OntraXS 11, 12 en 13 Maart 2016; wat er komen gaat!

Gestart door Ronald, 15 januari 2016, 14:54:20 PM

loebaske

Zo is hij, "meten is weten"  ;)


foto modelbaanHO





BC911

Wij zijn vandaag ook eens een kijkje gaan nemen. Er meteen een daguitstap met de trein van gemaakt. Het blijft een hele rit (2,5u op en 3u terug), maar zo heeft de zoon dan ook eens met NS-treinen gereden, wat voor hem tot nu toe enkel doorgaande treinen waren hier in de plaatselijke stations  ;). De grenzen zijn dus weer verlegd, op naar het volgende ...

Dat gezegd zijnde, het event op zich dan:
+ prachtige locatie met animatie voor de kinderen
- braadworsten-damp
+ mooie banen op hoog niveau
- veel te druk aan de banen en zoals hierboven al vermeld, veel bezoekers met weinig respect voor anderen ("ik en de rest heb ik zelfs niet eens gezien")
- matige commerciële standen

Maar al bij al een leuke uitstap gehad.

Kom ik volgend jaar terug? Niet overtuigd. Het is best een kostelijke uitstap als je met het gezin gaat (kinderen vanaf 4j betalen de volle pot ...) Dus misschien alleen dan op vrijdag, in de hoop dat het dan wat rustiger is zodat ik kan kijken naar de banen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Heren. Mag ik u danken voor de mooie foto's van de baan.
Jullie kijken allen toch op een andere manier naar de baan.
Al heb ik volgens mij met een enkele van jullie een woordje
gewisseld. Door de drukte had ik weinig tot geen tijd.
Morgen zelf maar eens een ronde maken, en foto's.

Nogmaals bedankt! Steef en Daan
Mvh. Steef

HYA

Citaat van: Stedahult op 12 maart 2016, 22:59:52 PM
Heren. Mag ik u danken voor de mooie foto's van de baan.
Jullie kijken allen toch op een andere manier naar de baan.
Al heb ik volgens mij met een enkele van jullie een woordje
gewisseld. Door de drukte had ik weinig tot geen tijd.
Morgen zelf maar eens een ronde maken, en foto's.

Nogmaals bedankt! Steef en Daan
Je was indedaad druk bezig Steef. Had je willen vragen waarom dat servicestation (BP dacht ik) er langs de zijkant bij zit.

evan

Hierbij wat sfeerfoto's tussen alle smartphones en koppen door :)

































Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Hallo allemaal,

Het was weer geweldig. Een heel jaar lang werken we als team naar deze mooie show toe, en zo is het na 3 dagen weer voorbij. Ik denk te mogen zeggen namens ons team en de mannen van Team Mitropa dat deze 2016 editie meer dan geslaagd is en wel op alle fronten. Geen klachten, geen vervelende dingen, eigenlijk alles prima verlopen. Met 9500 bezoekers over 3 dagen mogen we zeker niet klagen.

Mijn persoonlijke dank gaat in eerste instantie uit naar die mannen van Team Mitropa die voor, tijdens en na de show veel werk verricht hebben en 3 dagen lang de demo's in het kasteel bemand hebben. Verder uiteraard Martin Welberg en Chris van Diesen met wie ik samen als drie-eenheid OT mag draaien. Uiteraard het spoorwegmuseum die ons faciliteert en met ons OT mogelijk maakt. Als laatste alle vrienden en bekenden die ik in deze 3 dagen heb mogen spreken.

En de banen? Tja, dat blijft natuurlijk altijd persoonlijke smaak. Ik durf te zeggen dat (voor mijn gevoel) dit een van de beste OntraXS'en is geweest van de afgelopen jaren. Een mooie diversiteit van grote en kleine modelbanen met een ruime verscheidenheid aan commerciële deelnemers. Helaas natuurlijk het uitvallen van Märklin en Kuipers maar uiteindelijk heeft dat geen verdere negatieve gevolgen gehad voor het verdere verlkoop van dit mooie weekeinde.

Nog even de uitslag van de verkiezing;

Kids award: Peter Goss, The Worlds End

Mooiste modelbaan:

1) La Gare de Primer van Eric Gouasdoue
2) The Worlds End van peter Goss
3) Stirmouth & Southern van de MSM Roermond

Wij, de totale organisatie, danken een ieder die geweest is. Zonder toeschouwers uiteraard geen show. Wij kijken al reikhalzend uit naar 10, 11 en 12 maart 2017 waarvan wij nu al kunnen zeggen dat die enkele pareltjes aan modelbanen in petto heeft.

Tot volgend jaar ;)

Team OntraXS
Team Mitropa
NSM

D_Loc

Vandaag (... inmiddels gisteren) toch nog een keer teruggegaan naar On traXS! en heb daar zeker geen spijt van gehad, het was nu qua drukte goed te doen en heb daardoor toch nog behoorlijk wat kunnen filmen. Helaas niet alle banen want dat haalde ik niet, het was ineens wel heel snel 17:00. Kon nog wel net na vijven het boek "Eisenbahnen zwischen Rhein, Maas und Mosel" van Wolgang Herdam scoren.

De filmpjes zullen in de komende dagen/weken verschijnen. Ik zag dat ik 499 scènes heb geschoten dus ben daar nog wel even zoet mee  ;D
Ik ben nu eerst nog de achterstand van Rail 2016 aan het wegwerken. Die waren blijven liggen omdat ik even had gehad met het bewerken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Stedahult

Citaat van: HYA op 13 maart 2016, 08:55:44 AM
Je was indedaad druk bezig Steef. Had je willen vragen waarom dat
servicestation (BP dacht ik) er langs de zijkant bij zit.

Dat is van de hand van de mrs. Jan. En heeft ook veel complimenten
gekregen. Ze had gevraagd of dat ook mee mocht, dus heb ik het ingebouwd.
Daardoor had ik meteen een mooie tegenhanger voor de tekening die aan
de andere zijde zit. Het origineel staat in Örkeljunga langs de E4.
Mvh. Steef

SirGresley

Hier wat foto's van den vrijdag:

https://www.flickr.com/photos/55973726@N02/albums/72157663543646134

Het was zelfs toen niet gemakkelijk om foto's te nemen omdat er velen precies expres bleven staan zodat ge geen foto's kon nemen.
En ook tegen 14u was er precies een stomer aan de hamburgerkraam aan 't rijden.
Die 3D treinrit was wel iets bizonder!

Nog iets aangeschaft maar dat zal eventjes duren voor het af is want ik zal nog de UHU "papierlijm" motten kopen.

http://www.markenburg.nl/nl/thema-grotestraat/322-fabriek-in-oude-staat.html
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

knightofthepem

Citaat van: modelbaanHO op 12 maart 2016, 15:21:39 PM
Ik was samen met Suske en nog enkele andere clubleden op Ontraxs.

Via deze link kan je mijn foto's bekijken: http://fotos.modelbaanho.be/#!album-32

Hartelijk dank voor het mooi in beeld brengen van de details van de Pionier


Gerard van de Weijer
 

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Metpetergaathetbeter

heb hier fraaie foto's zien passeren, elders zag ik foto's en het leek wel dat die naar een andere beurs geweest waren ! Niet alleen de bouwers dienden hun kennis en kunde te laten zien, hier deden de fotografen dat ook ! ;)

Roderik

Met een uitstekend gevoel terug gekeerd van ontraxs! Echt een hele leuke expo. Heel veel bekende gezichten gezien en genoten van de Nederlandse gastvrijheid.
Zoals sommigen al zeiden was het soms heeel druk. Vooral aan mijn kleiner baantje was het drummen. Er was zelfs op een bepaald moment een 'geladen discussie' doordat iemand met een veel te groot fototoestel en een pers-badge dacht dat dat hem voorrang gaf... Maar swat... Waar veel mensen zijn, zijn ook veel woorden. :) misschien toch bij een volgende expo wat 'museumlinten' mee nemen...
Nogmaals dank aan iedereen die betrokken was bij de organisatie. Jullie werk is uitmuntend!!!

En als uitmijter: het Vlaams accent brengt de Nederlandse vrouw in vervoering! Hilariteit alom toen een jongedame vroeg of ze een foto mocht nemen en ik antwoordde met: 'ma natuurlijk madammeke, ge moe gij da nie vragen!' De reactie: nou, ik krijg een warm gevoel als u mij 'madammeke' noemt. :)
Always be modelling!

sdz1976

Citaat van: Roderik op 14 maart 2016, 19:33:13 PM


En als uitmijter: het Vlaams accent brengt de Nederlandse vrouw in vervoering! Hilariteit alom toen een jongedame vroeg of ze een foto mocht nemen en ik antwoordde met: 'ma natuurlijk madammeke, ge moe gij da nie vragen!' De reactie: nou, ik krijg een warm gevoel als u mij 'madammeke' noemt. :)

;D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1