Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

doomslu

Citaat van: PeterVG op 02 februari 2016, 19:35:24 PM
Begrijpelijk Sicco
Ik stel alleen maar vast:
Piko komt plots met de 73 die al jaren beloofd was door LS. Tegenreactie van LS een Z2 aankondigen die bij Piko in de pijplijn zit.  ;D
Ach, bij de nieuwigheden vond ik Rivarossi wel de moeite waard met een nieuw ontwikkelde T14. Zou er op termijn een NMBS Type 97 te verwachten zijn. ;)
Van die Z2 van Piko heb ik al een productierijp exemplaar in handen gehad, doos inclusief.
Ze zullen zich moeten reppen bij LS...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

itchy

Citaat van: Peter Gootzen op 30 januari 2016, 08:36:06 AM
Citaat van: itchy op 29 januari 2016, 22:58:36 PM
Peter, betreffende de ambrogio containerwagens met wissellaadbakken: de eerste reeks wagens was beperkt verkrijgbaar (eigenlijk enkel in Zwitserland want gemaakt in opdracht van de Zwitserse verdeler van acme). De tweede reeks was wel gewoon verkrijgbaar, ik heb deze gekocht in Italië (het prijsverschil met Hunerbein was duizelingwekkend), maar de cat nrs die ik in m'n vorige post heb toegevoegd zijn modellen uit de catalogus van 2015. Samen met de B-models wagens gaat dat een mooie sleep worden :-)

B-Models heeft de Ambrogio wagens aangekondigd als Collectors Edition. Dus elk jaar komen er enkele wagens van uit. Dus als je de ACME's niet meer kan vinden, kun je bij B-Models uiteindelijj ook een hele sleep bij elkaar verzamelen. Blijft jammer dat ACME zo vaak modellen maakt die exclusief voor een bepaald land maakt.

Mvg, Peter
even terugkomen op bovenstaande posts: de Ambrogio wagens door A.C.M.E. aangekondigd in hun catalogus 2015 moeten nog uitgebracht worden, voorziene datum: onbekend
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Z2 CFL zou zelfs al in juli 2016 in de winkels moeten liggen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Davy

Er is veel te veel schoon's op de markt om wakker te liggen van een model dat telaat gaat uitkomen. Ik had er veel voor over om een paar LSM
container'kes van ECS te bezitten, maar kmoet er ook mee leven zonder. VBV gaat er nu uitbrengen maar waarschijnlijk in een set met de wagons erbij.
dat is ook een beetje kostelijk dan als je de wagons niet nodig hebt.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Union Pacific op 03 februari 2016, 22:09:52 PM

dat is ook een beetje kostelijk dan als je de wagons niet nodig hebt.
proberen te verkopen zonder, er zijn steeds kandidaten !  :-\

ward

Al het moois van VBV heeft ook een prijs sinds kort..

http://www.vanbiervliet.com/pdf/boekje-nieuw-2016.pdf

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:41:55 AM
220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)

Tja Olivier het kan niet altijd "voor een appel en een ei" hé, trouwens als "eventuele" kopers al zelf zouden willen bepalen wat een producent maar "mag" vragen voor een nieuw product zijn ze wel verkeerd bezig , alé das mijn mening. En maar klagen dat het nog steeds crisis is.
Den Eric.

alfa624

Nohab, spoor O van NMJ

Nmbs en CFL livrei, inclusief de decoder , de beste prijs inclusief decoder met sound 766.05 op Duitse site , maar is verwijderd , teveel tegenreaktie ?
Staat wel op site NMJ voor net geen 800 euro , toch leuk direkt in de mooiste uitvoeringen zonder al dit gespuit en verbouwen.

Gr
Luc
alfa

janieburton

Citaat van: bollen neus op 28 februari 2016, 11:56:29 AM
Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:41:55 AM
220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)

Tja Olivier het kan niet altijd "voor een appel en een ei" hé, trouwens als "eventuele" kopers al zelf zouden willen bepalen wat een producent maar "mag" vragen voor een nieuw product zijn ze wel verkeerd bezig , alé das mijn mening. En maar klagen dat het nog steeds crisis is.
Den Eric.

Nee, het kan niet altijd voor een appel en en ei maar de prijzen swingen soms toch de pan uit.

In een ander draadje is er ook over de prijzen gediscussieerd en dit ivm met het verdwijnen van de winkels.

Iemand smeet ook in de groep dat men niet alles kan willen en dat is correct maar het probleem is; en de waarheid zal ergens in het midden liggen, dat als er een model uitkomt waarvan men 3,4,5 of meer versies ervan kan uitbrengen dat dan alle die versie op het zelfde ogenblik te bestellen zijn of verkrijgbaar zijn en dat dat dan een aanslag is op de geldbeugel; ik begrijp dan ook niet waarom ze dan die modellen waarvan verschillende versie kunnen gemaakt worden die niet spreiden over verschillende jaren.
 

Jurgen

Tja, de prijzen. Ieder jaar weer een probleem hé.

Ik doe het zo:

Eerst maak ik een lijstje met wat ik wens.
De prijzen van Het Spoor, VBV, Olaerts, Modeltrein Paradise en enkele Duitse handelaars worden mooi genoteerd en met elkaar vergeleken.
Enkele modellen blijken ineens niet in mijn tijdperk thuis te horen, dus schrap ik al van mijn vooropgestelde lijstje. Andere modellen zijn toch niet wat ik wens op mijn baan, dus worden ook geschrapt.

Ik hou mezelf ook aan een vast jaarlijks budget waar ik niet wil over gaan. Resterende bedragen gaan uiteraard wel mee naar volgend jaar en tekorten worden afgetrokken.

Een aantal jaar geleden ben ik zo begonnen en tot nu toe is dit steeds een haalbare kaart geweest. Zelfs al waren er aankopen die ik eigenlijk niet voorzien had.

Het is een hele boekhouding, maar het helpt me wel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 28 februari 2016, 16:09:20 PM

Ik hou mezelf ook aan een vast jaarlijks budget waar ik niet wil over gaan. Resterende bedragen gaan uiteraard wel mee naar volgend jaar en tekorten worden afgetrokken.

Het is een hele boekhouding, maar het helpt me wel.

Lijkt mij wel wat!

Bestaan er geen gratis boekhoudprogramma's dat we kunnen gebruiken?
 

centauri167

Citaat van: janieburton op 28 februari 2016, 20:34:47 PM
Citaat van: Jurgen op 28 februari 2016, 16:09:20 PM

Ik hou mezelf ook aan een vast jaarlijks budget waar ik niet wil over gaan. Resterende bedragen gaan uiteraard wel mee naar volgend jaar en tekorten worden afgetrokken.

Het is een hele boekhouding, maar het helpt me wel.

Lijkt mij wel wat!

Bestaan er geen gratis boekhoudprogramma's dat we kunnen gebruiken?

Pen en papier zijn redelijk doeltreffend. Je schrijft op hoeveel je maximum wil spenderen en trek al je aankopen eraf ...

Stieven76

Inderdaad, pen en papier of te wel Excel als je het digitaal wil. Daar heb je toch geen boekhoudkundig programma voor nodig  ;D

Jurgen

Als je al iets verder mee bent met je tijd en je hebt een computer kan je ook Excel gebruiken. Dan moet je zelf niets meer uitrekenen.  ;D

Zo doe ik het toch. Iedere aankoop wordt meteen opgenomen in de lijst en ik weet meteen hoeveel ik nog kan spenderen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.