Synaps papier agfa geveart

Gestart door Dirkh, 22 januari 2016, 12:43:50 PM

Dirkh

Volgens de bijlage van agfa is het perfect met de laser te bewerken

Laser cutting and engraving
Laser cutting works well. The power of the cutting device needs to be adjusted according to the thickness of the
substrate. Laser engraving is also possible on Synaps XM.

Er is wel enkel de diktes 0.12 , 0.2 , 0.25 en 0.35 mm

Als je wilt kan ik wel enkele A5 stukjes opsturen om eens te testen.
Ik ben vooral benieuwd van hoe fijn het kan bewerkt worden met de laser en hoe de sterkte nadien nog is. (bv stijlen van 0.2 x 0.2 mm enz)
Zeker voor schaal N belangrijk.

Kees-Jan


MARKLINRIJDER

Dirk,

Ik had je destijds toch dunnere samples opgestuurd?
Was geen synaps maar een equivalent van een derde partij.
Deze werden bij ons gebruikt in combinatie met lasercut, mede doordat het perfect mogelijk.
Pijnpunt volgens ons, is het lijmen.

Grtjs,

David

Dirkh

@David,

Ja die sampels heb ik ontvangen en mijn dank daarvoor, maar ik werk nog met de snijplotter dus geen ervaring met lasersnijden, ik heb nu de XM van 0.25 mm gesneden en met een 3 dubbele cut kan ik het snijden met mijn plotterje (maar 280 gr druk max)

Het lijmen, daarvoor heb ik ondertussen de oplossing, UHU Plast werkt perfect om de stukken te lijmen, droog na enkele minuten, en anders gewone seconden lijm maar dan moet het wel direct juist zijn.

De vraag kwam dus van agfa , welke toepassingen zien modelbouwers mogelijk met het synaps papier. (Zie post #1 in dit topic)


MARKLINRIJDER


jeanmi.be

Citaat van: SuSke op 22 januari 2016, 22:49:08 PM
@jeanmi.be: Wel even de titels van de artikels aanpassen aan de feitelijke dikte, nu staat er overal 0,12mm ipv de werkelijke dikte.

SuSke, bedankt.

Jeanmi.be