Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Digikeijs terugmeldmodule GND geschakeld

Gestart door Snobby Crash, 15 februari 2016, 12:53:17 PM

Snobby Crash

Beste wat is het verschil tussen de Digikeijs terugmeldmodule 16 kanaals S88 GROUND geschakeld en
de gewone S88 module ?

Ik rij tweerail, en wil voor een demo baantje me de module aanschaffen, maar de Ground geschakelde is 39 euro,
de gewone 49 euro....

Het enige verschil voor tweerail dat ik zo zie is dat de ground geschakelde max 2A kan leveren en de duurdere 3A.

Thanks,

Geert

dani

ground geschakeld zal wslk eerder voor 3rail bedoeld zijn terwijl ik vermoed dat de "gewone" zich baseert op stroomverbruik tussen de rails op een 2rail baan.   

Of niet soms ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

de duurdere is stroomdetectie bij 2 rail en de goedkopere is voor 3 rail dus massadetectie.staat in de beschrijving op de digikejs site.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Snobby Crash

Ja maar als je de gebruiksaanwijzing download op hun site,
kan je volgens hun schema de goedkopere versie ook voor
twee rail gebruiken...

Geert

Ben

De gebruiksaanwijzing is universeel. Het onderscheid is CS (current sensing, stroomdetectie) of GR (ground ofwel massa detectie). Zo staat het ook beschreven.

2 of 3rail is feitelijk niet relevant, het gaat om de wijze van detectie. Er zijn namelijk ook 3railers die werken met stroomdetectie.

Gr, Ben.

bellejt

indien 2 rail heb je echt stroomdetectie nodig.Anders krijgt je loc geen voeding meer op 1 rail (de detectieplaats).De 3 rail stroomdetectie wordt meestal gebruikt bij de oude Marklin metaal rails.

Klaas Zondervan

Ze hebben dat ding in 2 versies, de DR4088GND en de DR4088CS.
De handleiding behandelt beide in 1, en ik kan me voorstellen dat dat verwarring veroorzaakt. Maar de handleidingen van Digikeijs zijn wel vaker verwarrend. Bij de plaatjes moet je heel goed opletten en dan zie je dat je bij 2-rail de CS versie moet hebben (current sensing) Dat is dus de duurdere uitvoering.

BC911

De handleidingen zijn inderdaad vaak heel basic of soms gewoon niet aanwezig. Verwacht ook niet teveel van de support. Ik wacht al weken op een antwoord, nadat ze eerst lieten weten dat ik maar in de handleiding moest kijken, die nergens te vinden is ... Zelf op hun site geven klanten dit als opmerking, maar blijkbaar liggen ze daar niet wakker van ...

Maar kopen zou ik zeggen, ik heb deze terugmelder ook liggen en moet hem nog aansluiten. Dus dan kan je mij helpen als het niet lukt  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Ben

Citaat van: BC911 op 15 februari 2016, 22:08:48 PM

De handleidingen zijn inderdaad vaak heel basic of soms gewoon niet aanwezig.


Heb je een voorbeeld van welk Digikeijs product er geen handleiding aanwezig is Bert?

Gr, Ben.

BC911

Puntstuk interface DR4102 voor de DR4024 servo decoder: http://www.digikeijs.nl/dr4102-puntstuk-interface.html

Maar ik heb nog maar eens even alle handleidingen doorlopen, want ik voelde aan m'n kleine teen dat ik iets over het hoofd had gezien ... Helemaal achteraan op de laatste pagina van de handleiding van de DR4024 staat het schema voor de DR4102. Vorige keer gewoon overgekeken  :-[ :-[ :-[.

Misschien toch handig dat ze dit gewoon bij het product zelf plaatsen.

Mijn excuses voor de foute info, en bedankt Ben om mij even wakker te schudden ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...