Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

wijzigen eerste post

Gestart door dani, 28 december 2015, 09:49:14 AM

Vind je het handig dat je je posts na langere tijd nog kan aanpassen ?

JA, ik gebruik(te) dit regelmatig en mis het
22 (50%)
NEEN, ik gebruik dit nooit
11 (25%)
Maakt mij niet uit
11 (25%)

Totaal aantal stemmen: 44

dani

Vraagje aan de mods...

Het is al recent ter sprake gekomen maar het topic is zowat "uitgerangeerd".

Vroeger kon je  de titel van je eigen topics wijzigen door de eerste post ervan te editen en dan de titel aan te passen.
Ook kon je dan bvb in je eerste post een soort "index" bouwen met links naar de andere "hoofdstukken" in een draadje.

Sinds een tijd is dit niet meer mogelijk.
Ik zit nu met een titel van mijn baan topic die ik eigenlijk zou willen veranderen, maar hoe moet dat nu ?
Elke keer een mail naar één van de mods sturen ?  Dat lijt me pas overkill.  Kan die functionaliteit niet weer aan gezet worden ?

Ik herinner me dat er discussie  was over mensen die hun bijdragen op die manier gingen wissen uit allerlei topics, en dat daardoor bepaalde info verloren ging.  Maar dat is dan toch HUN probleem (van de wissers).

Ik vind het jammer dat je niet in de titel van je topic kan aanduiden wat de laatste update inhoudt.  (behalve tot een paar uur na de post)




PS:  ik heb een poll toegevoegd, maar dit is zeker NIET bedoeld om enige druk te zetten op de mods, enkel om te polsen of er nog anderen zijn die dit vinden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Dezelfde vraag wilde ik ook al is stellen. Ik heb ook enkele topics waar ik de index wil van aanpassen met nieuwe links en info, maar niet meer gaat. Dan post ik maar niets meer...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

minitreintje

Ja ik zit ook met dat vervelend probleem... Er was iets gebeurd met wat topics waardoor ze dit hebben toegepast maar ik vind het erg lastig...

Groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Metpetergaathetbeter

#3
vroeger kon je topic's en postings veranderen, nu niet meer na 1 dag(24 uur?), eigenlijk is er maar één oplossing met deze manier van werken ; een moderator vragen het te veranderen   ::) ;)

Als je vroeger veranderingen aanbracht was dat wel te lezen, ginds de problemen die er een tijdje geleden waren kon je nog veranderen maar het werd niet meer geregistreerd, o.a. om te vermijden dat mensen in een boze bui al hun postings zouden verwijderen werd er voor deze manier van werken geopteerd denk ik !

PietB

#4
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 december 2015, 10:56:18 AMIs voor mij ook een reden om niet meer, in een lang lopende post bv. Polderdam in wording, te posten.
Er zal wel een goede reden voor geweest zijn maar ik vind het best jammer.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 december 2015, 10:56:18 AMom te vermijden dat mensen in een boze bui al hun postings zouden verwijderen werd er voor deze manier van werken geopteerd denk ik !
Dat zal denk ik niet de reden geweest zijn.
De aller eerste post is als er 'aanhgang' is nooit te verwijderen.
Dus kan het veranderen gewoon aan blijven staan.

grt Piet.

Ronald

Da's een vreemde bewering Piet. In alle fora waar ik post kan ik in de tijd mijn eerste posting aan laten passen. Maar waarom zou ik dat willen? Ik kijk in de forumrubrieken altijd naar de koptitels, dus de eerste posting met daarbij de titel. En als die elke keer aangepast wordt vindt je toch nooit die draadjes terug?


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Ronald op 28 december 2015, 12:07:12 PM
Da's een vreemde bewering Piet. In alle fora waar ik post kan ik in de tijd mijn eerste posting aan laten passen. Maar waarom zou ik dat willen? Ik kijk in de forumrubrieken altijd naar de koptitels, dus de eerste posting met daarbij de titel. En als die elke keer aangepast wordt vindt je toch nooit die draadjes terug?

in het verleden waren mensen die in boosheid heel veel bijdrages hadden verwijderd, draadjes met de verloren bijdrages hielden opeens ook geen steek meer ! Ik dacht dat één van de beweegredenen waren om later niet meer te kunnen aanpassen/verwijderen, hoewel ik het ook liever anders gezien had ! :-\  trouwens woord toegevoegd

dani

Citaat van: Ronald op 28 december 2015, 12:07:12 PM
En als die elke keer aangepast wordt vindt je toch nooit die draadjes terug?
Toch wel...  als de topic eigenaars zo slim zijn om de eerste woorden te laten wat ze zijn (en dat doen ze allemaal).

Voorbeelden legio :
* Schrootbaan  (van Samuel)
* Dani's World  (van mezelf)
* Polderdam in wording (van Piet)
* Turhout NEEB  (van Jean)
* Een plekje langs de Maas (van Olivier)
...

en noem maar op
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Als iemand een foto wil verwijderen doet hij het toch, want het is nog altijd mogelijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Foto's verdwijnen vaak omdat ze op een gratis server staan zoals bv photobucket. Of ze gaan over de (maandelijkse) datalimiet en dan zie je ook niks meer.

PietB

Citaat van: Ronald op 28 december 2015, 12:07:12 PM
Da's een vreemde bewering Piet. In alle fora waar ik post kan ik in de tijd mijn eerste posting aan laten passen. Maar waarom zou ik dat willen?
Nou veel mensen doen dat en wel om de volgende reden:
Als je de eerste post de titel aanpast dan zullen alle nieuwe, daarna geposte artikelen ook dat onderwerp hebben en de reeds gepostte blijven de oude titel houden.
In mijn draadje, Polderdam in wording, had ik graag op deze wijze de titel "Polderdam in wording" uitgebreid met de aanvullingen van de geschiedenis van mijn NS1200, de ombouw van de 1139, evenals de zelfbouw van mijn NS lichtseinen.
Dat staat allemaal in één thread en had op die manier van elkaar onderscheiden kunnen worden.
Technisch gezien is het dan makkelijker zoeken op trefwoorden in het onderwerp ipv de gehele text.
Maar zoals gezegd er zullen dringender redenen zijn om het veranderen van het eerste bericht te sluiten.

grt Piet.

philippe_007

Ik vind het na 1 dag of zelf 1u niet meer kunnen aanpassen van een bericht geen probleem.
Zoals er reeds enkele malen is gemeld, dan kunnen er geen berichten meer gewist worden en worden topics niet onleesbaar.

Ik kan mij best voorstellen dat je een index wilt aanmaken of de tittel een stuk wilt veranderen omdat je bv een stuk verder bent met de bouw van de baan. Een simpele mail naar een Mod en het is gebeurd.
Er zijn tenslotte niet zoveel mensen die van die optie gebruik maken.

De "overlast" voor mods of het schrijven van een mail met de vraag zal niet opwegen tov onleesbare topics.


janieburton

Als er mensen in hun boosheid hun eigen postings willen wissen is dat hun probleem daarom zie ik niet goed in waarom men dat hier wil verhinderen op dit forum.

Als google verplicht wordt om iemand digitaal te wissen of te vergeten en dit op gewoon aanvraag van de persoon in kwestie dan is dat toch normaal dat men dat hier ook kan en het zelf kan doen.
 

TBCédric

Citaat van: janieburton op 28 december 2015, 22:23:44 PM
Als er mensen in hun boosheid hun eigen postings willen wissen is dat hun probleem daarom zie ik niet goed in waarom men dat hier wil verhinderen op dit forum.

Als google verplicht wordt om iemand digitaal te wissen of te vergeten en dit op gewoon aanvraag van de persoon in kwestie dan is dat toch normaal dat men dat hier ook kan en het zelf kan doen.

Janie, de reden waarom werd hier al zeer duidelijk vermeld, dus waarom nog de vraag stellen?!

Dat is appelen met peren vergelijken... Een account verwijderen op google of andere kan je zelf doen, maar een persoon/account laten verwijderen?
Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om een bestand, laat staan een persoon, volledig digitaal en van het internet te wissen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

minitreintje

Ik stel voor om de regel te behouden met uitzondering van de eerste post.
Als er dan toch mensen dingen gaan wissen is het slechts de eerste post die ze zelf hebben aangemaakt...

groeten,
Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino