Zelfde Loc op een baan. Kan dat??

Gestart door n/a, 22 juni 2006, 11:45:05 AM

n/a

Ik rij met het mobile station van Marklin. En heb o.a. een MFX loc rijden. Nu kan ik exact dezelfde loc voor een koopje krijgen, maar kunnen deze samen rijden of gaat dit niet?

GeM

Als beiden MFX-locs zijn (uitgerust met MFX decoder), is er geen probleem, MFX zal dan automatisch een ander asdres toekennen aan 1 van de identieke locs, zodat ze afzonderlijk bestuurbaar zijn.
Rij je met 1 van de vroegere digitale systemen (delta of digital), zal je er zelf voor moeten zorgen dat de adressen van beide locs verschillend zijn (in te stellen in de decoder mbv dip-switches, of voor de latere versies te programmeren op het programmeerspoor via je control unit of mobile station)
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

n/a

Het zijn beide identieke loc's met MFX. Dus dan is er geen probleem

Bedankt.

Johnnytrein

Als het een stomer met mfx is kunt ge die beter naar hier sturen. [:I]. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Zelfs al zou je 10 dezelfde mfx locs hebben dan is er nog altijd geen probleem behalve als je 11 dezelfde mfx locs zou hebben. Dan loop je tegen de beperkingen van het mobile station aan. Je loklijst kan maar 10 loks aan.


Klaas Zondervan

Davy,
je kunt er toch veel meer dan 10 in de database hebben?
Je kunt er maximaal 10 in de direct oproepbare lijst hebben, dat is waar. Zodra je de 11e wilt oproepen moet 1 van de andere 10 uit de directe lijst worden weggehaald.

n/a

Je loklijst is wat anders dan je database. Op een CS kan je je eigen loclijst maken. Hoe groot dan ook. Ook kan je daarin locs zetten met hetzelfde adres (niet mfx locs), in de loklijst van je mobile station kan dit niet. Je krijgt dan de melding adres in gebruik.
De hele clue van mfx is dat je geen adres meer hoeft te weten.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

De hele clue van mfx is dat je geen adres meer hoeft te weten.


Dat weet ik ook wel.
Maar in het Mobile Station zit toch ook een database waar je veel meer dan 10 locs in kwijt kunt?
Of ben ik nou helemaal de weg kwijt?

Jurgen

Die database in een MS staat standaard op de chip. Daar kan je niets invoeren.
Je moet het je voorstellen als een afgeprint lijstje op papier. Daar kan je ook niets tussenvoegen.
De loclijst daarentegen kan je voorstellen als een blanco papiertje waarop je met potlood je gegevens vermeld. Heb je die gegevens niet meer nodig, dan pak je een gom en veeg je het potlood weg. Daarna kan je opnieuw met potlood iets invullen.
Ik denk dat dit toch duidelijk moet zijn. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.