Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ESU website LocSound

Gestart door stoomlokje, 11 januari 2016, 13:39:22 PM

philippe_007

Franky,

ik moet toegeven, ik ben ook geen IE fan, ben zelf geen Windows fan :-)
Maar om te zeggen dat IE bucht is? Dat zou ik toch niet zeggen.
Ze komen van een marktaandeel van 90%
Ondertussen verliezen ze wel terrein en zaten ze een jaar geleden op nog slechts 30%. Ooit zaten ze boven de 90% (maar ook n,iet moeilijk als je het pakket integreert in uw OS).
De vervanger "Google Chrome" zit ondertussen op 45% van de markt.
Firefox en Safari hebben resp 17 en 7% van de koek.
Een 13 jaar geleden zat Firefox op nog geen 3% en uiteindelijk zijn ze maar 14% gestegen....  De conclusies zijn dus duidelijk volgens mij :-) Moest het zo vele beter zijn, dan zouden ze veel sneller groeien....  Als je er rekening mee houdt dat praktisch alle unix gebruikers firefox gebruiken, dan hebben ze maar weinig windows gebruikers kunnen overtuigen,



stoomlokje

Daar is toch echt iets mis met de website van ESU

Als ik bij de locsounds kom , kan ik 2 pagina's gaan en dan hoor ik de PC plotselin  hevig gaan werken. ??? ???
Als ik dan ga selekteren naar de geluiden van de Belgische loc's de filtertoets aanklik gebeurt er gewoon niets meer. :-[ :-[ :
De PC  loopt ditmaal niet vast, maar onderaan op de balk staat er : wachten op ESU.EU...
en hij gaat niet verder ; wachten ....,wachten ....,wachten....... :( :( :'( :'(

MickeyMouse

Citaat van: stoomlokje op 11 januari 2016, 21:15:56 PM
Daar is toch echt iets mis met de website van ESU

Als ik bij de locsounds kom , kan ik 2 pagina's gaan en dan hoor ik de PC plotselin  hevig gaan werken. ??? ???
Als ik dan ga selekteren naar de geluiden van de Belgische loc's de filtertoets aanklik gebeurt er gewoon niets meer. :-[ :-[ :
De PC  loopt ditmaal niet vast, maar onderaan op de balk staat er : wachten op ESU.EU...
en hij gaat niet verder ; wachten ....,wachten ....,wachten....... :( :( :'( :'(
Werkt perfect en snel bij mij: Win8.1 met IE11, :o :o

MickeyMouse

En trouwens idem met Chrome: laadt perfect en snel....

stoomlokje

ik kan zelfs niet meer op het ESU forum

Saskia

eric

#20
Via Google chrome heb ik geen enkel probleem om op de site te komen en in te loggen op het forum of om bij de sounds te geraken. ;)

http://www.esu.eu/forum/forenuebersicht/

en

http://www.esu.eu/download/projektdateien/generation-4/loksound-v40/

Ronald

Citaat van: stoomlokje op 11 januari 2016, 21:15:56 PM
Daar is toch echt iets mis met de website van ESU


Citaat van: stoomlokje op 11 januari 2016, 21:28:35 PM
ik kan zelfs niet meer op het ESU forum

Saskia

Saskia, er is NIETS mis met de site van Esu... jou genoemde probleem zit echt in jou pc en/of je verbinding met internet ;) Ik kan overal in en op zonder enige haperigen.

stoomlokje

Internet meer dan 50 Mb per sec, met Google Chroom  :)
Op alle ander forums , of een der welke website, zoveel pagina's aanklikken naar wens , alles ok. ;)
Echter bij ESU telkens weer : ESU Solutions...  :D
naar LocSounds, OK  :D, dan naar overzicht van de Sounds, maakt niet uit of het de lijst is van V3 of V4, pag. 1, ok  :)
Ga ik naar pagina 3 .... CPU volledig vast  :'( :'(en alleen te resetten door spanningsloos te zetten en dan terug op te starten.( wat eigenlijk ook geen correcte handeling is, maar ja, het gaat niet anders ) :-[ :-[
Dit is nu al 3 dagen aan de gang  :-[ :-[

Ik denk dat hier dan toch iets mis is met de website??? ??? ???

Saskia

Peter

Geen probleem met die website.
Ik gebruik Windows 8.1 en Mozilla Firefox
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

#24
Is de inhoud van die pagina dan zo groot , dat mijn PC zijn geheugen dat niet aan kan?

Als dat zo is , kan ik ook geen Soundecoders meer kopen ,  :-[
want : 1° ik kan het bestelnr niet opzoeken,
           2° kan dan ook de betreffende sound en CV-waarden  niet binnenhalen om te programmeren. :'(
Ik vermeld het nogmaals, bij alle andere websites , géén probleem. ;D
Nota ; ik zit op de PC nooit naar muziek websites, of filmwebsites te luisteren of te kijken, of spelletjes te doen. >:(
Dat komt er bij mij niet op. ;D ;D

Saskia

bellejt

mss eens stoppen met zeuren en je cookies wegdoen.Aan hun website is NIETS mis.Honderden gaan per dag erop en hebben geen problemen.Of eens firefox installeren.

stoomlokje

Hoera,
waarschijnlijk opgelost. ;D ;D
Vermoedelijk een verouderde link geweest. >:( :-\
Via een nieuwe opzoeking naar de website op google werkt het. ;)
Ik heb nu de nieuwe link opgeslagen en nu werkt het wel :) :)
Ik ga het vanavond nog wel eens proberen voor de zekerheid.
Saskia



stoomlokje

Helaas , nog altijd dezelfde fout

Saskia

Stieven76

Heb je dan zoals sommige je hier al aangeraden hebben eens met Chrome of FireFox geprobeerd?
Of eens vanop een andere pc? Zolang je niet eens geprobeerd hebt met een andere browser kan je hier nog 100x komen zeggen dat het niet werkt.

Het feit dat een website je volledige pc doet vastlopen vind ik toch maar heel raar. Of heb je echt zo'n verschrikkelijk oude pc die dan mss nog vol met allerlei rommel staat?
Je kan ook eens proberen om je pc wat op te kuisen met Ccleaner en eens kijken wat dat geeft. Die maakt je browser cache, temp folder ed leeg. Op zo'n oude pc kan dat mss al wel helpen.



Gerolf

Ik gok dat de gebruikte link nog steeds fout is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw