let op. Geen treinen Utrecht <> Houten vanwege werkzaamheden. Er rijden wel bussen. :)

Ik ben 2 keer naar rail geweest, donderdag Mark geholpen met het opbouwen van de baan, vrijdag als bezoeker, weer een aantal bekenden gesproken, altijd fijn, er staan veel clubbanen waar met veel vleit aangewerkt is, leuk dagje gehad. Nu op naar de voorjaar topper Ontraxs, daarna is het op een houtje bijten tot Leuven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

#13
Hier werd gekozen voor Rail.
Gisteren een fijne en gevulde dag gehad.

Foto's zijn te vinden op: https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/albums/72157664226248709

Namen van de banen staan altijd als eerste foto van een reeksje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Het is dus rail geworden,
vond het tof, mooie banen gezien, het was de moeite.
Voor de N en Z-rijders was er heel veel materiaal te koop....