Verdwenen ?

Gestart door dani, 09 januari 2016, 19:41:59 PM

dani

Raar... Ik probeerde een PB te sturen naar Huugooke en hij lijkt verdwenen uit de lijst.

Is er wat gebeurd dat ik gemist heb ?
Of is er wat verkeerd geschoten ?

Weet iemand hiervan ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ben

Je kunt het allemaal volgen in het "niet Belgische aanwinsten" topic. Hugo heeft karakter, hij voegt de daad bij het woord.

Gr, Ben.

bellejt

Mss vertrokken met de noorderzon.Getuigd van weinig karakter maar kinderachtigheid op zijn Belgiesch gezegd.Dit is één van de mooiste en meest verdragende forums waar  er steeds op gelet wordt dat niemand persoonlijk wordt aangevallen.Wat tevens niet gebeurd is.
Als je met een instelling niet om kan dan ga je gewoon uit het topic.Niet van het forum.No eggs broken and FFNMW  (friends forever no mather what).
Elkeen beleefd zijn hobby zoals hij het ziet en velen hebben geen probleem met symbolen als ze maar niet meer het gebeurde vertegenwoordigen.
Mooiste voorbeeld is de Hells angels.Niet allen zijn radicaal en gewelddadig maar worden toch steeds als hooligans en criminelen aanzien.Ken verschillende van deze mensen en zijn de meest behulpzamen die je kent.Zonder enige vorm van compensatie.
Pitty the fool who goes his own way without knowledge off the world.
PS:  indien anders laat ik me alvast verontschuldigen maar zo zie ik het.We gaan de laatste weken de weg op van een ander forum waar er om het minste gekibbeld wordt en mensen weg gaan.

Sicco

Je eerste en laatste zin spreken elkaar wat tegen, het laatste is waarschijnlijk waarom hij en inmiddels al erg veel anderen hier weg zijn gegaan. Dat kinderachtig noemen vind ik erg bot; zonder op dit specifieke voorbeeld in te gaan - dit forum is absoluut niet voor iedereen een fijne plek en niemand is verplicht deel te nemen als je er zo ongemakkelijk voelt. Het probleem (al zal lang niet iedereen dat zo zien) van een tolerant forum als dit is dat de een zich er erg prettig voelt en de ander totaal niet. Ik hoop dat de eerste groep zich dat af en toe realiseert. Des te minder moderatie van de moderator, des te minder moderatie in de inhoud, en niet iedereen voelt zich daar op zijn of haar gemak bij. Ben ik meer of minder 'kinderachtig' of juist 'sterk' dat ik ervoor kies niet weg te lopen maar zoveel mogelijk onder het maaiveld te blijven? Ik respecteer ieders beslissing, hoe jammer het in deze gevallen toch telkens is.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Heb ik ook gemerkt , wou hem ook een pm sturen maar blijkbaar verdwenen uit de lijst
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

#6
jammer, maar dat dient hij voor zichzelf uit te maken,er is steeds de mogelijkheid zaken die je niet bevallen te negeren of niet aan te klikken, verder bestaat de mogelijkheid via de moderatoren te gaan daar die niet ingrepen en ik denk die mensen doen wel hun werk met heel veel zorg en eerbied!

In het verleden een mop geplaatst en van één moderator de vraag gekregen of hij het mocht verwijderen en mijn idee daarover.

Toen ik die reactie las was die mod. offline,even gekeken of er een andere online was, hem een mailtje gestuurd met het verhaal die als nog te verwijderen. Onmiddellijk bericht of ik dat nodig vond daar het hem schijnbaar niet tegenviel.

Onnodig mensen te kwetsen besloot ik toch te vragen dat te laten verwijderen wat ook onmiddellijk is gebeurd !

Voor die mensen niet één pluim maar ne hele hoed pluimen !  ;D ;)

Metpetergaathetbeter

ik zou zeggen valt er iets tegen bewandel de laatste weg en je kan nog steeds alle kanten uit, verder kun je ook de schrijver een pm sturen, uitleg vragen, je visie geven en mits wat goede voornemens of goede wil van twee kanten is ook veel mogelijk !  ;)

janieburton

Citaat van: dani op 09 januari 2016, 19:41:59 PM
Raar... Ik probeerde een PB te sturen naar Huugooke en hij lijkt verdwenen uit de lijst.

Is er wat gebeurd dat ik gemist heb ?
Of is er wat verkeerd geschoten ?

Weet iemand hiervan ?

Heb het ook gezien dat onder zijn naam "gast" staat. Spijtig; heb het na gelezen in het "niet Belgische aanwinsten" topic.

 

Gerolf

Naar aanleiding van dat topic heeft hij inderdaad gevraagd om zijn account te verwijderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

3rail

Jammer dat Huugooke weg is gegaan. :(

Het is nooit de bedoeling geweest van mij om hier iemand te kwetsen, ik vind het ook jammer dat
hij niet inziet dat het maar modelbouw is.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Jurgen

Ach, mensen met een mening... Ze zijn er in alle vormen en maten. Met sommigen kan je praten, met anderen niet.

Trek het je niet aan Edward, toon wat je kan, dat is waar dit forum om draait. Als iemand er niet tegen kan dat jij je modellen in die bepaalde periode zo realistisch mogelijk wil nabouwen, dan moeten ze je maar negeren.
Ik hou eerder van de modernere dingen, maar je negeren ga ik niet doen.


Trouwens, op het diorama van het gebombardeerde station Tongeren (tijdens verschillende expo's getoond en ook in MSM verschenen) komen alleen maar positieve reacties. Dit situeert zich ook in de oorlog, dus waarom er op jouw modellen ineens zoveel commotie komt begrijp ik helemaal niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Citaat van: 3rail op 10 januari 2016, 13:19:48 PM
Het is nooit de bedoeling geweest van mij om hier iemand te kwetsen, ik vind het ook jammer dat
hij niet inziet dat het maar modelbouw is.

Net zo goed als anderen niet inzien dat hij daar anders in staat. Hij heeft er klaarblijkelijk gewoon een andere mening over gehad en daar uit 'for all the right reasons' (dus voor redenen die voor hem op dat moment zwaarwegend zijn) een conclusie aan verbonden. Als dat niet geaccepteerd kan worden getuigt dat van weinig respect voor een afwijkende mening, maar daar is het helaas nu eenmaal de tijd en de plaats voor, blijkbaar.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat dit de laatste druppel was en dat er meer zaken zijn geweest. Iemand besluit niet zomaar van het ene op andere moment zulke drastische maatregelen te nemen, vaak broeit iets dan al veel langer. Zoals al eerder aangegeven, een open forum is niet voor iedereen een fijne plek. De schrikbarende hoeveelheid mensen die de afgelopen 10 jaar al zijn afgehaakt hier zijn het bewijs. Maar hoe dit forums is, is net zo goed iets dat geaccepteerd moet worden, of je anders je conclusies aan moet verbinden.

Nog even inhoudelijk: ik snap en geloof direct dat jij niemand hebt willen kwetsen. Echter, met een dergelijk thema vind ik dan ook weer niet dat je er verbaasd over kunt zijn als dat wel gebeurt, want zo naïef is niemand. Dat zou een bewuste keuze van je moeten zijn geweest. Je zou voorbereid moeten zijn je thema te verdedigen (wat ik persoonlijk vind dat je prima gedaan hebt, maar dat wil niet zeggen dat ik een ander z'n mening niet kan inzien)

janieburton

Citaat van: Gerolf op 10 januari 2016, 10:38:46 AM
Naar aanleiding van dat topic heeft hij inderdaad gevraagd om zijn account te verwijderen.

Ik hoop dat hij misschien na een aantal maanden zal vragen om zijn account terug te activeren.
 

Metpetergaathetbeter

zoals vaak is een geschreven woord er één die vaak meer confronterend dan als je face tot face met iemand zit te praten, waar mimiek, je stem, je houding, een lach en een knipoog diezelfde woorden helemaal anders inkleden.
Ook als je en andere mening toegedaan bent moet het mogelijk zijn dat je een anders zienswijze moet proberen te respecteren, ik zeg bewust niet begrijpen.

Edward je hoeft je niet te verontschuldigen want uiteindelijk heb je helemaal niks verkeerd gezegd. Toch blijf ik het jammer vinden, (want ondertss had ik ook het genoegen met Hugo te tafelen n.a.v van onze OD, was best een aangenaam iemand om mee te praten. )dat dit stukje modelbouw (en de gedachte die dit stuk geschiedenis toch kreeg of waarin het hem afspeelde) zo'n gevolgen kunnen hebben !

Normaal zou men zeggen doe zo voort, maar omdat dit toch voor sommigen zo gevoelig ligt probeer het zo bedachtzaam mogelijk weer te geven en in te kleden!

Groeten Peter ;)