Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM actie 2016

Gestart door pandur, 23 januari 2016, 10:39:57 AM

59erke

Citaat van: doomslu op 24 januari 2016, 14:56:15 PM
Citaat van: Ludwig op 24 januari 2016, 14:52:29 PM
Waarom geen poll organiseren?
Tevergeefse moeite.
Is in 't verleden al meermaals gedaan en er antwoordt 20 man op.
Daarmee kan je niet naar een fabrikant stappen.

Wel opletten hé mannen, vergeet nieuwe ontwikkelingen.
Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)

Het type 59 van de actie 2015 was toch ook geen bestaand model ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Sicco

Feitelijk wel, aangezien Van Biervliet dit model toch in het algemene gamma opneemt, alleen in dit geval was de MSM versie toevallig de eerste versie.
Oftewel: een 'nieuw' model als MSM model kan wel, mits de fabrikant er dan zelf ook nog veel versies van kan gaan maken....

reeves

Een Piko 84 versies in overvloed  ;)

Thommy

Citaat van: Sicco op 24 januari 2016, 18:43:33 PM
Feitelijk wel, aangezien Van Biervliet dit model toch in het algemene gamma opneemt, alleen in dit geval was de MSM versie toevallig de eerste versie.
Oftewel: een 'nieuw' model als MSM model kan wel, mits de fabrikant er dan zelf ook nog veel versies van kan gaan maken....

vandaar dat mijn voorstel, elders, een HLE28 dus perfect kan. Vermits Piko toch oudere versie maakt... Kun je een bepaald nummer/uitvoering als exclusief model maken.
En aangezien Piko/of de invoerder van Piko toch luisterde naar de problemen ivm de HLR82/73...
Greetz

Thommy

janieburton

Citaat van: doomslu op 24 januari 2016, 14:56:15 PM
Citaat van: Ludwig op 24 januari 2016, 14:52:29 PM
Waarom geen poll organiseren?
Tevergeefse moeite.
Is in 't verleden al meermaals gedaan en er antwoordt 20 man op.
Daarmee kan je niet naar een fabrikant stappen.

Wel opletten hé mannen, vergeet nieuwe ontwikkelingen.
Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)

Naar aanleiding van de ebay gekte voor de stelletjes van Jocadis kan MSM misschien overwegen om zelf 2-tjes laten maken daar er verschillende varianten mogelijk zijn, en zijn we verzekerd  van jarenlang verschillende 2-tjes aan democratische prijzen.
 

Metpetergaathetbeter

Wat houdt je tegen ? :-X Ik denk niet dat jij beseft welke investering je moet doen om die stelletjes gemaakt te krijgen en trouwens bij wie ga je ze laten maken ? :-\

Houdini

Citaat van: janieburton op 24 januari 2016, 22:50:43 PM
Citaat van: doomslu op 24 januari 2016, 14:56:15 PM
Citaat van: Ludwig op 24 januari 2016, 14:52:29 PM
Waarom geen poll organiseren?
Tevergeefse moeite.
Is in 't verleden al meermaals gedaan en er antwoordt 20 man op.
Daarmee kan je niet naar een fabrikant stappen.

Wel opletten hé mannen, vergeet nieuwe ontwikkelingen.
Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)

Naar aanleiding van de ebay gekte voor de stelletjes van Jocadis kan MSM misschien overwegen om zelf 2-tjes laten maken daar er verschillende varianten mogelijk zijn, en zijn we verzekerd  van jarenlang verschillende 2-tjes aan democratische prijzen.

Hoewel ik dat wel zou toejuichen, denk ik dat je met heel wat problemen zit:
> de kostprijs (verkoop) - zal sowieso stukken hoger zijn dan een MSM-loc, ook al kan je een 'goede prijs' bekomen
> de productie - vergeet niet dat de mallen van Railtrack nog steeds vast zitten
> de producent - alleen Railtrack op dit moment, en die produceren maar mondjesmaat (is nu natuurlijk volledig gestopt)
...

Ik denk dat Luc het best kan oordelen of dit al dan niet haalbaar is, maar ik vrees er toch voor.

yannickvw

Een reeks 22 obv de 23 van VBV?

Metpetergaathetbeter

dat is ook een andere opbouw van de loc, de 22 heeft roosters in het dak, 23  opzij ? Dus ook ingrijpende verandering !

vyncky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 januari 2016, 11:10:33 AM
dat is ook een andere opbouw van de loc, de 22 heeft roosters in het dak, 23  opzij ? Dus ook ingrijpende verandering !

Niet dat dit voorzien is in de opbouw van de matrijs (en ik dacht ergens gelezen te hebben dat die er ook gingen komen ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

#55
VBV zal op termijn wel alle klassieke E-locs uitbrengen, ik zit nog te wachten op een goed 2-rail model van de reeks 25(blauw met gele streep), ik zou mij ook ne marklin kunnen kopen en ombouwen, maar ja ... :D Een los model van marklin kost al snel 300 euro ofzo?

Dit omwille van het feit dat ik op de beurs in Genk in 2013 die promo groene M2 rijtuigen voor trek-duw verkeer met een e-loc heb gekocht, had ik iets meer op mijn tellen gelet, 'k had mij die bordeaux gekocht. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sicco

Ja dat is ook wel een goed idee, een reeks 25.0 in de Van Biervliet-serie  :)

OlivierV

Citaat van: Sicco op 25 januari 2016, 18:22:05 PM
Ja dat is ook wel een goed idee, een reeks 25.0 in de Van Biervliet-serie  :)
Moest deze loc als actie komen zou het wel leuk zijn. Het moet dan niet per se een speciale zijn, gewoon blauw met gele streep is al goed genoeg. :)


Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

misschien ook nr's op plaatsen zou niet misstaan ! ;D ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 januari 2016, 17:23:22 PM
misschien ook nr's op plaatsen zou niet misstaan ! ;D ;)
Aja, just dat zou niet misstaan natuurlijk. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan