Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

ward

Luc, was er bij A.C.M.E. nieuws van de SNCF fret traxx?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loco

Inderdaad, maar het MU rijtuig was ook reeds voor  2015 aangekondigd  in een set I6 met 2 x I6 Ligrijtuig blauw-rose met rode lijn en grijs dak + MU slaapwagen in  tijdperk  (55103). Misschien wordt het nu ook afzonderlijk te koop aangeboden.

d@niel

Citaat van: loco op 29 januari 2016, 14:28:53 PM
Inderdaad, maar het MU rijtuig was ook reeds voor  2015 aangekondigd  in een set I6 met 2 x I6 Ligrijtuig blauw-rose met rode lijn en grijs dak + MU slaapwagen in  tijdperk  (55103). Misschien wordt het nu ook afzonderlijk te koop aangeboden.

Ik denk eerder aan het CIWLT MU 4743 van de NS (het ziet er NS blauw uit) die een tijd als 4745 voor NMBS reed met B logo vanaf julie 2000.  Zie Op de Baan n°52 pagina 48. Maar dat is een gok  ;)

itchy

#153
Is er nieuws van ACME omtrent de uitlevering van hun Ambrogio wagens met wissellaadbakken? Ik weet dat die nu ook aangekondigd werden door B-Models, maar ACME heeft ze ook en er waren nieuwe nummervarianten voorzien in 2015 (cat nrs 40282 en 40283) maar ik heb ze niet uitgeleverd geweten... Ik vraag het hier maar omdat deze toch ook in België reden en nog steeds rijden (Muizen - Galarate)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loco

Volgens mij zijn alle beloofde wagens met ambrogio containers van ACME uitgeleverd.
De eerste set was rond maart - april 2014 nrs  (90057/90058)
De tweede set was rond september / oktover 2014 met nummer 40263 / 10264
Ik vrees echter dat ze in België moeilijk te krijgen waren.
Ik denk dat je bij HÜnerbein nog de meeste kans maakt
https://www.huenerbein.de/modelleisenbahn-H0/acme-g%C3%BCterwagen-9e/acme-40264-aae-tragwagen-ambrogio-ep.vi-193e.html


itchy

Peter, betreffende de ambrogio containerwagens met wissellaadbakken: de eerste reeks wagens was beperkt verkrijgbaar (eigenlijk enkel in Zwitserland want gemaakt in opdracht van de Zwitserse verdeler van acme). De tweede reeks was wel gewoon verkrijgbaar, ik heb deze gekocht in Italië (het prijsverschil met Hunerbein was duizelingwekkend), maar de cat nrs die ik in m'n vorige post heb toegevoegd zijn modellen uit de catalogus van 2015. Samen met de B-models wagens gaat dat een mooie sleep worden :-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter Gootzen

Citaat van: itchy op 29 januari 2016, 22:58:36 PM
Peter, betreffende de ambrogio containerwagens met wissellaadbakken: de eerste reeks wagens was beperkt verkrijgbaar (eigenlijk enkel in Zwitserland want gemaakt in opdracht van de Zwitserse verdeler van acme). De tweede reeks was wel gewoon verkrijgbaar, ik heb deze gekocht in Italië (het prijsverschil met Hunerbein was duizelingwekkend), maar de cat nrs die ik in m'n vorige post heb toegevoegd zijn modellen uit de catalogus van 2015. Samen met de B-models wagens gaat dat een mooie sleep worden :-)

B-Models heeft de Ambrogio wagens aangekondigd als Collectors Edition. Dus elk jaar komen er enkele wagens van uit. Dus als je de ACME's niet meer kan vinden, kun je bij B-Models uiteindelijj ook een hele sleep bij elkaar verzamelen. Blijft jammer dat ACME zo vaak modellen maakt die exclusief voor een bepaald land maakt.

Mvg, Peter
 

Eddytje


Peter

WAUW, de handmonsters van de AM 54 en de Post versie stonden er al bij.
SUPER  ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Voor een foto van het poststel moeten jullie nog even wachten tot morgen, maar van de MS 54 heb ik er al enkele dagen geleden een op de website geplaatst. Dat hebben jullie ongetwijfeld allemaal al gezien, maar ik herhaal 'm hier nog eens:
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

ziet er knap uit. Heb je toevallig niet kunnen lospeuteren welke schildering de 051 zal hebben en welke andere nummers er in de pijplijn zitten? (als ze bij VI-trains de ontwikkeling zo moeilijk inschatten, zal VBV het allicht toch niet bij 1 nummertje houden)
Ik heb de indruk dat de 051 een stel was dat voornamelijk in de vlaanders reed, heb er toch alleen foto's van gevonden langs Vlaamse wegen.
Het postrijtuig reed allicht overal rond, de foto's tonen het stel in het oude station van Luik. Op deze versie staat de 90 prominent in beeld, na enkele jaren is die er af gevallen en nog later werden er die gestyleerde hoorns op geplakt.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Sicco

De 051 komt in de vroege tijdperk IV uitvoering, dus met de oude gele 'snor'. Uiteraard komen er ook andere versies. Het stel zat in die tijd (rond 1980) in de stelplaats Kinkempois, maar de serie reed door een groot deel van het land.
De poststellen reden in een omloop tussen de expeditieknooppunten (welke waren dat? Antwerpen, Brussel, Gent, Charleroi, Luik, ?). Ze hebben inderdaad in verschillende livreien (van oranje naar rood) rondgereden.

Eddytje

toen ik het poststel zag viel mijn mond open. ik heb er geen woorden voor. 1 woord gewoon PRACHTIG... Zal deze wel niet kopen maar hoop de ze nog een AM62 of AM66 zullen uitbrengen in de toekomst en ik denk dat ik mij dan NIET zal kunnen inhouden om deze te kopen (Ik denk dat velen wel een roodje willen)

oebr

bedankt voor de snelle en deskundige reactie Sicco !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Wat was de laatste kleurstelling van die AM54 eigenlijk? Zijn deze ooit bordeaux geweest?

En als ik het goed begrijp zijn de laatste reizigersexemplaren eind jaren 90 afgevoerd?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.