een mooie oefening

Gestart door dani, 13 januari 2016, 10:35:49 AM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

Citaat van: 755philippe op 14 januari 2016, 18:46:19 PM
Elf, het trekt er wat op maar wel prijzig. Mag best wat kleiner zijn maar toch bedankt.
Mijn kleinzoon heeft er net nog eentje in elkaar gezet met Lego Techniek, kost heel weinig maar is nog groter...

Snobby Crash

Inderdaad knap stukje roltrap...
Als je niet wil dat de preisertjes wiebelen dan maak je het
toch een stuk makkelijker en gebruik je geen contragewicht, maar
gewoon een vast stuk waarop de preisertjes vastgelijmd staan...

Geert

dani

ja maar dan "draaien ze omhoog"  op een onnatuurlijke manier en bovenaan de roltrap vallen ze plat voorrover op hun gezicht en verdwijnen dan in de grond...  ze gaan dan ook schuin achterover of voorover hellen als ze op of neer gaan ...allesbehalve realistisch dan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

755philippe

#19
Geert,
Je redenering klopt maar wat doe je op het schuin gedeelte van de roltrap. Als je ventjes niet meer kunnen bewegen dan zullen ze op de roltrap schuin staan volgens mij en staan de ventjes niet meer recht. Door met contragewichten te werken zetten ze zich vanzelf recht al is het gedeelte van de trap plat of opstijgend.
Reaktie van Dani kwam gelijktijdig toen ik nog aan het schrijven was. Hierdoor een dubbele reaktie.
Mvg

755philippe

Gerolf

Dat wiebelen kan je naar mijn idee dempen, door (dikke) olie in de scharnier te doen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Of door alles op een meer realistische snelheid te laten bewegen...

SuSke

En het gewichtje zwaarder te maken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Of de boel stilleggen. Nee het boorgat iets kleiner maken.
Mvg

755philippe