ACME nieuws 2016

Gestart door vatrogasci, 29 januari 2016, 17:12:58 PM

vatrogasci



bron Youtube

de bovenste op de foto lijkt op een slaapwagen van de NMBS
kan iemand dat bevestigen ?
heeft die wel zo'n rode band onderaan ?
zal die nu los verkocht worden ipv in een set zoals vorig jaar ?

alvast bedankt
 

bekie

Volgens mij staat daar een B-monogram op de zijkant van het rijtuig en in de tekst op het infoplaatje links lees ik bijna onderaan SNCB.
 

vatrogasci

vorig jaar zat er een slaapwagen in een set met rode band onderaan
deze nieuwigheid heeft er precies geen
hebben die in echt zo rond gereden en in bedoel dan de laatste periode in dienst bij de NMBS

 

Metpetergaathetbeter



vatrogasci

ja met de rode band onderaan weet ik wel maar zonder ook dan ?   ::)
 

Metpetergaathetbeter

op het einde allen met rode band eerder reden ze in het blauw rond al dan niet in de kleuren van Railtours, Ten,  CIWL kleuren

vatrogasci


upload pictures free

de catalogus 2016 staat nu online
hierbij de foto van de NMBS slaapwagen

in welke periode heeft die dan zo gereden vraag ik mij af ???   
 

Metpetergaathetbeter

5 volgens de info naast het model, heb nooit zo'n uitvoering in het echt of in model gezien , een fantasietje ? :-\ :-\

vatrogasci

neen toch geen fantasiemodel blijkbaar

http://www.wagonslits.de/phpbb2/album_showpage.php?pic_id=296

antwoord kwam via Drehscheibe Online

Dieser MU war zuvor bei den NS eingestellt und verlor seinen dortigen Zierrat (gelbe Zierlinie, Sterne-Design). Es war die Nummer 4743, er trug aber kurzzeitig die (falsche) Nummer 4745, einschließlich der falschen EDV-Nr. Er wurde kurzfristig zur SNCB umstationiert, es war aber hüben wie drüben nach wie vor ein CIWL-Wagen. In welcher Beschriftung ACME ihn nachbilden will, weiß ich nicht.

Mehr dazu im wagons-lits-Album, der 4743 falsch als 4745 II beschriftet, man kann noch die Abdrücke der vorherigen NS-Beschriftung sehen


Het gaat hier dus wellicht over een enkeling, wel jammer dat ACME niet het model van vorig jaar opnieuw uitbrengt maar dan niet in een set en met andere nummer weliswaar  :'(