Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

wijzigen eerste post

Gestart door dani, 28 december 2015, 09:49:14 AM

Vind je het handig dat je je posts na langere tijd nog kan aanpassen ?

JA, ik gebruik(te) dit regelmatig en mis het
22 (50%)
NEEN, ik gebruik dit nooit
11 (25%)
Maakt mij niet uit
11 (25%)

Totaal aantal stemmen: 44

dani

we wijken af.


Er is nog steeds geen indicatie of antwoord of het nu wel of niet weer mogelijk gaat worden...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Technisch is het mogelijk.
We hebben bewust de tijd ingekort dat je een post kan aanpassen omdat in het verleden mensen soms in een boze bui allerlei dingen begonnen te wissen waardoor soms waardevolle draadjes volledig verpest werden.
Alleen de eerste post wijzigen is geen optie.

Dit forum wil echter democratisch zijn, dus ben ik wel bereid om dit aan te passen als de gemeenschap dit wil.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Fretbol

Citaat van: doomslu op 29 december 2015, 08:44:16 AM

Alleen de eerste post wijzigen is geen optie.



En dat zou in een draadje over de bouw van een modelbaan de handigste post zijn om te kunnen aanpassen (index met links)  :)

Anthony  ;)

loebaske

Luc, als je zorg dat men de kans heeft om bvb na 2 dagen nog kunt wijzigen zou dat meer dan voldoende zijn....

dani

#19
Citaat van: loebaske op 29 december 2015, 10:07:08 AM
Luc, als je zorg dat men de kans heeft om bvb na 2 dagen nog kunt wijzigen zou dat meer dan voldoende zijn....
helaas niet !

De mensen die zoals ik de titel van hun project draad wijzigen om aan  te geven wat er veranderd is, wijzigen dit regelmatig in de loop van het leven van het betreffende draadje.    En dat kan JAREN zijn, zeker als je een soort index maakt zoals bvbv Olivier gedaan had in zijn "ombouwsels" topic.

Een andere toepassing is bijvoorbeeld als je iets post over bvb technische aangelegenheden, en je wil naderhand een schema toevoegen, of kommentaar posten in dezelfde post over je bevindingen van iets wat je wou testen.


Maar als het echt te lastig is, laat dan maar.  De enkele  "kuislustige boosaards"  zegevieren op degenen die hun zaken wat overzichtelijk en op orde willen houden.   Hoewel ik me toch af vraag wat de verhouding is tussen   "updates" aan posts en  "wild wissen".  Zijn daar geen statistieken van te trekken uit de forum post database ? of voorziet de software dat niet ?

De optie van enkel de allereerste post te kunnen permanent updaten zou de mooiste en meest elegante zijn, maar die bestaat dus duidelijk niet volgens wat ik lees.     Dan maar  laten zoals het is .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Is er geen mogelijkheid om "gekuiste" berichten terug te halen uit een backup?
Eventueel een volledig draadje terughalen ...

Het is inderdaad spijtig dat enkele "kuislustige boosaards" winnen ...
Zelf heb ik regelmatig het eerste berichtje aangepast om de index bij te houden, en vind het spijtig dat het niet meer kan.
Maar gekuiste draadjes vind ik véél erger.
Een berichtje naar een admin om een index aan te passen is een kleine moeite.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

#21
Mijn inziens is het beter om het wijzigen toe te staan, zeker als je een index wilt bijhouden in een draadje over een baan of over een ombouw... degenen die dan de wisser willen uithangen doen dan maar... ik ga daar niet van wakker liggen.

Zelf verdwijnen er bij mij soms ook foto's na een opruimronde op mijn flickr.-account, maar dat zijn dan vaak foto's van onbelangrijke waarde.

Achteraf aanpassen is ook handig om taal -en spelfouten te corrigeren, soms lees ik na meer dan een dag een post van mezelf en dan zie ik daar een onbewust gemaakte kemel van een fout staan of gewoon een tikfout. Daar ik graag correct schrijf, heb ik liefst ook de mogelijkheid om dat achteraf aan te passen.

Tevens voor verkooptopics is het handig, je wist of duidt dan in de eerste post wat er al weg is.

Het lijkt mij een beetje idioot voor al deze zaken telkens pm's naar moderators te liggen sturen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Het voordeel dat ik zie aan het (permanent" aanpasbaar maken van de posts is inderdaad een evolutie kenbaar maken en je foto's terug plaatsen als je eens "grote kuis" gedaan hebt op je externe account.
Enig probleem daarbij is dat ik niet meer weet welke foto ik waar gepost heb (Alzheimer light  ;))

Soit, ik heb tot nu de nood nog niet gevoeld om iets aan te passen in posts na een dag, dan maak ik wel een citaat aan en wijzig daarin.
De foto-perikelen daarentegen zouden wel eens eerder voor de dag kunnen komen.

En laat de notoire booswisser rustig zijn ding doen. Terugplaatsen vanuit een back-up systeem zou hierbij de best haalbare oplossing kunnen zijn, maar geen idee hoeveel werk dit is voor de mod's en of het überhaupt mogelijk is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

zou een optie niet kunnen zijn dat je vb een aantal letters of cijfers (laat ons zeggen 25 karakters kunt veranderen dat zou op die manier voldoende moeten zijn een schrijffout of een item een andere titel te geven, 't is maar een idee, op die manier heb je
de zekerheid dat geen grote stukken kunnen verdwijnen uit een draadje ? :-\

Metpetergaathetbeter


dani

ook wel even rekening houden met het feit dat de keuzes niet onbeperkt zijn hee Peter...

De mods en beheerders (admins) van het forum zijn ook met handen en voeten gebonden aan wat de forumsoftware kan doen.
Zomaar een nieuwe optie in het leven roepen is dus niet evident tenzij er geprogrammeerd wordt en dat kan niet  1,2,3...   (en kost geld)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

#26
<snip>
Had hier eerst iets anders staan als commentaar. Maar laat het ons simpel houden. Niemand schrijft hier forumsoftware als een hobby of beroep. Ofwel vertrouw je je gebruikers en neem je de bluts met de buil ofwel vertrouw je ze niet en doe je alles op slot.

Bij het eerste risico dat iemand alles wist. Bij het tweede verloren foto's en andere losse links of faute teksten.

Mijn voorkeur gaat voor het eerste.

Mijn 0,002€

ACFI.

PietB

Citaat van: ACFI op 29 december 2015, 18:00:29 PM
Bij het eerste risico dat iemand alles wist.
Dat risico is nihil, want je kunt een prullenbak configureren, waar alles dat deze of gene verwijdert in gaat.
Deze prullebak, kan als het goed is ingesteld, alleen door beheerders worden geopend en die kunnen berichten op de originele plek terug zetten.
Dus er hoeft niets verloren te geraken.
En tegen de lieden die menen de zaak te moeten frustreren kunnen dan passende acties worden ondernomen.

grt Piet.

mnieuwlaet

ik gebruikte het regelmatig om aan te geven wat er precies veranderd is in een post. Vooral in de rubriek "OOIT zal het klaar zijn" was dat handig.
Voor de rest denk ik dat we allemaal verstandige mensen zijn om daar geen misbruik van te maken in één of andere warrige, boze bui.

Gerolf

Citaat van: PietB op 29 december 2015, 22:20:14 PM
Citaat van: ACFI op 29 december 2015, 18:00:29 PM
Bij het eerste risico dat iemand alles wist.
Dat risico is nihil, want je kunt een prullenbak configureren, waar alles dat deze of gene verwijdert in gaat.
Deze prullebak, kan als het goed is ingesteld, alleen door beheerders worden geopend en die kunnen berichten op de originele plek terug zetten.

Dat klinkt interessant, en zou een goed alternatief kunnen zijn.
De (gelukkig zeldzame) keren dat iemand in een boze bui gaat wissen zouden zo opgevangen kunnen worden
Kan je bij gewijzigde items ook de originele in de prullenbak vinden? Dan wordt het helemaal interessant ...

Ik mis ook wel de mogelijkheid - vooral voor verdwenen foto's, topics waar de inhoud evolueert en voor de koopjesrubriek
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw