Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

3-railforum lokomotief en wagon actie

Gestart door factageklerk, 05 februari 2016, 18:56:25 PM

factageklerk

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59954.0

Onze noorderburen doen ook een gelijkaardige actie
En blijkbaar met succes ;)
 

Jurgen

Hoeft niet voor mij.

Fictieve opdrukken moet ik niet hebben. Ik mis dus niets.  :)

Ik ben blij dat MSM niet mee doet aan die fictieve rommel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

NielsVV

Doe ik ook niet aan mee. De loc van msm is een model naar mij hart. Een fictief model past niet op mijn baan.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

bellejt

idem hier.Heb ook liever realistische modellen.Soms een uitstapje naar een prototype moet wel kunnen.

doomslu

Ik zou wel ooit eens een loc met reclame voor Modelspoormagazine willen laten maken, maar dan moeten we er eerst in slagen om deze ook in werkelijkheid zo op de sporen te laten rijden.
En dat is niet eenvoudig...  :-\  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Misschien bij een privé-operator.  :)

Helaas is dat dan een loc die te modern zal zijn voor mij, dus hij gaat er ook niet in komen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

59erke

Al bij al krijgen ze het in Nederland toch wel klaar om het grote Marklin zover te krijgen om een model voor een forum uit te brengen.
Dit terwijl wij het hier met het "kleinere" VBV doen, laat het dan nog een fictief model zijn dan vind ik het nog wel heel straf.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

bellejt

omgespoten rangeerlokje en 40 euro voor een wagon die in normale uitvoering 24.95 kost.Mooi initiatief maar geef mij dan maar de VBV.  :)

PietB

Citaat van: 59erke op 05 februari 2016, 21:43:23 PM
Al bij al krijgen ze het in Nederland toch wel klaar om het grote Marklin zover te krijgen om een model voor een forum uit te brengen.
Ja maar bij Märklin zijn ze ook niet gek.
Want dat is lekker verdienen, voor een Exclusief model!
Moet je die minimum aantallen zien.

Exclusief model? m'n neus!
Een model is een keinere uitvoering van een 1:1 versie.
Nou ik heb ze nog nooit in die vreemde beschildering gezien.

grt Piet.

philippe_007

Citaat van: doomslu op 05 februari 2016, 20:26:52 PM
Ik zou wel ooit eens een loc met reclame voor Modelspoormagazine willen laten maken, maar dan moeten we er eerst in slagen om deze ook in werkelijkheid zo op de sporen te laten rijden.
En dat is niet eenvoudig...  :-\  ;)

Maar een container is mss wel een optie ?

Of voor de 200ste MSM een 1/1 loc laten beplakken ? Dan heb je er een voor een model van te maken. 

Bolje

Citaat van: doomslu op 05 februari 2016, 20:26:52 PM
Ik zou wel ooit eens een loc met reclame voor Modelspoormagazine willen laten maken, maar dan moeten we er eerst in slagen om deze ook in werkelijkheid zo op de sporen te laten rijden.
En dat is niet eenvoudig...  :-\  ;)

Enkele graffitispuiters aan het werk zetten...  ;)  :-[  :-\
Vele groeten,
Ronald

efl045

Citaat van: 59erke op 05 februari 2016, 21:43:23 PM
Al bij al krijgen ze het in Nederland toch wel klaar om het grote Marklin zover te krijgen om een model voor een forum uit te brengen.
Dat meen je toch niet?
Ik zie het eerder als Märklin die het klaar speelt een heleboel aanbidders van het gouden kalf veel te veel te doen betalen voor een prul.
Ik heb hier redelijk wat exclusief materiaal, maar ik zou er nog niet aan denken dergelijke reclame spulletjes daar bij te rekenen, spaar mij daar van...

59erke

Dat Marklin er iets aan wil verdienen en dat het model veel meer kost dan het uiteindelijk waard is dat spreek ik absoluut niet tegen.
Wil alleen maar zeggen dat ze het klaarspelen om samen te werken met een grote fabrikant.

Vergelijk het dat de MSM actie ipv VBV een model kan aanbieden van Marklin, Roco, of andere fabrikant.
Deze fabrikanten zijn toch groter dan VBV.

Trouwens die "nepproducten" die Marklin poduceert zijn al niet nieuw meer.
Wie herinnert zich nog de standaard koelwagentjes die verbelgischt aangeboden werden met opschriften van tal van Belgische bedrijven
terwijl deze ook nooit bestaan hebben.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

De grote spelers zijn veel minder soepel dan onze eigen fabrikanten.
De oplage moet veel hoger liggen alvorens ze er aan beginnen en de prijs is niet lager, maar gelijk aan of hoger dan de normale winkelprijs.
Daar zit 'm het verschil!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Ik vind dat hier veel negatieve commentaar wordt gegeven over het initiatief,
Als bv een treinclub een opendeurdag organiseert en bedrukte wagens met hun logo verkopen dan gaan deze toch als zoete broodjes over de toonbank.
Persoonlijk vind ik dit wel een tof initiatief.
Velen spreken over het niet realistische gehalte, zoals reeds in andere topics gemeld, het moet niet voor iedereen realistisch zijn!
Een trein met wagens van een club of zelf verschillende clubs, die zien we regelmatig wel eens over een baan rijden op een of andere beurs.
Van mij mogen er meer zulke initiatieven worden genomen, mss zal ons hobby  dan ook meer in het daglicht staan!