Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

GVL

Interessante opzet.  Een goede compositie vinden, wordt cruciaal.

DFS

Inderdaad Gino,
Daarmee dat ik afgelopen week aan het spelen ben geweest met de mock-up, wat me nu genoeg vertrouwen heeft gegeven om verder te proberen. Maar dat garandeert nog niets, ik zal pas op het laatste zien of mijn totaal opzet gelukt is ...

Deze middag verder gedaan met de elektriciteit cabine, alle zeg huis. Zoals beloofd een foto



Het is een afgeleid en licht verkleinde versie van het voorbeeld in Gent, maar ik vind de stijl wel passen bij de goederenloods van Brugge, dus ik zal deze dan waarschijnlijk ook in dezelfde gele steen steken.
Maar ik probeer morgen eerst de voorgevel en de ramen verder af te werken. De zijgevels en achtergevel worden redelijk simpel aangezien deze geen ramen of deuropeningen hebben  ;D
De vraag is nu, maak ik deze ook in Vlaams verband, of ga ik voor een halfsteen verband...


DFS

een kleine update,

De 'cabine' verder afgewerkt en in de primer gezet, Nu eens de fouten proberen wegwerken die zichtbaar worden in de primer,




DFS

Gisteren even alleen thuis, het ideale moment om vlug de airbrush boven te halen. (Anders heeft er wel altijd iemand mij nodig net als de verf erin zit  ;) )

De goederenloods een basis kleur geel gegeven



alsook de voorkant van de elektriciteit cabine, achterkant basiskleur box car red als basis voor de bakstenen.



nu volgt het inwassen van de voegen, vervolgens dry brushen van de gele stenen en ook de rode stenen
vervolgens de betonnen details enz...

DFS

De werken liggen voorlopig stil door tijdsgebrek en of gebrek aan materiaal (heb eigenlijk vooral geen tijd om naar de winkel te gaan overdag, zodat ik 's avonds niets kan doen door materiaal gebrek  :-\ )

Bij opzoek werk naar de oude loods van Brugge volgende foto tegengekomen ...

http://www.beeldbankbrugge.be/beeldbank/indeling/detail/start/126?q_searchfield=station

De Chevrolet is al gekocht bij Artitec, dankzij een tip van Floris, De opbouw van de bak zal ik maken in styreen, de vraag is nu, wat zou een plausibele afwerking van de achterkant zijn? Met deuren of toch eerder zeil?

Ik heb al wat proberen zoeken op het internet, maar dit is de enige foto dat ik vind...

SuSke

Citaat van: DFS op 20 mei 2016, 16:17:24 PM
...
De Chevrolet is al gekocht bij Artitec, dankzij een tip van Floris, De opbouw van de bak zal ik maken in styreen, de vraag is nu, wat zou een plausibele afwerking van de achterkant zijn? Met deuren of toch eerder zeil?
...

Als je bak afgedekt is met een zeil, lijkt me een zeil achteraan logisch. Is het een metalen bak dan worden het deuren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GVL

Sven, ik gok op een houten klep/deur die dezelfde hoogte heeft als de zijwanden en daarboven zeil.

DFS

Gino en Frans,

Bedankt voor de input, ik denk dat ik Gino zijn idee zal uitproberen, en anders zet ik de wagen op een manier dat je de achterkant niet kan zien  ;D

sdz1976


Echt knap vakwerk man! 8)

Ben echt benieuwd naar het vervolg, want heb een zwak voor industrie baantjes.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Merci Samuel,
Ik kijk zelf ook uit naar de verdere afwerking van het baantje,
Helaas gaat het nu wat trager vooruit door een nogal druk werk schema,
Vorige week wel wat verder kunnen doen aan het elektriciteit huisje, basis kleuren staan er op,
nu nog de ramen en verweren...


DFS

Vandaag wat snij en plakwerk aan de Chevrolet,
Het is dan toch met zijl geworden, geïnspireerd op degene zichtbaar op de link hierboven, toegegeven, niet identiek, maar als je ze onderling vergelijkt is er geen enkele hetzelfde...



excuses voor de rare hoek van de foto, maar het was de enige manier om met de lichtinval een deftige foto te maken met de gsm...

GVL

Netjes.
Hoe heb je het zeil gemaakt?

DFS

Eerst onderbouw in plasticard, dan netjes een laagje van een papieren zakdoekje erop gelijmd.

PeterVG

Boeiend om volgen en mooi resultaat in wording.
Zeilen maken zou ik ook eens moeten opstarten. Maar geen idee wat hiervoor het beste materiaal is. Papieren zakdoekjes zijn flinterdun. Dat plooit makkelijk maar zeer kwetsbaar. Toch maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

evan

Papieren zakdoekjes gedrenkt in verdunde houtlijm werken prima.  Eens droog: schilderen met een basiskleur en drybrushen met lichtere tinten van de basiskleur.  Goed resultaat verzekerd.

Knap detailwerk die Chevrolet!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.