NMBS seinen plaatsen

Gestart door reeves, 05 februari 2016, 20:19:43 PM

reeves


bellejt

geen plan maar de uitleg gestuurd.Kan je meteen in koploper ook de juiste seinen kiezen.

ward

Tom,

Terug over uw baan en seinen.
Ik zou zeker zien voor iedere wissel te beveiligen met een sein.
Tevens kan je op lange "rechte" stukken ook een sein zetten zodat deze niet te lang worden en je dus de sporen onderverdeeld in verschillende delen.
Als je op je stootbok geen lamp plaatst maar enkel een plaat moet je wel rekening houden dat de seinen die toegang geven tot deze sectie enkel rood- maanwit mogen geven.
Ik stuur je nog een pb voor eens af te spreken..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Citaat van: reeves op 07 februari 2016, 13:09:21 PM


De seinen zijn van de Staf, heb hem de vraag gesteld waar ik best m'n seinen plaats.
Of iemand hier die er iets van kent en ze wil plaatsen op m'n foto van m'n baanplan, das misschien gemakkelijker.

Groet Tom
ik veronderstel dat jij toch je plan aan Staf hebt getoond, aan de hand van dat plan maakt hij gewoonlijk de benodigde seinen (en mogelijks geeft hij ook je een plannetje mee waar ze te plaatsen )!

Groeten Peter ;)

reeves

Nee, heb een lot gekocht, die had Staf nog liggen van iemand die ze besteld had en toen ze klaar waren simpelweg niet meer te bereiken was, misschien overleden oid.

@Ward, geen om ontvangen maar kom maar langs je weet me wonen he  ;)


Groet Tom

Metpetergaathetbeter

Citaat van: reeves op 07 februari 2016, 14:10:56 PM
Nee, heb een lot gekocht, die had Staf nog liggen
ik dacht die ook op 2de hands zien gestaan te hebben, niet ? Wanneer je ze eventueel bent gaan afhalen je plan meegedaan hebben ? Of werden ze opgestuurd ? :-\

raf

hier kun je toch normaal mee verder wat je station betreft

http://belgie-belgique-belgien.be/seinen-signaux-signale/seinen-vademecum.pdf

alleen boven die twee sporen(32-33) zit je met dubbele seinen omdat je daar ook op tegen spoor rijd
die extra wissel tussen 32 en 33 is een beetje overbodig mijn gedacht maar je zal wel een reden hebben om die daar te leggen
of is het maar een halve of een gewone kruiswissel die je daar gebruikt dan zijn die wel nodig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Extra wissel is er omdat ik met de slankere wissels werk en deze geen Engelsman of kruiswissel hebben in hun gamma, zelfbouw...... Misschien heb al diene hossentrager gefabriceerd da was ook gene kak z'n  ;)

Groet Tom

raf

maar kom je verder met die in de pdf getekende stations sporen want zoals die daar staan heb jij ze ongeveer liggen
aan je linker kant
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Idd informatieve link,als ik de pagina omdraai komt het bijna overeen met m'n plan.

Merci Raf ;)

Groet Tom

C.B.

Volgende mogelijkheid kan ook , iets simpeler.  :)

De 2 vereenvoudigde seinen als bescherming voor W4 mogen weg.
Het vereenvoudigd sein als bescherming voor W3 mag weg.

Sein A wordt dan het gemeenschappelijke vertreksein.

Het vereenvoudigd sein als bescherming voor de kruising (afkomstig van W4) mag weg. (tenzij specifiek voor de kruising ook gestopt moet worden.)

Dit kan onder de bescherming van het inritsein van B14.

Alle vereenvoudigde seintjes links van het spoor plaatsen.

Op het eind van de doodsporen geen sein plaatsen , maar een merkbord.
Groetjes.
Claudio.

raf

claudio ik heb je een pb gedaan anders word het moeilijk voor tom om te weten over wie het gaat
ik hoop dat we beiden hier met een goede opstelling gaan uit komen
ik moet mijn signalen nog kopen daarom wil ik het eerst juiste hebben voor ik anders verkeerde bestel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

er zitten nu wel 2 topics door mekaar : dat van Reeves en dat van Raf.Dus Raf mss je eigen topic starten.

C.B.

Ik heb het nu pas gemerkt.
Mijn berichtje ging over het plan van Raf.

Sorry Tom.
Groetjes.
Claudio.

NielsVV

Citaat van: mark7758 op 07 februari 2016, 13:37:44 PM
Toch Luc, maar weer eens om een seinen special vragen. :)

+1

Deel 1. Welke & waar seinen te plaatsen op de modelbaan.
Deel 2. Hoe seinen aan te sturen

Laat maar komen.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City