"t Is dan toch waar ?????

Gestart door SuSke, 14 januari 2016, 14:16:45 PM

Chrisrail

#30
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Dat de gekozen oplossingen niet ideaal zijn wil ik grif toegeven, maar dat er iets moest gebeuren is een feit.
Tijdens de zomermaanden is het dikwijls niet te harden van de stank in de stad (bij sommige andere weersituaties ook)
De situatie wordt soms nog verslechterd door het feit dat (er dank zij dee groenen, stratengeneraal enz) nog steeds geen begin is mogen gemaakt worden met de aanleg van een betere ring, waardoor veel automoblisten tijdens de files op de ring door de stad rijden (kaaien, boulevard, enz)
Ee overkapping van de ring? Dan gaan we nog wat meemaken, want die uitlaatgassen moeten toch ergens naar toe. Neem maar eens een voorbeeld aan de beide tunnels wat de stank tijdens de spitsuren betreft
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Methaan is een erger broeikasgas dan CO2, dat los je dus met die paarden ook niet op. En waar ze die electriciteit gaan halen voor al die wagens weet ik ook niet. (zij ook niet maar dat zal hun probleem niet zijn want dat is voor na de verkiezingen)

In de stad is het ook niet te harden van de vuiligheid die rondslingert en fietsers die de wandelstraten onveilig maken want zij zijn de zwakke weggebruiker en mogen alles doen wat ze willen. Ik heb minder schrik om ziek te worden van uitlaatgassen dan van omvergereden te worden door een fietser.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Citaat van: janieburton op 08 maart 2016, 22:33:57 PM

Eventjes spijkers op laag water zoeken ;) wat met de cruiseterminal in de LEZ? Zijn die cruiseschepen aangedreven door milieuvriendelijke dieselmotors? Wat met de brandweerwagens, ziekenwagens en zijn de politievoertuigen allemaal van het nieuwe niet vervuilende type?

Janie, even alles lezen en zeker post #12: er zijn al een hele resem "uitzonderingen" die we toegelaten zijn in de LEZ.
Bovendien stopt de vervuiling ook aan de rand van de stoep en aan de blauwe steen  8) ;D

En voor hen die er problemen mee hebben: de komende jaren (tot midden 2019 volgens de voorlopige planning) kan je Antwerpen toch niet in of uit door alle werken op de Noordelijke invalswegen.
Daarna komen de andere "grote" werken aan de beurt die de mobiliteit in en rond de stad terug op gang moeten krijgen  8)

Wat ben ik blij dat ik in de rand van die megalomane metropool woon, en eigenlijk naar de parking mag gaan werken  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 09 maart 2016, 21:07:49 PM
Daarna komen de andere "grote" werken aan de beurt die de mobiliteit in en rond de stad terug op gang moeten krijgen  8)

Als er dan nog een kat naar Antwerpen wil gaan ....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 08 maart 2016, 19:24:07 PM
Parkeren bij het station in Utrecht?
Johan, ff goed lezen, ik schrijf:
Citaat van: PietB op 08 maart 2016, 17:49:27 PM
Parkeren bij een station in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, Houten, Zeist, Breukelen en verder met de trein.
Lijkt me een redelijk alternatief.
grt Piet.

Havoc

Als je het zo bedoelt is dat misschien een alternatief. Maar met de tram bvb van Nieuwegein naar Utrecht valt ook tegen.

En om dan nog geen idee hoelang aan te schuiven in de regen zoals die ene keer dat ik wou gaan... ben toen gewoon teruggekeerd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Waarom zeggen ze antwerpen is 't stad en de rest parking simpel ge moet uwen oto bij de rest laten en dan den tram nemen, in schoten,wijnegem of op linkeroever. Niet in Kontich want daar zijn ze den tram vergeten, niet in Boechout want daar is het een mini-parking en die staat om 7u al zo goed als vol.
Als ze in antwerpen baan kontroleren gelijk in Duitsland moet ge het u ook niet aantrekken, nog nooit een reclamatie/boete gehad daar en vorig jaar stond ik een heel weekend op de parking van het justitiepaleis in het centrum van keulen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marc goovaerts

Ge moet natuurlijk niet in Antwerpen wonen...
Ik heb pas nu dit draadje ontdekt. En ergens staat dat het alleen geldig zou zijn in 'de kernstad', binnen de leien. Volgens mijn gidsencursus is dat inderdaad 'de kernstad'. Maar de politiekers hebben die cursus niet gevolgd. Dus voor hen valt de kernstad binnen de ring. En een stuk op linkeroever. En recent halen ze ook het idee van de andere districten naar boven.

Zelf heb ik er geen last meer van, sinds mijn 22-jaar oude Micrake gepikt is. Maar vermits ik net binnen de ring op Zurenborg woon, moet ik er wel degelijk rekening mee houden als ik me ooit terug een tweedehands bakske kan permitteren.

'De vervuiler betaald'... Ok. Maar logisch zou zijn dat ge dan betaald volgens die vervuiling. Ik reed elke zaterdag een paar kilometers tot en van die ring, om in Limburg mijn moeder te kunnen bezoeken. Voor de rest ben ik in de stad beter af met het openbaar vervoer.
Mijn buur/apotheker rijdt elke dag van en naar het werk buiten de stad. Hij kan zich elke vier jaar wel een nieuwe wagen permitteren. Zijn nieuwe Mercedes 4x4 vervuilt op papier ook nog dubbel zoveel als mijn oud Micrake. Volgens onze politiekers is dat dus geen probleem.

En met de vele - betalende - uitzonderingen, komt de échte kat op de koord. Ze hebben gewoon een nieuwe melkkoe gevonden.
'De kracht van verandering' verpakt het wel mooi als een milieumaatregel. Nieuwe belastingen ? Daar doen zij niet aan mee hé. ;D >:(

Metpetergaathetbeter

#39
veelal geven politiekers niet om het milieu maar enkel om de manier om geld uit mensen hun zak te kloppen. Net als we beloofd werden op het einde van de rit meer geld op het het einde van de rit over te houden (volgens onze huidige regering). Welnu de oplossing die ze vonden was enkel de rit veel langer en duurder te maken.
Met als resultaat dat je op het moment dat je er bent uiteindelijk  even weinig of minder over te houden als vroeger ! 't Is maar hoe je het verkoopt.
Met die partij met die vroeger veel frietetende partijvoorzitter en burgemeester van het stad ging veel veranderen. De enige verandering die ze tot nu toe konden bewerkstelligen dat het eindelijk voor de werkende en voor de (voor de onzekere toekomst) sparende werkmens  het alleen verslecht is !
Voor de sukkelaars die van elders komen kan alles gratis, degenen die het nu nog kunnen betalen worden stilaan de sukkelaars van de toekomst ! :-\

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 maart 2016, 19:11:57 PM
degenen die het kunnen betalen worden stilaan de sukkelaars van de toekomst ! :-\

Man, man, man, ik had het niet zo kunnen verwoorden, de nagel op de kop