Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

rgp

Hallo,

ik heb nergens gezegd dat je bij VBV moet een voorschot geven.

Alleen ben ik hun aankondigingen en hun leveringen in het jaar stillekes kotsbeu.

Als er iemand voortgaand op de "aankondiging" van LS voor de AM96 een minibaantje had gemaakt, stond hem nu nog altijd op de eerste trein te wachten >:(

Ze maken mooie modellen, maar laat deze mensen nooit een job uitoefenen waar meer bij komt kijken dan "het product".  Ze zouden rap op den dop staan.

Roland

Sicco

#121
Ik weet niet zeker of je het over LS of over VBV hebt, maar indien dat laatste ben ik het absoluut met je oneens. Met het eerste volledig wel. Ofwel, beiden zitten zo ongeveer aan weerszijden van het spectrum

loebaske

  :D :D :D :D just Roland  :D :D :D

Kijk wel uit naar de VBV reeks 75, maar de reeks 65 is totaal onbekend voor me, iemand een fotooke??


Sicco

Dat is dezelfde loc, maar dan voor de ombouw

Grofweg de hydraulische versie van de 62. Reden vanuit Hasselt

Metpetergaathetbeter

Citaat van: mnieuwlaet op 28 januari 2016, 10:34:19 AM
Pakt eens 50 weken twee puntjes minder

als je hebt over Olivier zijn hoge schoolleven kan hij die ongetwijfeld gebruiken, heb je het over zijn leven na het schoolleven dan zijn het geen pintjes maar Duvels (of zelfs Fanta's die hij ge/verbruikt ;) )

janieburton

Citaat van: rgp op 28 januari 2016, 11:16:23 AM

Alleen ben ik hun aankondigingen en hun leveringen in het jaar stillekes kotsbeu.

Als er iemand voortgaand op de "aankondiging" van LS voor de AM96 een minibaantje had gemaakt, stond hem nu nog altijd op de eerste trein te wachten >:(

Ze maken mooie modellen, maar laat deze mensen nooit een job uitoefenen waar meer bij komt kijken dan "het product".  Ze zouden rap op den dop staan.

Roland

Heb ook stilletjes genoeg van die voorbestel politiek, ik vermoed dat men enkel begint te produceren indien er voor een bepaald model genoeg inschrijvingen zijn.(ik spreek niet over een voorschot te betalen, enkel en alleen maar inschrijven).

Misschien zou er een wet(Europees)moeten komen dat als je een aankondiging doet dat je iets gaat produceren dat er een verplichting is dat de producent het moet produceren binnen een termijn van 12 maanden en dat het moet beschikbaar zijn in de winkels binnen de maand na productie, indien niet wordt voldaan aan deze voorwaarden dat er boetes worden opgelegd, als voorbeeld: een percentage korting per maand dat het product niet beschikbaar is na de 13 maanden.

 

SuSke

Met een optie nemen is niets verkeerd, zolang je maar de kans blijft hebben om de optie niet te lichten als je je bedacht hebt.

Ik meen te weten dat daar bij VBV echt niet moeilijk wordt over gedaan. Er kan immers vanalles gebeurd zijn tussen het nemen van een optie en het moment om deie optie te lichten. Maar zoiets moet ook van 2 kanten komen en mag natuurlijk ook geen gewoonte worden. Ook doe je er goed aan je leverancier zo snel als mogelijk te verwittigen als je een optie niet meer wil lichten, ook een kwestie van respect.

Voorschotten betaal ik principieel niet (enige uitzondering was de €50,00) voor de Desiro bij VBV).

Wanneer een toelevering uitzonderlijk lang uitblijft komt een optie sowieso te vervallen of heb je alle recht een optie niet te lichten. Geen mens die je daarvoor een strobreed in de weg zal leggen.


Zal een dezer dagen die VBV catalogus uitpluizen en mijn opties gaan lichten bij VBV  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter Gootzen

Citaat van: janieburton op 28 januari 2016, 15:05:19 PM
Citaat van: rgp op 28 januari 2016, 11:16:23 AM

Alleen ben ik hun aankondigingen en hun leveringen in het jaar stillekes kotsbeu.

Als er iemand voortgaand op de "aankondiging" van LS voor de AM96 een minibaantje had gemaakt, stond hem nu nog altijd op de eerste trein te wachten >:(

Ze maken mooie modellen, maar laat deze mensen nooit een job uitoefenen waar meer bij komt kijken dan "het product".  Ze zouden rap op den dop staan.

Roland

Heb ook stilletjes genoeg van die voorbestel politiek, ik vermoed dat men enkel begint te produceren indien er voor een bepaald model genoeg inschrijvingen zijn.(ik spreek niet over een voorschot te betalen, enkel en alleen maar inschrijven).

En wat is daar mis mee? Spreekt toch voor zich dat een model niet gerealiseerd zal worden als er geen interesse is. Als je zelf een bedrijf had en jou zou producten aankondigen waar vervolgens veel minder interesse in is dan je verwacht, zou het dan toch produceren en ervoor kiezen om verlies te maken?

Een inschrijving is bij VBV geheel vrijblijvend, als je het model bij verschijnen niet meer wil om welke reden dan ook, dan hoef je het ook niet af te nemen.

Ik denk eerder dat we blij mogen zijn dat er nog zulke producenten zijn die zich inzetten om Belgische modellen te realiseren. Zonder VBV zouden een heel aantal mooie modellen er niet zijn.

Mvg, Peter
 

Dirky

Citaat van: janieburton op 28 januari 2016, 15:05:19 PM


Heb ook stilletjes genoeg van die voorbestel politiek, ik vermoed dat men enkel begint te produceren indien er voor een bepaald model genoeg inschrijvingen zijn.(ik spreek niet over een voorschot te betalen, enkel en alleen maar inschrijven).


... en wat is er daar verkeerd mee? Wij zijn geen weldoeners hé!
Zelf vermeld ik ook dat er een H0 type 11 komt, en misschien in spoor 1 versie, en het oude seinhuis van Oudenaarde, en..., en...maar een productiedossier start maar op als er voldoende mensen hun interesse tonen. En dat kan alleen maar via eender welke vorm van "voorbestellingen"...
Bij mij is "interesse" voldoende want ik moet er niet van leven. Bij grotere firma's moet dat via echte voorbestellingen.

Ik doe mijn best om zo weinig mogelijk te beloven qua deadlines. En als ik er eens aan zondig wordt het met de klanten besproken. En van de doorsnee klant ben ik op dat gebied zeer tevreden...

Geef die fabrikanten een realitische prognose...

oebr

Amai,

jullie beseffen duidelijk niet dat er ook nog mensen hun centen in de productie van die modellen moeten steken.
Als de enige investering die je moet doen efkes zeggen is dat je geïnteresseerd bent om eventueel een model te kopen, is dat zo'n gigantisch probleem ?

Ik plan ook de productie van een bepaalde lok (zeg nog niet welke want als die wet van Janie er komt wil ik niet de pineut zijn  ;D - eerlijk gezegd, je hebt juridisch geen poot om op te staan, want behalve wat speeksel dat in je mond opwelt bij het lezen van de vooraankondiging verlies je niks) . Daar gaat zeker een voorschot voor betaald worden.
Jullie beseffen duidelijk niet dat je hier over een nicheproduct in een kleine markt spreekt.  Een firma als Märklin heeft een dan nog een relatief grote thuismarkt en kan een eventuele misslag in België dan ook wel bufferen, maar hier is de reserve zeer beperkt hoor. Als VBV een paar missers maakt kunnen ze daar een paar jaar boterhammen met choco eten omdat er een en ander op 't schap blijft liggen.
Het is niet meer dan billijk dan dat die mensen hun investeringen indekken.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

NielsVV

Ik dacht dat dit topic ging over nieuwigheden?  ;)
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

oebr

just Niels,

bij deze een linkje naar de filmpjes van Frank Buttig - wel auf Deutsch:

https://www.youtube.com/user/modellbahnshoplippe/videos

met al nieuws van oa Noch, Brawa, Viesmann-Kibri-Vollmer, Artitec, Lenz...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

stoomlokje

Hallo allemaal,
Zijn bij de nieuwigheden van VBV de prijzen al verkondigd ?

loco

De prijzen staan toch vermeld in de folder - brochure.

NielsVV

Citaat van: loco op 28 januari 2016, 17:31:40 PM
De prijzen staan toch vermeld in de folder - brochure.

Staan enkel prijzen bij de budget line. Ik ben wel eens benieuwd wat het post rijtuig moet kosten.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City