Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nutteloos geweld Treinbestuurder overleden

Gestart door tufken, 25 juni 2006, 01:45:47 AM

rgp

#45
Dag,

Jan, het heeft geen zin.  Ondertussen ken ik de omgeving van Frans en wordt alles stilaan duidelijk.

Dus Frans, ik heb nooit gezegd dat ik het slecht heb, dat ik niet tevreden ben, maar ik stel mij vragen als ik zie dat:

iemand die werkt iedere dag zich moet bewijzen en jaarlijks - als alles goed gaat - 1% opslag krijgt.

en dat de "werknemers" van de sociale zekerheid niets moeten bewijzen en vrijgesteld zijn voor minstens 5 jaar en boven hun uitkering diverse "subsidies" krijgen waardoor ze op het einde van de maand MEER overhouden dan wanneer diezelfde persoon gaat werken.

En dat is ook ONBESPREEKBAAR.

Roland

PS: ge hebt nog altijd niet geantwoord op mijn vragen.

Frans HOOYBERGHS

#46
- antwoord op je vragen
- zien hoe je propaganda maakt voor ??n (1) partij
- ik zal duidelijk, heel duidelijk zijn
- ik kies nooit voor mensen die op de kap van anderen "groot" worden
- ik kies nooit voor mensen die met "wij zijn beter" en de "ander is slechter", of "eigen ... eerst", want dat ego?sme is me vreemd
- ik kies nooit voor mensen die omdat de ander "anders" is, medemensen "ronselen"
- en ga zo maar door
- zijn er allochtonen die fouten begaan, ja, ze zijn er, moeten we die aanpakken, ja natuurlijk, zijn alle allochtonen daarom slecht, neen integendeel
- zijn er die profiteren van de sociale zekerheid, ja die zijn er, moeten we daarom dat stelsel afbreken, neen, want wees morgen zelf maar eens ziek, gehandicapt of werkloos, en ik kom dan wel eens met je praten, moeten we de profiteurs aanpakken, ja natuurlijk
- zijn modeltreinliefhebbers toffe gasten, ja, ook al zijn er rare kwieten die ...
- dus "Jan, het heeft geen zin. Ondertussen ken ik de omgeving van Frans en wordt alles stilaan duidelijk." is zo'n belachlijke uitspraak, die alleen maar wil proberen goedmenende mensen onderuit te halen, omdat een positief klimaat (denk ik) nu eenmaal niet goed uitkomt voor ??n (1) partij, die alleen maar groot wordt op het ongenoegen van mensen
- men doet maar, laat het antwoord duidelijk zijn, IK DOE NIET MEE !!!
- ook al zou ik me veel populairder maken met mee te huilen met de wolven in het bos
- ben ik dus een grote supporter van deze of gene
- neen, want ik ben in hart en ieren een anarchist, maar weet dat ik moet samen leven met anderen en wil dat op een positieve manier doen, zonder anderen onderuit te halen, zonder anderen te kwetsen, zonder ...
- ik geloof in de goedheid van de mens
- en in de maakbaarheid van onze wereld
- en ...
PS; hebben jullie ook genoten van Antwerpen, in de ban van de olifant, en de reuzin, in duizenden in vervoering, in de positieve vibratie, in ...

Met warme groeten na een zalig weekeinde.

rgp

#47
Dag,

Frans dat is nu eens duidelijk.

Ge erkent duidelijk dat er ontsporingen zijn en dat ze moeten aangepakt worden (ik zeg ook niet dat de sociale zekerheid moet verdwijnen, ze moet alleen beter gecontroleerd worden, zodat de budgetten ENKEL gaan naar diegene die ze WERKELIJK nodig hebben)
Ge doet niet mee met groep, want iedereen ronselt en iedereen wordt groot door op een ander kleiner te maken (het is immers een vergelijkende trap)
Ik maak geen propaganda voor die bewuste partij (ik stem er niet voor), ik stel alleen de vraag wie de hierbovenaangehaalde problemen die ge ook aanhaalt wel zal aanpakken.  Niet stemmen is geen optie.
Maar als ge zegt dat alles positief moet bekeken worden (probeer ik te doen, zonder mijn kop in het zand te steken) en tegelijkertijd niets doen (actie bedoel ik) aan de wantoestanden dan creeert dan een bepaald beeld.

En nu terug naar de treinen

Roland