Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

"t Is dan toch waar ?????

Gestart door SuSke, 14 januari 2016, 14:16:45 PM

rgp

Hallo,

Wat zijn Belgen toch zagers en klagers !  In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag.  En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.

Roland

SuSke

Citaat van: Michiel op 08 maart 2016, 13:59:13 PM
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
Puntje 2: er zijn al een hele boel uitzonderingen gemaakt.

Citaat van: Michiel op 08 maart 2016, 13:59:13 PM
Was het niet zo dat wie geld op tafel legt, wel mag binnen mag met z'n "vuile" wagen? En wat met diesellocs die door Antwerpen Centraal rijden? Krijgen die toestemming, of moeten die eerst gekeurd worden om aan de Antwerpse normen te voldoen?
Puntje 1: A'pen Centraal ligt niet in de "binnenstad" maar tussen de leien en de Singel/Ring dus buiten de LEZ
en ook puntje 2 is van toepassing waarbij moet opgemerkt worden dat er niet zo veel diesels "door" A'pen Centraal rijden. De enige diesels die ik er nog tegenkom zijn de 41-stelletjes richting Limburg die nu ook al weer vervangen worden door Desiro's en dus elektrisch zijn.

Citaat van: rgp op 08 maart 2016, 14:01:59 PM
Hallo,

Wat zijn Belgen toch zagers en klagers !  In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag.  En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.

Roland
+1
iedereen wil in een gezonde omgeving leven, maar er iets voor doenis te veel gevraagd. En zelker niet ziujn heilige koe aan de kant zetten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Ik klaag niet tegen het verstrengen van mileunormen, maar ik vind het poppenkastspel van de Antwerpse landheren kluchtig. Zoiets moet nationaal of Europees geregeld worden. Mijn dieselauto is eerlijk door de technische keuring geraakt en voldoed aan de Belgische mileuregels. Dat lijkt me voldoende. Is dat klagen? Fijn, dan klaag ik.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rgp

Michiel,

Die Duitse diesel is ook door de TUV geraakt, maar mag toch pakweg Keulen of Dortmund niet in.

Zagen over te veel fijn stof, maar wel uwen auto pakken om pakweg te gaan k..kken!

Roland

Michiel

We blijven gewoon met z'n allen gezellig op de parking verder feest.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Ach ik rij met een smerige diesel en de steden waar ik niet in mag, zoeken het maar uit ik kan zonder hun,.....helaas niet altijd, vrijdag is Ontraxs in Utrecht, daar mag die vuile diesel van mij ook niet naar binnen, dan maar een alternatief zoeken, de auto van de vrouw, of mee rijden met een mede modelspoorder. Maar het blijft kl.....ten dat gezever.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Citaat van: Michael op 08 maart 2016, 17:12:25 PM
vrijdag is Ontraxs in Utrecht, daar mag die vuile diesel van mij ook niet naar binnen, dan maar een alternatief zoeken
Parkeren bij een station in de buurt van Utrecht, Nieuwegein, Houten, Zeist, Breukelen en verder met de trein.
Lijkt me een redelijk alternatief.

grt Piet.

Havoc

Parkeren bij het station in Utrecht? Ik ken de prijzen daar en dat is een reden om niet te gaan. Dacht dat ik de eerste keer dat ik naar Eurospoor gegaan ben 24 euro betaald heb voor 4h parkeren aan het station.

Moet zeggen dat het inderdaad een klucht is. Die schepen op 't Scheld op zware stookolie vervuilen meer dan een grote hoop normale diesels in de stad. En moesten ze iets doen aan het verkeer zodat het vlot verloopt zou de vervuiling ook al minder zijn.

Ik vrees gewoon dat er minder mensen naar Antwerpen gaan komen. En dan gaat het bestuur klagen en zagen dat de binnenstad leegloopt, de handel wegtrekt en de belastingsopbrengsten de kelder induiken. En ze weten niet waarom... Oh ja, en we gaan met zijn allen lekker met de vlieger op vakantie, die ozonlaag hebben we toch niet nodig want we zien graag bruin.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ben

Hema voordeelkaartje kopen, €19 op en neer met de trein, ook vanuit België.

Gr, Ben.

janieburton

#24
Citaat van: SuSke op 08 maart 2016, 14:07:33 PM

Citaat van: rgp op 08 maart 2016, 14:01:59 PM
Hallo,

Wat zijn Belgen toch zagers en klagers !  In Duitsland zijn er ook zones waar je met een vervuilende wagen niet binnen mag.  En daar wonen toch ook mensen met een lag loon en zijn er gepensioneerden.

Roland
+1
iedereen wil in een gezonde omgeving leven, maar er iets voor doenis te veel gevraagd. En zelker niet ziujn heilige koe aan de kant zetten.

Suske je hebt gelijk misschien moeten we terug met paard en kar gaan rijden, het paard stoot te minste geen fijn stof uit ;) :D

Roland, misschien zijn de Belgen wel zagers en klagers; maar hier in België is men is niet eenduidig ofwel is het allemaal ofwel is het niemand meer en ook geen uitzonderingen. Het is wit  of zwart en niet misschien kan ook grijs als ze betalen.

Eventjes spijkers op laag water zoeken ;) wat met de cruiseterminal in de LEZ? Zijn die cruiseschepen aangedreven door milieuvriendelijke dieselmotors? Wat met de brandweerwagens, ziekenwagens en zijn de politievoertuigen allemaal van het nieuwe niet vervuilende type?




 

marctje

Citaat van: Ben op 08 maart 2016, 19:34:40 PM
Hema voordeelkaartje kopen, €19 op en neer met de trein, ook vanuit België.

Gr, Ben.
hoe kan je dit ticket kopen bij Hema vind er niets over terug op hun website
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Johnnytrein

Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Ben


janieburton

Citaat van: Johnnytrein op 09 maart 2016, 07:11:45 AM
Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)

En dan kunnen ze nog een "mestbelasting" invoeren
 

Koen

CiteerCitaat van: Johnnytrein op Vandaag om 07:11:45
Janie, een paard stoot inderdaad geen fijn stof uit maar stoot wel andere stinkende producten uit, volgens sommigen is dat blijkbaar een gezonde lucht. :)

En dan kunnen ze nog een "mestbelasting" invoeren

Of wordt ook dit verboden daar er te veel amoniac uitstoot is. Deze tast dan weer de monumenten aan  ;D. Ach, de zoveelste belasting onder het mom van "de vervuiler betaalt" om de bodemloze put te vullen.
Nooit te oud om te leren