Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM actie 2016

Gestart door pandur, 23 januari 2016, 10:39:57 AM

pandur

Moet dit een "loc" zijn ?

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

philippe_007

2 locs ?

Nee serieus, ik ben ook wel te vinden voor bv een exclusieve set wagens....

Dirkh

Citaat van: philippe_007 op 23 januari 2016, 12:00:58 PM
Nee serieus, ik ben ook wel te vinden voor bv een exclusieve set wagens....

In N dan ?

loebaske

Alles op zijn tijd, ieder van ons heeft wel een voorkeur....moet gewoon rendabel zijn voor de producent...

Metpetergaathetbeter

Ho dus  8) helaas voor onze vriendeN :-\

philippe_007

Citaat van: Dirkh op 23 januari 2016, 12:11:51 PM
Citaat van: philippe_007 op 23 januari 2016, 12:00:58 PM
Nee serieus, ik ben ook wel te vinden voor bv een exclusieve set wagens....

In N dan ?

Waarom niet,
een rangeerlocje (privee) met enkele wagons, dan kan ik mij eens wagen aan een N-minibaantje.

Waarom eens niet veranderen ipv steeds bij H0 te blijven...

OlivierV

Zeg jongens, die van 2015 is nog niet uitgeleverd of jullie willen die van 2016 al hebben. :D Heb eens wat geduld.

De reden dat het trouwens H0 is voor de acties tot nu toe is omdat er in België het grootste aantal H0 rijders/verzamelaars zijn.

De actie kennende zal het allicht wel weer een loc worden al dan niet in combinatie met wat wagentjes, maar ikzelf ben natuurlijk ook wel te vinden moest het eens gewoon een aantal wagens zijn die voor de lezer van MSM aan een meer aantrekkelijkere prijs worden aangeboden, zoals bv. een gemengde (qua kleur dan) set Tads.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Onze vorige acties hebben uitgewezen dat de meeste mensen eigenlijk toch liever een locomotief hebben.
Dat wil niet zeggen dat het vanaf nu steeds locs gaan zijn. De combinatie met wegens is vaak erg prijsgunstig.

Benieuwd wat het wordt...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Citaat van: OlivierV op 23 januari 2016, 13:25:56 PM
Zeg jongens, die van 2015 is nog niet uitgeleverd of jullie willen die van 2016 al hebben. :D Heb eens wat geduld.

De reden dat het trouwens H0 is voor de acties tot nu toe is omdat er in België het grootste aantal H0 rijders/verzamelaars zijn.

De actie kennende zal het allicht wel weer een loc worden al dan niet in combinatie met wat wagentjes, maar ikzelf ben natuurlijk ook wel te vinden moest het eens gewoon een aantal wagens zijn die voor de lezer van MSM aan een meer aantrekkelijkere prijs worden aangeboden, zoals bv. een gemengde (qua kleur dan) set Tads.

De HO rijders krijgen al genoeg modellen aangeboden terwijl de N rijders steeds in de kou blijven staan.
Dit is het forum met de meeste N rijders dus wordt het eens tijd dat er aan die mensen ook eens gedacht wordt.

Citaat van: loebaske op 23 januari 2016, 12:23:09 PM
Alles op zijn tijd, ieder van ons heeft wel een voorkeur....moet gewoon rendabel zijn voor de producent...

Met een goede lok kan het toch rendabel zijn, kijk eens naar de 59 van Roco, na al die jaren wordt deze nog vlot doorverkocht op de 2dehandsmarkt. Als je als msm model 2016 nu eens een N lok uitbrengt die nadien kan uitgebracht worden als Budget model in tal van varianten. vb'en uit het grootbedrijf zijn toch wel te vinden ?

Dus ik stem voor een N schaal model, maar was dat nog niet duidelijk ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Het aantal inschrijvingen voor de vorige acties was ruim voldoende om een speciaal model te laten fabriceren, maar veel overschot was er toch niet.
Aangezien gelijk welke andere schaal minder dan 10% van het totale aantal Belgische modelspoorders kan bekoren lijkt het me ondenkbaar om een model in een andere schaal dan H0 aan te bieden.
Jammer, maar zo is't nu eenmaal.

Enige uitzondering hierop zou kunnen zijn een andere schildering van een bestaand model. Maar zijn er modellen op de markt nu??

Ik denk dat het zelfs in Nederland niet lukt, al zitten daar wellicht veel meer N-rijders.

Ik durf eigenlijk het aantal N-spoorders in België niet te schatten.
Iemand een idee?
Ik gok 100... :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Volgens ik vernam van een bepaalde fabrikant die speciaal een n-wagen (belgisch) maakte heeft hij een afname van een 5-tal stuks had.
Wat voor hem dan ook een financiele streep was vermoed ik.
Dus ik denk idd dat een msm actie voor n-schaal niet gemakkelijk te verwezenlijken is al kan het geprobeerd worden.
Als quota niet wordt gehaald gaat het niet door eh.

philippe_007

En waarom geen loc/wagens in verschillende schalen?
Iedereen schrijft zich in, zijn er genoeg kandidaten dan kan het doorgaan, anders niet.

vb een type X-loc in N en H0 uitbrengen, de bekende H0 leverancier zal dit vermoedelijk zien zitten (als de gesprekken al niet bezig zijn :-) ).
Eens dit in kannen en kruiken is (lees eens het model vast staat).
Dan kan bv contact worden genomen met een N-producent, veel zijn dit er niet in Belgie, en zien of deze het zelfde model zou kunnen aanbieden. Indien er effectief zo weinig N rijders zijn, dan kan ik mij voorstellen dat deze met minder exemplaren reeds een productie start.

bollen neus

Van mij mag het zelfs een HLD 77 in spoor O of 1 worden waarom niet? Maar das buiten het budget zekerst?
Den Eric.

Sicco

Nog 4 dagen geduld, toch?  ;D

philippe_007

Staat in de nieuwe MSM de actie 2016 vermeld ?