Schakelingetje voor led te laten knipperen

Gestart door reeves, 16 januari 2016, 19:27:59 PM

peking

Helaas kan ik ze er nie op krijgen steeds dezelfde melding van er is een fout opgekomen,aan Gerold kun je me helpen aub om die foto's te sturen,dank bij voorbaat,en dan nog mannen ,bij de Belgische seinen op tegenspoor knipperen allen de led's zoals rood , groen ,en de 2 gele en als er een witte led is dan die ook , maar de keepers er boven op en als er een snelheids bord onderaan hangt wel die beiden knipperen niet die lichten vast op.
Groeten,
marc

peking

Aan beelejet , graag een beetje uitleg aub van die foto's op picturepusch ,dan kan ik ze misschien daar op zetten.
Groeten,
marc

bellejt

je moet gewoon een account aanmaken en dan kan je daar een beperkt aantal GB aan foto's opzetten.Bij keuze van je foto kan je dan een link kiezen met verschillende groottes van je foto (bv 800 of 1280 enz) .Ik heb trouwens de pro versie betaald.Voor amper 10 euro per jaar heb ik een massa opslagplaats die van overal bereikbaar is.Je kan dan ook kiezen om een watermerk in je foto te zetten.Kunnen ze niet gebruikt worden zonder je toestemming.

raf

daarom zitten der ook twee gemeenschappelijke draden aan die signalen
de keeper en de snelheid blijven gewoon branden
de rest knipperd
maar ga je de signalen schakelen dan is er wel het probleem dat ik dit iet kan testen of het werkt
want ik heb geen modules in gebruik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Die keeper en snelheid moet je apart bedienen met toetsen zoals de toetsenborden van Viessmann,die gebruik ik daar voor en ook die toetsenborden voor de litfinski decoders aan te sturen.
Maar ja dat is nu ook mijn vraag en probleem hoe die seinen te doen pinken terwijl ze gestuurd worden vanuit die blokken.

peking

aan bellejt , bedankt maar daar ben ik nog nie verder mee,je zegt een account aanmaken op welke site dan want hier bij dit forum heb ik een account.
Bedankt

doomslu

Je moet eerst een account aanmaken bij een website die foto's van jou opslaat, bijvoorbeeld bij Flickr, Photobucket, picturepush  etc...

Daarna kan je deze raad opvolgen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17841.0.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

marc het zou eenvoudig moeten werken hoor
als de pink schakeling mee op de voeding staat van die litfinski dinges dan kun je de gemeenschappelijke draad in mijn modulle steken
die modulle laat de led die door de litfinski word aan gezet pinken
maar ik zou eerst wat meer info over die module moeten hebben
een scan van een handleiding Bv zou makkelijk zijn
heb je een nummer welke module je gebruikt dan kom ik al iets verder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Hallo Raf,

Dit is wat op de module staat : lichtsignal - decoder   LS - DEC - NMBS
digital profi werden.

De site is WWW.ldt-infocenter.com en daar als je de decoder aanklikt want er zijn daar decoders voor alle landen dan kun je ook de schakelingen vinden van de Belgische seinen  met 5 en 4 leds, en ik heb dus 4 leds , aan deze decoder.
Vriendelijk bedankt alvast en ik heb daar ergens gelezen dat er een forum dag ook is , kun je me daar soms iets over zeggen dan wil ik ook eens komen.
gr Marc

raf

geen idee over een forum dag
maar de signalen hebben een vaste + en schakelen met de - als je die jumper laat staan tenminste
er zit reeds een weerstand van 100 ohm in de module voor elke led afzonderlijk moet je een tussen led gebruiken
dus de schakeling kan gewoon tussen die module gezet worden op de gemeenschappelijke draad
de brug moet dan op de positieve kant gezet worden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Ok bedankt alvast Raf, het lijkt me nog wat ingewikkeld maar als ik dit weekend 5 min heb zal ik dat wel bestuderen , bye the way  Raf ik woon in Dendermonde, woon jij ver van hier?
Kom jij in Oktober naar de grote beurs in de Brabanthallen in Leuven?
gr Marc

raf

limburg genk dus das een eindje van u vandaan
ik ga vrijdag op de club eens kijken wat ze daar zeggen
daar zitten ook van die techniek knobbels en eens kijken of we daar iets kunnen aan sluiten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Ok bedankt Raf, en ik zie dat je in Limburg woont,ik ga soms eens bij olaerts treinshop in Diepenbeek.
Ik doe daar wel soms een bestelling van Belgisch materiaal.
Ok zal je nog wel horen en dit weekend ga ik dat probleem daar eens bestuderen.
Gr Marc

raf

dan ben je aardig in de buurt
doe dan een mail of pb de koffie staat klaar
als je een opto hebt kun je het zelf proberen
zet de opto tussen de gemeen schappelijke en de module
als je dan de led van de opto met een schakelaar bedient dan zou je ledje in het signaal moeten knipperen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Aan Raf,

Ik ga zaterdag 15 Oktober naar Leuven de Brabanthallen naar die grote beurs.
Deze is open vanaf 10 uur dus ik zal daar zoiets omstreeks die tijd zijn.
Hopelijk ken je me nog want ik heb nog in dit forum met contact gehad voor die Belgische seinen te laten pinken , maar ben nog steeds niks verder.
Hopend je daar te zien,
groeten Marc vanuit Dendermonde