Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

OntraXS 11, 12 en 13 Maart 2016; wat er komen gaat!

Gestart door Ronald, 15 januari 2016, 14:54:20 PM

mark7758

Citaat van: doomslu op 09 maart 2016, 22:38:56 PM
Wat gaat 'm dan met zijn vriendin doen?  ::)
Niets bijzonder. Samen genieten van het leven. Luc is gewone een special Belg/Luxemburger.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

sdz1976


Hier word het vrijdag i.p.v. zondag.
Mocht iemand interesse hebben om mee te rijden, stuur dan maar een pm.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald

Luitjes, een ieder van onze organisatie rijdt zo weg richting Utrecht. Vanavond zal ik nog proberen wat plaatjes te plaatsen om jullie op de hoogte te houden.
We hopen velen van jullie komende 3 dagen te mogen begroeten op wat de mooiste modelspoortentoonstelling van Europa wordt genoemd :)

Voor wie komt: Tot StraXS (y)

ebaykal

Hi Ronald,

Ough  how we miss the atmosphere...............Hopefully if everything goes according to plan will be with you guys 2017.
Untill then we wish you all a very prosperous show.

Abd & Erkut
If there ain't any steam loco's in heaven then I ain't goin

evan

Nog een ontbijtje en dan vertrekken we richting Utrecht Maliebaanstation 🚂
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

HYA

Bij leven en welzijn vertrek ik morgenvroeg vanuit Aalst.
Indien er nog iemand een lift nodig heeft ...

Grtn
J

evan

Foto's volgen later, maar het was meer dan de moeite!

Mooie banen met diverse thema's en ideeen.  Ook zijn er interessante commerciele standen.  Het lijkt minder vol dan andere edities en toch had ik tijd tekort alles tot in detail te bekijken.

Knappe collectie banen verzameld.  Chapeau organisatie!

Punt van frustratie... Je moet ieder baan aanschouwen met mensen die hun smartphone  5 cm van ieder detail willen houden.  Normaal bekijken is moeizaam en een foto nemen zonder een smartphone in beeld is haast on mogelijk.  Enfin nieuwe tijden he  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BC911

Ik zal m'n fototoestel dan morgen nog maar eens uit de kast halen. Is alvast een smartphone minder  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

oebr

zonder enige twijfel is dit een van / zoniet de mooiste expo, en het gros van de getoonde banen zijn echt het neusje van de zalm.
Utrecht is ook de moeite waard, de setting van de expo is top, de handelaars zijn ook niet meteen de meest voor de hand liggende...

En je komt er fijne mensen tegen, zag er vandaag oa Michael, Rob, Eric, Floris, Evan, Patrick, Per...

Zoals Evan schrijft is het wel godgeklaagd hoe sommigen met hun smartding dom doen en zelfs drone-vluchten over de daken van de modelstadjes en dorpen uitvoeren. Als iemand plannen heeft voor een nieuwe expobaan, voorzie een hek op ruim een meter van de rand want anders komt Gulliver zeker op bezoek bij je lilliputters.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

D_Loc

Ben vandaag ook wezen kijken. Stonden weer prachtige banen, enkele had ik al gezien in Walferdange (L). Dit keer meer gekeken dan gefilmd vanwege de drukte bij de banen. Gelijk mezelf getrakteerd op het NOHAB boek en reeks 54 boek uit de Nicolas Collection.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

SuSke

Vandaag met z'n Vijven van de club naar Ontraxs getrokken.

Mooie banen gezien, bij sommige het déjà-vu - effect ervaren door voorafgaande tentoonstellingen die afgeschuimd werden  ;)
Algemeen is de kwaliteit zeker hoogstaand modelspoorwerk.

Ondertussen staan ook de gemaakte foto's "on-line"

Bij de handelaars helaas weinig gescoord, enkel wat fosforbronsdraad van 0,19mm (rara waar die weer goed voor zal zijn  ;) )
De "Preiserman" kon me spijtig genoeg niet verder helpen aan enkele figuurtjes van rond 1850 - we blijven verder zoeken  8)
Kortom, het was een fijne dag die afgesloten werd met enkele lange files in het naar huis toe rijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden van hele fraaie banen hoewel details zondigt men soms https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/25710203505/in/photostream/
i.p.v de kanonnen te laden zou men veel beter zijn en zou men minder tijd nodig te hebben mocht men die kannonbollen gewoon naar elkaar te rollen (kegelen) want daar staan ze helaas genoeg dicht genoeg voor !  ;D ;) Als die details en dan zo zondigen jammer !  :-\

Michael

Ontraxs moet je geweest zijn, mooie banen waar met veel ijver aan is gewerkt. Red bedankt voor de gezellige dag samen, leuke gesprekken gehad. Alleen die eikels die denken dat ze alleen foto's maken je opzij duwen want zij moeten er zo nodig bij terwijl je zelf al even staat te wachten en dan gaan ze ook nog eens met de iphone/ smart phone als een drone over de baan.
Van mij mogen die sukkels wegblijven.
Mijn foto kan je bekijken via onderstaande link.

https://goo.gl/photos/rFFd5rhB8BBQth7C6

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Bedankt Michael, voor de heel mooie reeks foto's. Er zitten een paar pareltjes van baantjes bij, zo van op afstand gezien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Ik was samen met Suske en nog enkele andere clubleden op Ontraxs.

Via deze link kan je mijn foto's bekijken: http://fotos.modelbaanho.be/#!album-32

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be