MOBEXPO 2016

Gestart door erwin9, 31 januari 2016, 16:34:55 PM

Steam.N

Citaat van: SuSke op 10 april 2016, 11:53:25 AM
... Was wel niet in een "fotografeer-mood", dus helaas ... geen foto's ...

Doeme, was bij mij ook zo.
Nu dikke spijt, natuurlijk, want er waren veel mooie dingen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SirGresley

 :o Dat heb ik getrokken toen ik Gerolf's manneken met bewegende beentjes live zag en dan het mini-diorama!! Ongelofelijk!!
Hier de link naar FlickR:

https://www.flickr.com/photos/55973726@N02/albums/72157666928478456
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

renstimpie


loebaske

Gisteren geen reactie van me, men pijp was uit...
Eerst en vooral aan de bende van Edyy & co, een verdiende eerste plaats van de strijkplank wedstrijd, zo zie je maar als je ze niet allemaal op een rij heb dat het kan om iets origineel te presenteren  ;)

Was een toffe dag op de forum stand, bedank voor het idee Luc om daar wat te verweren, was letterlijk "dry brush"  ;) ;)
wel echt belangstelling en weinig die er durven aan te beginnen, enige niet concrete afspraken gehad om eens in hun club een demo te geven.
Nu uit kijken naar de volgende editie van Mobexpo....


Cedric

Hier ook heel leuke beurs gehad ! Ik stond er met mijn modulebaantje 'Kaai F', veel positieve commentaar gekregen  :):D Ook enkele mensen van het forum ontmoet en toffe babbel mee gehad.

We kijken al uit naar volgende editie !

TBCédric

Als "fotograaf van de MobExpo" (of dat serieus te nemen is, is iets anders  ::) :D ) heb ik natuurlijk ook wat kiekjes genomen.

Hier een kleine selectie aan foto's. In totaal zo'n 400 foto's genomen.  :-X









































En deze jongeheer kennen we allemaal me dunkt.  :P



Het MSM-prototype van VBV.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

erwin9

Beste forumleden,

Bij deze willen wij jullie bedanken voor de positieve commentaren.  Wij trachten om van MOBEXPO een leuke tentoonstelling en ontmoetingsplaats voor treinliefhebbers te maken.  Het organiseren van dergelijk evenement is geen werkje van enkele dagen.
Om deze reden is het dus voor ons erg belangrijk om jullie commentaren ter harte te nemen, en trachten hierop in te spelen, om jullie nog meer modelspoorplezier te mogen bieden.
Ik lees de reactie van Franky efl045  "moet ik toch eerlijkheidshalve zeggen dat ik (iets) minder enthousiast ben...
Omdat er vorige keer een strikte scheiding was tussen verkoopstanden en banen, elk in aparte zalen..."   
Dat is net wat wij op MOBEXPO 2014 hadden gedaan. Resultaat : een hoop reacties dat de banen in een aparte zaal gescheiden stonden van de handelaars ???  Begrijpen wie begrijpen kan. http://forum.modelspoormagazine.be/Smileys/default/cry.gif Het is dus onmogelijk om goed te doen voor iedereen !  Met wat doe je dan wel goed ???

In alle geval zijn wij al gestart met de voorbereidingen van MOBEXPO 2018, in dezelfde periode begin april.
Ook op MOBEXPO 2018 willen wij alle modeltreinclubs uitnodigen om mee te doen aan een nieuwe wedstrijd.  We hebben al enkele leuke ideetjes voor een onderwerp !   Jullie hebben alvast bijna twee jaar om jullie fantasie en bouwkunsten te realiseren.
Verdere info volgt !  Wij hopen alvast op vele deelnemers !!!  Alvast nogmaals bedankt voor jullie bezoek.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

efl045

Voor iedereen goed doen is onmogelijk, maar ik wil toch maar mee geven wat de perceptie is van bezoekers die niet geInteresseerd zijn in de verkoopstanden maar speciaal gekomen zijn om de baantjes te bekijken, de beurs wil toch een zo breed mogelijk publiek aanspreken veronderstel ik?
Ik ben toch ook nog nooit naar een fototentoonstelling of een museum in het algemeen geweest waar het ten toongestelde afgewisseld wordt met kraampjes waar allerhande te koop wordt aangeboden...
Tentoonstellen en handel drijven zijn toch 2 totaal verschillende werelden, waarom dat dan allemaal op een hoop gooien?


Gerolf

Mij stoorde het zeker niet dat handel en baantjes door elkaar stonden.
Als bezoeker kan het een voordeel hebben: je loopt door een gang, en wie een baantje wil zien kijkt naar links, de andere naar rechts  ;)

"Handel" heeft meestal veel meer oppervlak nodig.
Dan lijkt het al gauw alsof er niet zoveel baantjes waren, of dat die in een verloren hoekje staan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ik vond het zeker niet storend, dat baantjes en shops gemixt zaten.
Een banen komen als "afgewerkt product" mooi uit tussen de "rommelachtige" shops.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Het voordeel van een mix is dat de verkopers toch veel volk zien voorbij komen,
de mensen die enkel interesse hebben in de banen kijken dan toch ook even rond en kopen eventueel iets.
Tenslotte moet jij bij de organisatie van zo'n evenement er voor zorgen dat de verkopers ook tevreden zijn.
Zo niet, riskeren we dat deze niet meer komen en dan mag je nog zoveel mooie banen hebben, het aantal bezoekers zal snel verminderen. 

OlivierV

#161
Citaat van: LS Models op 11 april 2016, 20:29:01 PM
Als "fotograaf van de MobExpo" (of dat serieus te nemen is, is iets anders  ::) :D ) heb ik natuurlijk ook wat kiekjes genomen.

Hier een kleine selectie aan foto's. In totaal zo'n 400 foto's genomen.  :-X


En deze jongeheer kennen we allemaal me dunkt.  :P




Knappe reeks foto's Cedric, die jongeheer ken ik inderdaad ergens van. Ziet er naar uit dat hij met tevredenheid aan het rangeren was met de 77 op de achtergrond (met een z21 en een app op de wrijftelefoon).

Wat betreft de indeling binnenin zie ik toch liever meer scheiding tussen banen en handelaars. Eventueel valt dit op te lossen door baantjes in groepjes samen te stellen, maar minder chaotisch dan nu, sommige banen stonden echt ergens in een verloren hoek vond ik. Nu ja al bij al blijft het een geslaagde expo waar de verhouding handelaar/exposant goed in verhouding was.

Ik zou zeggen, op naar een nog meer geslaagde editie in 2018.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gunmax1

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 april 2016, 20:10:43 PM
geen meet en greet ?

wij meeten en greeten al genoeg  ;D
maar een hoofdmassage is altijd welkom  ;)

Was zeer leuke beurs voor hervatting waardig .

tot later
Benny