Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

DFS

Afgelopen dagen bezig geweest met wat test rijden,

1 van de 2 kadee ontkoppel magneten voorlopig verwijderd wegens geen goed resultaat (lag net na een bocht waardoor de werking niet goed was)

Verder de rails al een basis laag kleur gegeven, en een bediening paneeltje gemaakt voor de aansturing van de wissels.

Binnenkort kom ik terug met foto's

groeten

DFS

Gisteren en vandaag terug een dagje hotel, Begonnen aan de grote loods voor aan de TPV kant, redelijk simpele gevel, maar kruipt toch rap wat werk in...

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

De poorten zijn als volgt opgebouwd, voor de wieltjes snij is schijfjes van een restje gietboom

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

Voor het uitlijnen van het geheel maak ik gebruik van de lijnen op de snijmat

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot de verstevigingen aangebracht aan de binnen zijde. De deur is er niet op mijn inspiratie bron, maar vond het wel een toffe variatie voor een anders "saaie" gevel. Ik weet dat het bovenste deel van de poorten nog geen versteviging gekregen heeft, maar dit is omdat de poort aan binnenzijde (TPIII) lager zal zijn dan gezien langs de buiten zijde (TPV)

Moderne loods by Sven De Fruyt, on Flickr

Vandaag eens aan de goot beginnen denk ik, en vervolgens me aan de binnenkant wagen,

Tot de volgende!

DFS

Kleine update, de gevel tijdperk V zijde is nu ongeveer wel af kwa plastiekwerk...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

enkel goot nog wat bijwerken eens alles droog is...

loebaske


Knap werk...mag gezien worden...

sdz1976

Echt een knappe poort man  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


Floris


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach


mahtoska1


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Bedankt voor de lof, Ik hoop volgende week een (even) mooie vooruitgang te kunnen laten zien van de binnenkant.

Even een vraagje voor de experts, om de hoeveel meter (of cm op schaal) voorzie ik best een dakspant langs binnen?

DFS

Vandaag de goederenloods 'Brugge' wat afgewerkt, o.a. ramen vastgeplakt, trapjes geinstalleerd, vensters verduisterd, enz...

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook de Compagnie Maritime voorzien van vensterlas, en een 'black box' aan de open laadpoort...

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Verder op de module aan het spelen geweest met composities

Zijde Tijdperk III

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Zijde TPV

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Dit was het voor deze keer, volgende keer de achtergrond in de primer beginnen zetten

DFS

Afgelopen dagen een eerste poging voor de achtergrond gedaan, ben zelf nog niet 100% tevreden over het resultaat, dus geen foto's  ::)
Ook de betonbaan verder afgewerkt en al een paar experimentjes met groen,

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Het groen moet nog wat bijgewerkt worden, is ook nog maar een basis laag, zou graag binnenkort eens experimenteren met zo'n "grasmaster".

Maar een van de volgende werkjes wordt het ballastbed,

Ik hou jullie op de hoogte!

DFS

Gisteren de hoek van de kant 'goederenloods Brugge' wat verder geprutst, ik denk dat deze foto wel uitlegt waar ik naar toe wil. Ben er wel in geslaagd mijn spiegel te breken...

Goederen "Brugge" by Sven De Fruyt, on Flickr