Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

DFS

De laatste dagen het tempo er wat in kunnen houden, onder andere de grote "stukwerkers" loods gespoten en staat nu in de basis kleuren, foto's volgen nog.

Ook verder gedaan aan de chemie gevel. Nog wat "ge-dry brushed" en wat pin washes hier en daar, ben wel nog niet 100% tevreden van die onderste rand, daar probeer ik wat aan te doen maar dit stuk zal zowizo minder zichtbaar zijn door hoog gras

Chemie, Update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot nog een kleine teaser van het stoomlokje voor de baan

T58, ready for paint by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten!

Floris

k zou de onderste rand gewoon nog wat extra groen/vuil geven, met goed veel verdunner zodat t niet te scherpe lijnen krijgt. Ben heel benieuwd naar t geheel straks!

DFS

Bedankt Floris, zal het in gedachten nemen als ik met het groen begin,

Ondertussen afgelopen week wat verder gedaan,
Uit de Auhagen kit waar de tank vandaan kwam even de leidingen gerecupereerd en anders geplooid boven een kaars

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Dan maar geinstalleerd en een nieuw kleurtje gegeven.

Chemie,, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Terwijl ik bezig was de andere leidingen ook maar los gesneden en geplaatst, een overzichts foto door het dakvenster...

Chemie,, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Binnenkort het dak eens weatheren, tot de volgende dan maar!

DFS

Een dagje regen in Afrika, dan maar wat modelbouwen  8)
Het laatste gebouw voor de minibaan

Loods 31 by Sven De Fruyt, on Flickr

Loods 31 by Sven De Fruyt, on Flickr

Nu nog de dak nok wat afwerken en wat regenpijpen installeren en deze is ook klaar voor de primer

Groeten

DFS

#124
Nog snel die saaie zijgevel wat detaillering gegeven.

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Nu even nadenken hoe ik die veilig in mijn valies terug mee thuis krijg  ::)

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 25 mei 2018, 12:49:49 PM
Nu even nadenken hoe ik die veilig in mijn valies terug mee thuis krijg  ::)

Tip; stuur ze op met airmail... ;D ;D

;)

DFS

Citaat van: Rangeerduivel op 25 mei 2018, 13:40:24 PM
Citaat van: DFS op 25 mei 2018, 12:49:49 PM
Nu even nadenken hoe ik die veilig in mijn valies terug mee thuis krijg  ::)

Tip; stuur ze op met airmail... ;D ;D

;)

Ja ik weet ondertussen wat er gebeurd met airmail, zal andere oplossing bedenken   ;)

ps: ik zie net dat de vorige foto niet doorgekomen is, eens vlug aanpassen...

DFS

Het nieuwe halfreliƫf is gelukkig goed thuis gekomen, deze krijgt volgend weekend een kleurtje.
Afgelopen dagen wat bezig geweest met het afwerken van de loods stukwerkers.
Ik weet dat de foto's niet van super kwaliteit zijn, maar heb slecht licht op mijn zolder en waar de baan nu staat laat niet altijd toe goede foto's te nemen.

Het interieur is bijna klaar, enkel nog de betonvloer wat bijwerken en dan kunnen we de boel inrichten met wat lassers enzo

Stukwerkers, update by Sven De Fruyt, on Flickr

De gevel aan de TPIV/V kant wat geweathered, deze is bijna klaar nu, even een foto uit het dakraam

Stukwerkers, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tenslotte nog twee foto's van op de baan

Stukwerkers, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Stukwerkers, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot de volgende update

SuSke

Dat ziet er zeker niet slecht uit Sven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Is weerom genieten!!!  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pierre

Groet Pierre.


DFS

Bedankt voor de lovende woorden, altijd een extra motivatie om verder te doen, hoewel opbouwende kritiek is ook altijd welkom!

Vandaag zitten prutsen aan de chemie site, deze is dan ook op zijn plaats gelijmd ondertussen, en het eerste groen is gearriveerd...

Chemie site, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Chemie site, update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende update dan maar weer

Groeten!

DFS

Vroeg wakker op hotel, wat doet een mens dan? Correct, modelbouwen  ;D

Later vandaag de poort en het beton nog wat weatheren en deze is klaar om mee terug naar huis te gaan in de valies  8)

Loods 31 by Sven De Fruyt, on Flickr

Metpetergaathetbeter

weer mooi werk,als je in Afrika zit voorzichtig zijn met inspiratiefoto's(je weet maar nooit) te nemen dat je geen militaire installaties op foto zet,mijn vader ooit ook opgepakt wegens (militaire) spionage en dat voor het nemen van foto's van dromedarissen voor die toch wel heel goed gecamoufleerde militaire installaties !  ;D ;)