Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuw locje

Gestart door 55erke, 20 juni 2006, 23:56:42 PM

Kedeng Kedeng

Is wel schoon [:p]
Zo eentje moet ik mij ook is aanschaffen [;)]

Gerolf

Mooi geluid, mooie loc.
Die rookgenerator ozu ik zelf echter niet toepassen: hij produceert veel te weinig, en ik heb ook wel mijn bedenkingen wat die opgewarmde olie na het neerslaan ervan met je baan doet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

55erke


Hoy , ik heb er een nieuw filpje van gemaakt en dit op de site gezet , dit filmpje oogde net iets beter als het vorige , ma veel verschil is het ni hoor[:D]:
http://www.loccollector.be/filmpje30.htm

@ Gerolf welke rookgenerator zou jij dan gebruiken?

Groeten
Johan

ysbeer

Zal ik eens voor Rolf antwoorden[:D]

GEEN[:p]

Wim ysbeer

janjozef

het geeft indedaad een mooi zicht maar ik denk er ergens hetzelfde over als gerolf

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Een rookgenerator produceert idd heel weinig als je het met een echte vergelijkt. Maar ik heb tot nu toe 1 stoomloc (BR 50) en die is ook voorzien van ee rookgenerator. Ik vind het gewoon heel plezant om hier mee rond te rijden [:)] Spijtig genoeg is er een productiefout in mijn reeks en deze is ondertussen al 3 maand weg [V]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Zal ik eens voor Rolf antwoorden[:D]
GEEN[:p]
Dat bedoel ik inderdaad. De olie die erin wordt gedaan slaat neer na de verdamping en verontreinigt je baan. Bovendien heb ik nog nooit een rookgenerator gezien die voldoende produceert om realistisch over te komen.
Ik heb zelf nog een tot 83.001 omgebouwde BR58 met rookgenerator. Die wil bij topsnelheid (analoog) wel redelijk dampen, maar dat is na minder dan een minuut al afgelopen. Om die reden, maar ook omwille van het bovengenoemde verontreigingsrisico gebruik ik de rookgenerator niet meer.

Ietwat off-topic:
Anderzijds heb ik wel nog een afgedankt aerosolapparaat/vernevelaar liggen, waarmee ik ooit hoop (na wat knutselwerk) een fabrieksschouw goed te laten "dampen". Die vernevelt enkel water, dus dat lijkt me vrij onschuldig in een ruimte die verder droog genoeg is. Jammer genoeg is dat niet in te bouwen in een H0-loc.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hallo Gerolf,

Ook ietwat off-topic. Een paar jaar geleden stond er in de MIBA een heel artikel over zo'n toestelletje te gebruiken voor een waterval.
Degene die het had ingebouwd had een waterval met echt water, en de nevel gebruikte hij om extra effekt te geven. Met bijbehorend geluid moet dit wel spectaculair geweest zijn. Belgisch is dit waarschijnlijk niet te gebruiken want de waterval van Coo is ook maar povertjes.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Ik gebruik SR 24 en dat geeft volgens mij betere resultaten dan de rookvloeistof van M?rklin. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Anarchy


Gerolf

citaat:
Geplaatst door Anarchy
Wat is SR 24?
onderhoudsolie voor locs
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Volgens de verpakking onderhoudsolie, rookolie en railreiniger. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Maar ik zou er niet mijn locs met smeren, voor onmiddelijk gebruik gaat dat maar die olie is veel te vloeibaar om goed lang te smeren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Volgens mij geeft het zich ook niet uit als smeerolie.
Mijn ervaring als railreiniger zijn goed.
Met de rest geen ervaring.

wim ysbeer