Waar gaan we naartoe ?

Gestart door oli 11/01, 09 januari 2016, 17:05:52 PM

Metpetergaathetbeter

ik heb een 7tal DMS'en waarvan die ene dubbel, maar die zou ik niet verkopen, ik zou die liever ruilen voor één met fietslogo's(liefst 2 logo's), over welk ref.nr spreek jij ? :-\ ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 januari 2016, 21:54:22 PM
vraag mij eigenlijk af of die daadwerkelijk verkocht zijn, want die blijven maar komen als je bedenkt dat van de meeste modellen tss de 200 en 300 stuks gemaakt zijn, er een gedeelte vastligt bij liefhebbers/verzamelaars, kunnen dat enkel stukken zijn van erfenissen ! Steeds worden die door dezelfde mensen aangeboden en vaak komen zelfde namen terug bij het bieden (stromannen ?)

Hoeveel zijn er die toen ze net uitkwamen er gelijk 4 of 5 kochten (als belegging) wetende dat het om beperkte reeksen gaat en dat ze ooit sterk gewild materiaal zouden worden?
Het gaat hem er maar om hoeveel geld je wil opzij leggen (als investering) en hoelang je op de retour wil wachten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

Ha , rev. nr. ls-models 42001.
Maar 'k ben niet van plan deze van de hand te doen , he .
Maar mocht n'n zot daarvoor 250 € voor neerleggen , ja da's wat anders .
Bye the way , dit was niet aangekocht als belegging , maar enkel om een homogene C1 stam
van I6 rijtuigen en een Marklin loc 1602 . Deze loc heeft voor mij een "enige" sentimentele waarde .
Dus moest daarvoor een stammeke bij horen he ;) .
Maar nog maal , met zulke prijzen is het sentimentele al vlug vergeten zulle !

SuSke

Als ik een rijtuig of een wagon koop om een stam volledig te krijgen, gaat die gewoon de deur niet uit, wat er welke gek ook voor wil geven  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

Mocht het m'n tijdperk zijn ( 1965-70 , met enkele stomers die zondigen ) en regio Brugge  ::) !  gaat er inderdaad geen enkele buiten . Maar C1 livrei maakt wel een sprong van om en bij 12 jaar .

bollen neus

Hier staan er 15 LS rijtuigen, ook tp3, volledig afgewerkt met LED , figuren, interieurs geschilderd, deuren geschilderd, stroomafnemers, stroom doorlatende koppelingen op en per stuk zijn die te koop aan 165,00 euro. Hebben niet op een baan gestaan (omdat ik die dus ook nooit heb gehad en zal hebben) Tis maar op 2dehands dat ze daar ook opstaan. En zoals ook geweten ik heb enorm veel tijd om ze weg te doen hoor, staan niet in de weg. Enkel als ze weg zijn zullen er hier waarschijnlijk weer boven water komen van "alé da wist ik nu nie tjzé dat die te koop stonden".
Ik doe ze weg omdat ik enkel nog NOHAB modellen bijhoud en zelf verbouwde modellen spaar.  Ook in spoor O dus en daar ga ik naartoe
Den Eric.

Dirky

ik vind het triestig dat jullie iemand die "teveel" geld geeft voor een object dat ie graag wil een idioot noemen... Jullie betalen waarschijnlijk allemaal maar 1,3 euro voor een brood want dat is zo ongeveer de juiste prijs. Wat je meer betaald is voor de dikke auto van de bakker... iedereen idioot?

Jurgen

Een idioot zou ik ze niet noemen. Ik stel me wel de vraag of ze wel nadenken terwijl ze aan het bieden zijn.

Tenslotte is het maar een hobby en als je genoeg geduld hebt, dan komt er vanzelf wel een nieuwe oplage of een andere fabrikant komt ermee op de proppen.
Natuurlijk, als je niet kan wachten en je wil alles nu meteen, dan krijg je zo van die toestanden. Als de verkoop doorgaat, dan zijn er weer twee dolgelukkige mensen bij op de wereld en kunnen we weer allemaal verder met ons gewone leventje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Citaat van: Dirky op 10 januari 2016, 20:56:41 PM
ik vind het triestig dat jullie iemand die "teveel" geld geeft voor een object dat ie graag wil een idioot noemen... Jullie betalen waarschijnlijk allemaal maar 1,3 euro voor een brood want dat is zo ongeveer de juiste prijs. Wat je meer betaald is voor de dikke auto van de bakker... iedereen idioot?

Dirk, het gaat hem dan ook om de "spreekwoordelijke" gek [Het is waard wat de gek er voor geeft] en heeft niets te  maken met het iemand "idioot" noemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

Inderdaad , want die idioot ben ik zelf ook al geweest zunne  ::)


Davy


3rail

Toch zal je zien dat hij altijd zijn geld waard blijft.
Er blijven mensen die zo een Krokodil willen hebben, en dan maakt het niet uit wat ze kost.

Helaas behoor ik niet tot de gene die zo een geld bundel heb om zo iets aan te schaffen. :-\

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

DFS

De verzendingskost eronder brengt alles wel in perspectief  ;D

Davy

iemand een idee van welk jaar deze is!?
Dit is wel een mooi museum stuk.