Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

DFS

Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2018, 10:08:15 AM
Beter nu uitbreken en herdoen dan op de expo 2 dagen staan sukkelen. ;)

Bij deze gebeurd, korte pijn  ;D , nieuw stuk zit er al weer in, en is nog altijd nipt (de situatie blijft immer hetzelfde) maar het zou toch beter moeten zijn. Een van de dagen de boel solderen, testrijdeden, ballasteren, enz...



doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS

een stuk spoor juist na een wissel. Toen Olivier hier was merkte hij al op dat er een rare knik in zat, en ik met mijn grote mond "Alles werkt, heb goed testgereden". Maar wat blijkt, bij het testrijden na het spuiten en ballasteren gaf het toch problemen met mijn 77 en REMMS wagens...

Metpetergaathetbeter

#153
Citaat van: DFS op 26 augustus 2018, 11:28:16 AM
mijn 77 en REMMS wagens...
met ander materieel op rijden  :) 'tis inderdaad frustrerend als het niet geheel van een strooien dakje loopt (of moet ik zeggen een probleemloos rangeerspoor)

OlivierV

Ik vermoed dat het dat aangeduide deel was?



Mijn les uit het verleden, van bocht naar recht, in dit geval een rechte wissel moet altijd mooi aansluiten, anders geeft het wel eens problemen, is het niet vroeg, dan is het laat. Vandaar dat ik de laatste tijd toch er ook altijd naar streef mijn sporen zo strak en vlak mogelijk aan te leggen. Ik vloek niet graag achteraf.

Groeten;
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

@ Olivier, het was inderdaad dat stuk. Maar soit zou goed moeten zijn nu. Als ik terug thuis ben terug voorzien van voeding en testrijden...

DFS

Citaat van: DFS op 28 augustus 2018, 14:26:40 PM
Maar soit zou goed moeten zijn nu.

Tegenslag, toch nog niet goed nu  :-\ Mijn 77 en 62 lopen er niet mooi door, met de 3 assige rangeer loc's in het geen probleem. Dus ik zit nu met een dilemma

Ofwel de baan zo afwerken en enkel met mijn 3 assers rangeren, maar dan is een deel van de opzet van mijn baan mislukt
Ofwel de boel uitbreken en opnieuw leggen, maar dan zit ik met het risico dat ik niet meer klaar raak...

Soit we gaan er eens over slapen...

OlivierV

Sven, uitbreken en opnieuw insteken zou ik doen hoor. Schuif wel de wissel bv eens 1-2cm op zodat je bocht meer tijd heeft om mooi op je wissel aan te sluiten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

En de saga gaat voort, Nogmaals nieuwe wissel bestellen op Conrad en hopelijk eind volgende week beter nieuws...

DFS

Deze week een paar belangrijke zaken kunnen afvinken

- Bediening op de Expo, ik heb een slachtoffer gevonden dat met mijn baantje op de expo kan staan, wegens andere verplichtingen kan ik niet het hele weekend aanwezig zijn...
- De tegen strubbelende wissel is vervangen, aangesloten en getest, oef...
- De groendienst is volop bezig...

Binnenkort nog eens wat foto's...

Cedric

Ok, na regen komt zonneschijn  8) ;) :D

Succes met de groendienst

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 21 september 2018, 14:41:33 PM
ik heb een slachtoffer gevonden dat met mijn baantje op de expo kan staan,

Mogen wij ook weten wie en hoe rijk die er gaat van worden?  :-\ ;D ;D

;)

DFS

In deze hobby wordt men niet rijk Rudy  :P

Floris

mooi te horen dat t gelukt is! Geen risico's nemen met een tentoonstellingsbaan, je weet hoe t werkt met modeltreinen, als er ook maar een muggepoepje op t spoor zit willen ze daarop ontsporen of blijven hangen als er mensen staan te kijken, dat is dus hopeloos op tentoonstellingen.  ;D

DFS

Inderdaad Floris, geen risico's nemen...
Ondertussen heeft de kijkdoos aan alle zeiden een front en is het geheel in een zwart kleurtje gezet,
Vanavond nog een tweede laagje en dan wat klein prut in elkaar knutselen,

Vlug twee foto's van de chemie site

Chemie site by Sven De Fruyt, on Flickr

Chemie site by Sven De Fruyt, on Flickr

tot devolgende!