Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MIBA Spezial 107

Gestart door Peter, 07 januari 2016, 14:16:31 PM

Peter

Ofschoon dit eigenlijk in het draadje over boeken enz. zou moeten thuis horen, heb ik deze uitgave toch hier willen plaatsen.
Prijs: Dtsl 12 euro / Belgie 13.90 euro /  Nederland 15,00 euro.  Hier in Antwerpen verkrijgbaar bij bv. de IMS boekhandels

Deze Miba uitgave 107 gaat enkel en alleen over het 'patineren' of weatheren van modellen en staat bomvol artikels met tips en uitvoerige beschrijvingen van het hoe en waar te weatheren zoals bv/ door Emmanuel N. enz.
Ondanks dat dit magazine eentalig Duits is staan er heel veel kleurfoto's in die veel verduidelijken.


Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Ziet er interessant uit. Misschien dat ik er eentje aanschaf in de krantenwinkel buurt melkmarkt-Antwerpen als ik er geraak. Bedankt voor de info.

Mvg

755philippe

Peter

Als ze het op de Melkmarkt niet meer hebben, dan in de IMS winkel in de stadsfeestzaal op de meir.
Helemaal achtereaan over het brugje voorbij ICI Paris
Met vriendelijke groeten
Peter

3rail

Mhhhhh.

Hier in Nederland ook maar eens rond kijken in de boekhandel.
Ziet er erg interessant uit. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Pol

Ik hoop hem hier over een paar dagen in de bus te hebben. Persoonlijk vind ik de MIBA Spezial-uitgaven een goede basis voor heel wat zaken (zeker als men Duits rijdt) en als je dat aanvult met wat fijnere technieken en tips uit Modelspoormagazine, dan leer je heel wat bij!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kees-Jan

Is Duits vuil anders dan Belgisch vuil dan?

Weatheren leer je niet uit een blad. Dat leer je door te leren kijken naar 1:1.

Dat brughoofd op de cover achter de hogeboord wagens.....


Pol

Citaat van: Kees-Jan op 09 januari 2016, 13:06:35 PM
Is Duits vuil anders dan Belgisch vuil dan?

Weatheren leer je niet uit een blad. Dat leer je door te leren kijken naar 1:1.

Dat brughoofd op de cover achter de hogeboord wagens.....

Haha! Het weatheren is natuurlijk niet specifiek afhankelijk van het land dat men uitbeeld; ik bedoelde dat de MIBA-uitgaven interessant waren in het algemeen en dan vooral ook nog eens als men Duits rijdt gezien bepaalde info in het blad zich toch eerder op die Duitse situatie richt.

Eender welk "vakblad" is echter enkel bedoeld om inspiratie op te doen. Hoe iets eruit moet zien kan je inderdaad enkel leren door te kijken naar de werkelijkheid, maar hoe je dit in model moet uitbeelden, daar zijn toch technieken voor nodig die niet iedereen zomaar zelf kan verzinnen. Afkijken (en liefst bij zoveel mogelijk mensen!), aanpassen en op eigen manier toepassen is mijn motto!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...