Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Eurospoor

Gestart door tomcatsburg, 25 juni 2006, 12:34:11 PM

tomcatsburg

Hallo,

zijn er hier mensen die hun ervaringen over Eurospoor willen geven?
ik ga er namelijk dit jaar heen met mn pa :D en ik wil graag weten wat ik allemaal kan verwachten.

groet Tom

locomotion

Waarschijnlijk gaat iedereen naar de Modelspoorexpo in Mechelen en hebben we nog niet gehoord van Eurospoor. Waar gaat dit door en wanneer.

Gevonden: http://www.eurospoor.nl
Ze noemen zich de grootste !!!

Locomotion

Klaas Zondervan

De Modelspoorexpo in Mechelen en Eurospoor in Utrecht zijn in twee opeenvolgende weekeinden. Je kunt ze dus allebei bezoeken.

Spoor en Staal

Wat kan je verwachten van Eurospoor;

veel banen en een tweedehandsmarkt.

Er zijn jaren dat de kwantiteit - kwaliteitsverhouding niet helemaal goed lag, maar er zijn altijd wel krenten uit de pap te vissen.

Leuk dagje uit.
Respect dat ze het al zoveel jaren weten te organiseren en toch regelmatig wat nieuws kunnen tonen.

Jeroen

tomcatsburg

oke bedankt voor de info[:D]
Mechelen is in Belgi?? Dat is toch iets te ver voor mij.

groet Tom

Klaas Zondervan

Mechelen ligt tussen Antwerpen en Brussel.
Te ver? Hangt er vanaf waar je woont. Ik fiets er in 1 dag naar toe.[8D]

janjozef

Naar eurospoor in Utrecht zal ik wel gaan, ben er vorig jaar geweest en daar waren nog mooie koopjes te doen. naar mechelen natuurlijk ook.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Koen

@Tom,

Mechelen is echt de moeite waard. Als het enigzins mogelijk is, moet je toch maar eens afkomen. Je ziet er niet alleen veel, je kan er deelnemen aan verschillende workshops, wat je maar weinig tegen komt op beurzen. Ik hoop dat dit jaar er eveneens workshops worden georganiseerd. Bovendien leer je heel wat mensen van het forum kennen. Kortom een gezellige, aangename sfeer.
Nooit te oud om te leren

erwin9

Ik heb enkele jaren Eurospoor in Utrecht bezocht. De laatste jaren vind ik het de verplaatsing absoluut niet meer waard. Typisch nederlandse aanpak: de grootste, de mooiste, de beste, en meer van deze superlatieven. helaas staat het commerci?le gegeven hier op de eerste en grootste plaats! De kwaliteit van de (meeste) tentoongestelde banen is beneden alle peil, voor de organisatoren telt blijkbaar maar een ding, als er maar treintjes op rijden!
Als ik vergelijk met Rail, s'Hertogenbosch, Mechelen en Genk, staan deze op een veel hoger nivo, en bieden heel wat meer dan zoveel 10.000m? (???) modelspoor. Nogmaals, dit is mijn mening, het staat U uiteraard volledig vrij deze aan de realiteit te toetsen. Mocht U gaan, laat zeker iets weten of mijn visie juist was.
Nog veel modelspoorplezier.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Mechelen ligt tussen Antwerpen en Brussel.
Te ver? Hangt er vanaf waar je woont. Ik fiets er in 1 dag naar toe.[8D]



De trein vanuit A'dam naar Brussel-Zuid stopt er. Vanaf station is er een gratis busdienst voorzien. Twee jaar geleden met historische bussen uit het museum in A'pen. Heel mooi initiatief, dit jaar terug ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

tomcatsburg

Ikzelf ben 14, ik weet niet of mn ouders dit goed vinden. woon in de kop van noord-holland, dus dat is wel een eindje rijden.

groet Tom

locomotion

Tom,
Je hebt nog een heel leven voor de boeg. Dus haast is er niet bij. Neem je tijd, kijkt goed rond en ga zeker eens naar Eurospoor of naar Rail 2006 in Den Bosch. Het zijn beide zeer goede beurzen. Ga vooral  niet overhaast te werk. Begin klein en bouw rustig verder. En .... binnen 10 jaar leer jij ons hoe wij het moeten doen. Succes met je hobby.
Locomotion

Koen

Hey Tom,

Misschien kan je je ouders eens overtuigen om mee te gaan [:)]. En ja, misschien krijgt je vader ook het treinvirus te pakken [:D].
Nooit te oud om te leren

patrick smout

Eurospoor is vooral interessant als je op zoek bent naar materiaal, zowel nieuw als 2e hands (veelal aan dezelfde prijzen als nieuw?). De meeste banen zijn vooral groot en dan heb je het ook gehad. De banen die echt de moeite waard zijn ( en die zijn er ook, meestal maar enkel m2 groot maar echte juweeltjes) komen jammer genoeg nauwelijks tot hun recht doordat ze verzinken in de massa.

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

tomcatsburg

beginnen wel bij eurospoor en het jaar daarna naar den bosch of mechelen ofzo[:D]