Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Slijtage aan modellen

Gestart door OlivierV, 08 januari 2016, 10:20:15 AM

OlivierV

Wat doen degenen hier die een baan hebben met slijtage aan hun modellen eigenlijk?

Want ik merk bij mezelf soms dat er na een tijd wagons zijn die stroef of stroever beginnen te lopen... Dan doe je die as daar eens uit en zit er al heel wat slijt op die plastieken aspotjes ... 't Is net of ze van tegenwoordig treintjes maken die niet meer mogen rondrijden ...

Zo las ik hier ook van Evan dat die modeltreinen in Trainworld na enkele maanden eigenlijk al versleten zijn ...

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

er bestaan messing aspotjes om die nadien in de versleten palstieke aspotten te zetten
je hebt een speciaal boortje nodig om manueel die oude aspoten op maat te boren van de nieuwe
in mijn roco stort wagons zaten die reeds in maar ik was er een kwijt en heb er toen ergens besteld maar waar was da nu weer
het was zeker online want hier in belziek is da nie te betalen

gr raf en ik zoek het op
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

pandur

Preventief een mini druppel silicone olie in de aspotjes aanbrengen met een tandenstoker
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

OlivierV

Bovengenoemde handeling heb ik bij sommige wagens al gedaan, maar bij mijn exemplaren die al een tijdje rondbollen zal ik dat best ook maar gaan doen. Kwestie dat ze nog 50 jaar moeten meegaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Meeste wat ik tot nu toe tegen kwam zijn plastieken aspotten, behalve bij mijn roldakwagens van LS Models, die bezitten reeds messing aspotjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

de onderlossers van roco hebben ook messing aspotjes want het was daar dat ik er eentje van kwijt was
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.