Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

NMBS seinen plaatsen

Gestart door reeves, 05 februari 2016, 20:19:43 PM

raf

ward dank u  wel maar die telefoon kast mijn baan is tijdperk laat III
was dat dan ook reeds dat die kasten aan die palen hingen of was er een ander systeem
wat de stootbuffers aan gaat ik mag dus zo een laag sein daar boven op monteren maar dan alleen rood of ook geel
dat geel vind ik wat raar want dat betekend door rijden en dan komt dat nie goed
of dat verhoogd sein gaat blijven staan weet ik nog niet omdat het in het bereik van de kraan arm komt als die aan het laden/lossen is
en dat zou dan wel eens gevaarlijk kunnen zijn
een andere oplossing is daar ook een laag sein monteren maar dan is het niet goed te zien

hier vanaf de loods een foto genomen maar toen stonden de seinen der nog niet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Ward,

Het zijn idd gewone seinen die ik heb, enkel hebben deze alleen een rood en groen ledje.

Groet Tom

raf

tom heb je daar een foto van
eventueel als er wel een normale nmbs plaat op staat kun je ledjes bij zetten
met de hand een gaatje boren en een smd ledje er achter kleven
ik gebruik spoelen draad om de ledjes aan te sluiten en die kun je mooi weg werken in de paal
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

C.B.

Ik heb eens even naar de schets gekeken , en persoonlijk vind ik dat er veel te veel seintjes staan. :)
Je kan het al simpelder maken door bv. 1 seintje te gebruiken om verschillende wissels af te dekken , of gebruik te maken van een gemeenschappelijk vertreksein.
Ik ben nu niet thuis , maar ik zal het eens bekijken hoe ik het zou doen , en kan je vergelijken met de andere antwoorden hier en zelf een keuze maken. :)
Groetjes.
Claudio.

reeves

Enkele foto's van de seinen die ik heb:


Vier lampen


Vier lampen, sein op grote voet


Drie lampen


Twee lampen





reeves

#20
Plannetje van de statie en de toekomende sporen(rechterkant), rechts komen de treinen via tunnel en klimspiraal naar de statie, daar komen ook twee seinen omdat ik twee blokken heb daar, één voor de wisselstraat(blok 43), één in blok 31



Groet Tom

mark7758

Voor de liefhebbers.
We staan met onze baan op Rail in houten. www.rail.nl
En daar heb ik mijn station Rogeville staan met Belgische seinen. http://www.rogeville.be/blrogeville.htm
Kom langs en stel gerust vragen. Als ik er aan denk zal ik het Belgische HLT meenemen voor uitleg.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

die met twee lampen daar zou ik er dus 2 oranje bij zetten
moet makkelijk te doen zijn want het zijn maar 3 draadjes meer die in de voet omlaag komen
hoe ik maar 1 sein kan gebruiken om 1 wissel af te dekken heb ik geen idee van laat maar komen het is voor iedereen leerzaam


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Hallo,
De man die veel weet over de plaatsing van Belgische seinen is Staf de Meester. Hij heeft of werkt nog bij de NMBS. Op zijn website staat wat uitleg over de seinen. Hij maakt ook B-seinen voor modelbouw. Zij website http://belgie-belgique-belgien.be/seinen-signaux-signale/catalogus-2014.pdf. Jemoet maar eens kijken en eventueel wat uitleg vragen. Hij kan je zeker voort helpen.
Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

Staf is al een tijdje met pensioen ! ;)

bellejt

je kan al minstens 3 seinen weglaten tussen het wisselcomplex en de uitrit.Die kruising zelf hoeft niet beveiligd te zijn want die hoort bij een volledige  rangeerbeweging van spoor naar spoor.Je zal ook 3 seintjes moeten plaatsen op de draaischijfsporen (links).Verder zou ik het inrit en uitrit sein wat verder af plaatsen indien mogelijk.Op de stootblokken gewoon de schijf zonder verlichting.Zoals gezegd zou ik eens moeten kijken naar je uitrit situatie maar normaal mag daar 2 gele ook zichtbaar zijn.Als je daar wit-rood toont moet je ook nog ergens een seinplaat einde rangeerbeweging plaatsen zodat er dan voorbij je uitritsein mag gereden worden voor rangeren maar niet de baan op mag gereden worden.

reeves

Dat krijg je dus, ik stel een vraag en 5 antwoorden later gaat het over iemand anders z'n baan en de plaatsing van z'n seinen ???

De seinen zijn van de Staf, heb hem de vraag gesteld waar ik best m'n seinen plaats.
Of iemand hier die er iets van kent en ze wil plaatsen op m'n foto van m'n baanplan, das misschien gemakkelijker.

Groet Tom 


bellejt


reeves

Ontvangen maar is Raf zijn plan??? Daar ben ik niet veel mee he  ;)

Groet Tom

mark7758

Toch Luc, maar weer eens om een seinen special vragen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.