Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hornby dreigt te ontsporen

Gestart door i11, 10 februari 2016, 11:38:38 AM

Brunel

Toch is er rond het Brexit wel een puntje voor Hornby. Hornby was net bezig de kosten terug te dringen door de distributie te centraliseren in het UK. Daarvoor hebben ze een nieuw distributiecentrum in Kent gebouwd en een nieuw ICT-systeem in gebruik genomen. Die investering zou de reden zijn voor het verlies vorig jaar.
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/12038487/Model-maker-Hornby-reports-4.5m-loss-as-IT-system-hits-the-buffers.html

Ik denk dat ze bij Hornby heel erg hopen dat Engeland toegang houdt tot de interne markt.

jarikd

Citaat van: Havoc op 05 juli 2016, 13:42:41 PM
Ik zie niet in waarom de UK de invoerrechten zou moeten "afdragen" aan de EU. Dat is de HMRC die die int voor de britse staatskas.
Bijna goed, zolang de UK in de EU zit, bepaalt de EU hoe hoog de invoerrechten zijn. De HMRC in de UK int de invoerrechten en moet 75% daarvan afdragen aan de EU. De hoogte van de invoerrechten is afhankelijk van de invoerwaarde van de goederen. Als je daarna binnen de EU nog wat veranderd waardoor de waarde toeneemt, wordt er BTW geheven worden.

En het maakt (bijvoorbeeld bij Rolls-Royce) niet uit of het bedrijf Brits of Duits eigendom is, het gaat erom of er binnen of buiten de EU vrijhandelszone wordt geproduceerd.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Havoc

Citaat van: jarikd op 06 september 2016, 15:42:32 PM
Bijna goed, zolang de UK in de EU zit, bepaalt de EU hoe hoog de invoerrechten zijn. De HMRC in de UK int de invoerrechten en moet 75% daarvan afdragen aan de EU. De hoogte van de invoerrechten is afhankelijk van de invoerwaarde van de goederen. Als je daarna binnen de EU nog wat veranderd waardoor de waarde toeneemt, wordt er BTW geheven worden.

En het maakt (bijvoorbeeld bij Rolls-Royce) niet uit of het bedrijf Brits of Duits eigendom is, het gaat erom of er binnen of buiten de EU vrijhandelszone wordt geproduceerd.

Euh...bijna helemaal fout zou ik zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Boemeltrein

Wat ik mij dikwijls afvraag is het streven naar superdetaillering, zelfs in onze "vakbladen" wordt er gestrooid met super-enthousiasme naar bepaalde uitgebrachte modellen inzake detaillering, dit maakt de uitgebrachte modellen alleen maar duurder, wat baat het dat men zelfs de onderkant tot in de details uitbrengt of het interieur, als je model voorbij zoeft heb je er niets aan en ik als 50-plusser, waarschijnlijk zoals velen moet m'en bril op om al die superdetails te zien, ik denk dat vooral de herkenbaarheid het belangrijkste is, zodat je als toeschoouwer kan zien dat het bv. een Belgisch of Zwitsers enz. treintje is.

stevend

Hoi Gunter , je hebt misschien gelijk !
Totdat het super gedetailleerd model daad werkelijk op de markt is , dan gaan we met z'n allen deze aanschaffen .
Waarmee we eigenlijk een schouder klopke geven aan de fabrikant .

Voor mij mag dit trouwens het liefst gedetailleerd  zijn (dit ter info) .

Is eigenlijk het zelfde verhaal ,of je al of niet je wagenpark verweert .
Het komt net dit tikkeltje extra lovenswaardig over .
Wat de onderkant betreft en NIET zichtbare binnen delen betreft ,heb je ruimschoots gelijk