Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco 2016

Gestart door wisselstromer, 23 december 2015, 14:32:32 PM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Davy

Er zitten een paar nieuwe containerwagens tussen maar weer geen 2delige wagens van 80ft, wel ne mooie 90ft voor ne schone prijs :)

itchy

#2
Het loknummer van de NMBS 2010 is volgens mij in het foute lettertype... vergelijk met de NMBS 2005 en 2006 van enige jaren geleden (ook Roco, maar speciale serie Treinshop Olaerts), waar wel het juiste lettertype werd gebruikt (maar op de flanken dan weer net iets te groot). Op de 2010 zijn de cijfers te breed en te fijn. Ze moeten 'vetter' en hoger zijn...


Voor ik hier weer voor muggenzifter/rivettenteller versleten word: het gaat niet om details die ontbreken (het zijn mooie reproducties!), maar het is toch een kleine moeite om die loknummers er conform de werkelijkheid op de drukken ?! Zeker als men al eerder versies heeft uitgebracht met het juiste lettertype... Wakker worden Roco !

Hier nog even een foto van hoe het moet:



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Wanneer komt het model?
Zou het geen photoshop model kunnen zijn?
Dat doen ze veel vaker.

Het begint het hier net NL te worden al klagen bij de foto.  :'(

Ik weet het ze kunnen beter, maar ze nemen ook een beslissing van een nieuw lettertype kost zoveel meer dus doen we niet.
Of we maken een nummer variant die niet bestaat. Zeker bij wagons is dat vaker het geval.

Wees blij dat ze iets maken en als je het niet wilt, dan koop je het gewoon niet.
Als we zo doorgaan stoppen ze met maken van modeltreinen en dan stopt met enkele jaren de hobby. Denk om de nieuwe generatie die net de hobby heeft gevonden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

itchy

#4
Citaat van: mark7758 op 27 december 2015, 10:37:40 AM
Ik weet het ze kunnen beter, maar ze nemen ook een beslissing van een nieuw lettertype kost zoveel meer dus doen we niet.
Of we maken een nummer variant die niet bestaat. Zeker bij wagons is dat vaker het geval.

Wees blij dat ze iets maken en als je het niet wilt, dan koop je het gewoon niet.
Als we zo doorgaan stoppen ze met maken van modeltreinen en dan stopt met enkele jaren de hobby. Denk om de nieuwe generatie die net de hobby heeft gevonden.
Het punt is: Roco heeft al nummervarianten van dit model uitgebracht mét het loknr in het juiste lettertype (dus niks 'nieuw lettertype kost meer geld!')
Voilà: (foto geleend van Ervin):




Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Dan krijg ik nog meer het gevoel van even photoshop.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

itchy

#6
Citaat van: mark7758 op 27 december 2015, 10:44:38 AM
Dan krijg ik nog meer het gevoel van even photoshop.
Laten we het hopen! Trouwens, over 'al beginnen klagen bij de eerste foto's' gesproken: bij de reeks 80 die Roco dit jaar heeft uitgebracht, heb ik destijds bij het verschijnen van de eerste (gephotoshopte) foto's ook heel hard 'foute buffers!' geroepen. Weet niet of ze dat tot in Bergheim gehoord hebben (wellicht niet...  ;)  of misschien via de verdeler voor België, wie weet),  maar in ieder geval staat hier nu een NMBS 8051 mét juiste buffers voor m'n neus. Dus ja, ik roep het liever op tijd... Dat was ook al zo'n geval waarbij Roco al eerder nummervarianten met de juiste buffers had uitgebracht (8001, 8033, 8062,...) en vervolgens plots een versie uitbracht (8061) met de foute (Duitse) ronde buffers... Gelukkig hebben ze dit nu met de 8051 rechtgezet.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

oebr

hangt dat lettertype niet af van het tijdperk waarin de lok zich situeert ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

itchy

Citaat van: oebr op 02 januari 2016, 17:17:49 PM
hangt dat lettertype niet af van het tijdperk waarin de lok zich situeert ?
Voor de blauwe 20ers had je grosso modo 2 lettertypes, eerst het 'oude', normschrift-achtige NMBS lettertype, zoals hier:

(foto gemaakt door Peter Van Gestel, 17/06/1996 -- geplukt van belrail.be)


tot pakweg midden jaren '90 (hangt af van wanneer de lok een revisie kreeg) en daarna de Univers Condensed Bold zoals in de posts hierboven. In de Roco catalogus wordt een 20 afgebeeld met de cijfers in Univers Regular, maar die versie heeft - bij mijn weten - in het echt nooit bestaan.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail