Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Draisine

Gestart door just4fun, 20 februari 2016, 14:49:45 PM

Cedric

bedankt voor de raad

De gebruikte verven zijn glanzende Tamiya lakken, dus het oppervlak is mooi glad. Dit doe ik altijd voor decals, laatste stap is dan matte laag vernis vooraleer het weatheren begint.

Ik heb al enkele decals gehangen en dit lukt inderdaad vrij aardig. Vooral de grote geelzwarte ging merkwaardig vlot, ik heb vroeger nog problemen gehad met plastic modelbouwdozen met grotere decals die scheuren of te zwak zijn.

Zie hier enkele foto's (foto's zijn slechts gsm kwaliteit, maar geven aardig beeld van de huidige situatie):





philippe_007

Mooi gedaan.... Moet er dringend aan beginnen

Cedric

Ondertussen is het draisinetje bijna af... Alles moet nog licht verweerd worden, maar ik zal hiervoor geen tijd meer hebben aangezien ik moet beginnen met voorbereidingen voor met de baan naar de modelspoor expo te gaan

Enkel het dak werd licht vervuild. Er werd ook functionele verlichting ingebouwd

Ik laat de foto's voor zichzelf spreken:




philippe_007

Cerdic,

kan/wil je de nrs van de verf doorgeven dat je hebt gebruikt?
Dan kan ik deze eens bijeen zoeken en stilletjes aan beginnen bouwen aan de draisine.

Kris

Cedric,

Zeer mooi gebouwd , ik had van u niets anders verwacht.
Kris

efl045

Sorry dat ik het zeg, 't is inderdaad mooi gebouwd, maar is het middendeel niet wat te hoog?
Toch als ik het vergelijk met de foto van het origineel: http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/motorstellen/90027-0-draisine-nr-7

philippe_007

denk dat het gezichtsbedrog is op de foto's,
origineel is van onder getrokken, een grijze dag met een grijs dak.
het model is van boven getrokken...

zou mij verwonderen dat Paul het niet op schaal heeft gemaakt

Cedric

Bedankt voor de complimenten,
Philippe, de gebruikte verf is tamiya x5 green. Als primer gebruik ik de tamiya primer uit spuitbus (met fijn pigment)

Aangezien x5 een glanzende verf is breng ik hierna de decals aan en dan laagje matte vernis

Draisinetje moet nog wat geweatherd en gedetailleerd worden, maar zo is hij klaar voor Leuven om mee te gaan met de depotbaan.

Groeten
Cedric

philippe_007

top, thx voor de info.

had de mijne ook graag op de baan gehad dit weekend, maar zal voor de volgende keer zijn...

modèlisme

#39
De foto is een beetje bewerkt waarschijnlijk met photoshop, daardoor zijn de afmetingen niet juist.
Maar je mag er van overtuigd zijn de schaal van het model is juist 1/87.
Groetjes,
Paul
 

philippe_007

Ik heb het gemonteerde model gezien op MSM Expo, het is gewoon prachtig....
Moet er dringend aan beginnen, ook aan de andere sets dat ik nog heb liggen :-)