Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

Gerolf

Mooi plaatje  8)

Citaat van: DFS op 13 februari 2018, 10:09:32 AMBen er wel in geslaagd mijn spiegel te breken...

Goed dat je niet bijgelovig bent  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Citaat van: Gerolf op 14 februari 2018, 11:04:37 AM
Mooi plaatje  8)

Citaat van: DFS op 13 februari 2018, 10:09:32 AMBen er wel in geslaagd mijn spiegel te breken...

Goed dat je niet bijgelovig bent  ;)

We zullen zien of het mij achtervolgd he  ;)

Vandaag wat kleur proberen krijgen in de kasseien voor de loods

Kijkdoosproject by Sven De Fruyt, on Flickr

Dit was het voor deze week, nu een paar daagjes vakantie

sdz1976

Alweer voortreffelijk werk   8) 8)

Gertz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Thommy

Citaat van: Gerolf op 14 februari 2018, 11:04:37 AM
Mooi plaatje  8)

Citaat van: DFS op 13 februari 2018, 10:09:32 AMBen er wel in geslaagd mijn spiegel te breken...

Goed dat je niet bijgelovig bent  ;)

Zou zo'n spiegelfolie dan niet beter zijn? Kun je op een vlakke ondergrond kleven en werkt goed. Moet je al goed kijken of het een echte spiegel is ja of nee (geen folie uit den action od natuurlijk)
Greetz

Thommy

DFS

Citaat van: Thommy op 15 februari 2018, 06:27:47 AM
Citaat van: Gerolf op 14 februari 2018, 11:04:37 AM
Mooi plaatje  8)

Citaat van: DFS op 13 februari 2018, 10:09:32 AMBen er wel in geslaagd mijn spiegel te breken...

Goed dat je niet bijgelovig bent  ;)

Zou zo'n spiegelfolie dan niet beter zijn? Kun je op een vlakke ondergrond kleven en werkt goed. Moet je al goed kijken of het een echte spiegel is ja of nee (geen folie uit den action od natuurlijk)

Thomas, bedankt voor de tip, ik bekijk het eens (want heb mijn nieuwe spiegel nog steeds niet ontvangen van de spiegelsnijder...)
Een weekje uit geweest door een vuile griep. Maandag rustig herpakt met verdere afwerking en detaillering van de loods 'compagnie martitime'
O.a. hijswerktuig geplaatst aan de gevel, een lampje gemaakt (techniek opgedaan van een artikel in MSM) en met styreen de frames voor de afkapping gemaakt. tot slot een lichte weathering van het geheel. Wil dit niet overdoen omdat de loods zichtbaar is van de jaren 50 kant en in die tijd nog redelijk onderhouden was...

Soit foto's zeggen meer dan woorden...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Ik weet het, die lamp hangt daar raar knal boven die overkapping, maar zo was het ook in het grote voorbeeld dusja...

Tot later dan weer!

DFS

Afgelopen dagen vooral de sporen ballast, ongeveer 80% van de ballast is gedaan nu. Terwijl ook even zitten prutsen met het eerste groen laagje...

Kijkdoos - update by Sven De Fruyt, on Flickr

In het midden van de sporen moet wel nog een 'vettige wash' komen.

De hoogspannings cabine is ook 'ingebed' in het eerste groen

Kijkdoos - update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot de compagnie martitime vastgeplamuurd

Kijkdoos - update by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende dan maar weer!

mahtoska1


DFS

Vandaag dagje hotel en vroeg wakker, dus modelbouwtijd   ;D
Begonnen aan de binnenkant van de 'stukwerkersloods' Langs buiten is deze gesitueerd in TPIV/V langs binnen TPIII. Zoals een van de vorige posten vermeld is de poort kleiner langs de binnen zijde dus eerst de versterkingen van de bovenzijde van de poort aangebracht.

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Het maken van de dakspanten was een werkje dat ik mij eigenlijk ontzag. Gelukkig vond ik deze week in mijn rommeldoos een set spanten van een Walthers kit. Dan maar de locatie van de spanten gemarkeerd en uitgesneden

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Vervolgens alles overgenomen op baksteen motief en ook uitgesneden. Hier heb ik initieel de uitsparingen voor de spanten iets te nauw gesneden om ze achteraf, eens alle samen gelijmd is, op maat te vijlen voor de spanten.

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot de afwerking van de bovenzijde van de poort gemaakt uit wat profieltjes

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Omdat ik een lelijke naad had tussen twee delen baksteenplaat heb ik deze meteen gecamoufleerd met de elektriciteit voor de verlichting van de loods, met volgend eindresultaat voor vandaag

Update kijkdoos by Sven De Fruyt, on Flickr

Bij deze is dit stuk klaar voor de primer, volgende week eens de vloerplaat en zijmuren fabriceren,

Tot de volgende

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


DFS

Vandaag binnenkant van de loods wat verder gedetailleerd, o.a. beton vloer, water leiding (om een lelijke naad weg te werken). Deze is ondertussen klaar voor primer en kleur langs binnen en langs buiten...

Kijkdoos update by Sven De Fruyt, on Flickr

Kijkdoos update by Sven De Fruyt, on Flickr

Vorige week op Ontraxs wat doorschijnende golfplaat gekocht, gelijk op zijn plaats gelijmd en "geweathered" met licht geel, tot slot ook de plamuur van de naad op kleur gebracht.

Kijkdoos update by Sven De Fruyt, on Flickr

Op wat laadgoederen en detaillering is deze scene wel klaar nu. Dan tot slot aan de gebouwen van de laatste doorkijk begonnen. Ik twijfel nog of ik voor de grote tank ga of de twee kleine...

Kijkdoos update by Sven De Fruyt, on Flickr

Kijkdoos update by Sven De Fruyt, on Flickr

Graag hoor ik graag welke versi jullie intressant vinden


Tot devolgende update!

Gerolf

Ik zou voor de grote tank gaan ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG


59erke

Citaat van: PeterVG op 15 maart 2018, 18:44:43 PM
Citaat van: Gerolf op 15 maart 2018, 17:55:38 PM
Ik zou voor de grote tank gaan ;)

+1

+1, ik zou tevens ook iets wijzigen aan het dak van het gebouw ernaast.
Ofwel het dak volledig uitvoeren in meerdere puntdaken ofwel allemaal halve puntdaken en geen combinatie van de 2 zoals nu
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan