Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Spiraal tussen twee baanniveaus

Gestart door Iebor, 24 juni 2006, 12:44:35 PM

Iebor

Het spoor wat ik gebruik is Fleischmann profi en H0, de binnenste baan is rails Fl1620 met een radius van 365,5 mm. Tja moet je eens horen, ook ik ben lerende mede dankzij het forum maar op de normale baan lopen alle wagonnetjes en treinen normaal door die rails. Er zullen echt nog wel eens zaken komen die niet zo gaan als ik zou willen. Door ervaring wijs worden, zo zie ik dat maar. Kortom tot nu toe nog geen problemen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een "Krokodil" hebt, weet je wel van de Zwitserse spoorwegen dat het finaal fout zal gaan of niet! Op dit moment heb ik een locomotief van de NS serie 1000 heeft 6 wielen aan elke kant waar van er 4 aan elke kant nagenoeg star zijn. Deze kunnen alleen een kleine zijwaartse beweging aan. Toen ik deze mooie loc op de rails zette ontspoorde hij elke 10 cm. Ik schrok me rot. Nu na vele aanpassingen loopt hij de binnencirkel mooi door, omhoog en naar beneden. Kortom de tijd zal het leren. Maar ik doe mijn voordeel met je bezorgdheid.

n/a

Iebor ik heb uw sporen plan nog eens bekeken.
Is het niet mogelijk die wissels welke aan het begin van uw spiraal liggen op het einde  te plaatsen.(beneden dus)Zo moet je maar 2 sporen op uw spiraal leggen en kun je de buitenste straal gebruiken.

Ik meen ook dat je door de binnen sporen omhoog rijd en door de buitenste bergaf.
Andersom ware ook beter.
Gr
Flip

Iebor

Beste Flip, je moet toch de reachties van met name Gerolf eens lezen dan zie je dat ik in mijn latere reactie de richtingen al om heb gedraaid, maar om nu opnieuw tekeningen te plaatsen met de gewijzigde situatie vond ik niet zinvol. Ik had het antwoord op mijn vraag al gehad. Zolang de loc's op mijn binnenste baan gewoon omhoog kunnen komen laat ik het zo. Maar in werkelijkheid zullen al mijn loc's de buitenbanen gebruiken om omhoog te komen en de binnenste banen om naar het schaduwstation te komen.

Riny

Kijk even op mijn site daar staat onder downloads een door mijn zelf getekende spiraal.
Tekening en uitleg en materiaalbedodigdheden.[:I]

En als je hoger moet, nou dan gewoon twee stuks maken. [:D]