Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Folders 2016.

Gestart door mark7758, 22 december 2015, 14:43:46 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Een blauwe 20, een blauwe Infrabel 62, de I6 rijtuigen in Memling livrei en wat goederenwagens.
De prijzen zijn redelijk, maar hebben we die dingen ondertussen al niet in onze kasten of op onze modelbanen staan?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

#2
Verder kijken Luc,
Wat goederenwagons, wat Rijtuigen en nog een P8 in NMBS kleuren.

En tuurlijk heb jij alles al in je kast staan. Maar sommige mensen laten alles staan om het model maar van firma X te krijgen.

Persoonlijk zie ik ook niets wat ik in 2016 zou willen hebben. Maar ja. We zijn het afgelopen jaren natuurlijk ook ernstig verwent met Vanbiervliet, Roco, REE, Marklin, Jouff en andere merken.

Maar mocht je nog wensen hebben maak ze gewoon kenbaar en wie weet in 2025 ben jij aan de beurt. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

#3
Die blauwe infrabel 62 zag ik niet staan, alsook de P8 heb ik over gekeken.

- Blauwe 20 heeft Roco in het verleden reeds uitgebracht, maar nog geen model met decoderinterface (behalve dan die 2 met slabbetje).
- I6 rijtuigen in Memling livrei, ooit al uitgebracht ja, de prijzen vallen wel mee, €40 euro voor een nieuw rijtuig, dat is redelijk te rechtvaardigen. Maar hou in het achterhoofd dat Roco al een hele tijd i6 rijtuigen maakt op schaal, net zoals locs uit de reeks 20.
- Hier en daar wel wat leuke goederenwagens aan een niet te overdreven prijs, €25 voor een coilwagen is heel erg redelijk.

Al bij al wel leuk materiaal aan meer betaalbare prijzen, of ik ze effectief zal aanschaffen is iets anders, want ondanks dat ze mij wel interesseren en betaalbaar zijn koop ik weinig zaken nieuw.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

thor



Een blauwe 20, een blauwe Infrabel 62, de I6 rijtuigen in Memling livrei en wat goederenwagens.
De prijzen zijn redelijk, maar hebben we die dingen ondertussen al niet in onze kasten of op onze modelbanen staan?



Heb persoonlijk geen probleem met de nakende releases van Roco, kwalitatief dik in orde, en aan schappelijke prijzen. Ja de I6 rijtuigen bestonden al enige tijd.
Je zou als spreekbuis van MSM verheugd moeten zijn, het houd onze hobby levend.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

doomslu

Ronny, ik spreek voor mezelf en ik denk ook voor vele anderen.
Het goede nieuws is dat de prijzen behoorlijk zijn.
Ander goed nieuws is dat het interessante dingen zijn.
Vorig jaar bvb was de groene 20 aan de beurt (als ik me niet vergis). Enkele jaren geleden zaten ze daar met een verschrikkelijke overstock van en werden ze in de uitverkoop gezet. Die keuze was dus op z'n minst vreemd te noemen.
Maar geef toe, deze modellen hebben de meesten van ons al.

Helaas is het zo dat de grote merken als Roco en Märklin de mogelijkheden niet hebben om nieuwe modellen te maken voor onze kleine markt. En dat is voor ons, liefhebbers, jammer.
Maar gelukkig zijn er nog 'onze' fabrikanten en Piko.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

Dat je voor jezelf spreekt is begrijpelijk, doch voor vele anderen betwijfel ik. Onder welke categorie val ik dan?
En over die kleinserie fabrikanten wil ik niet uitweiden, alleen dit : het materiaal dat ik daarvan recent (lees een jaar geleden) aankocht is niet van het kwalitatieve niveau dat men mag verwachten.
Ik heb hier Roco's rondrijden die 25 jaar oud zijn en het nog steeds prima doen.  Wie doet dat na? De tijd zal het ons leren, alhoewel ik daarbij mijn bedenkingen heb.
Wat mij betreft, einde discussie, ieder zijn mening, daar dient dit forum toch toe?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

NielsVV

Mijn gerief zit er toch tussen. Heb inmiddels de serie 20 + de memling rijtuigen in bestelling staan. Weer een compete set voor de verzameling. Ik tevreden.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Alain

Die rijtuigen heb ik jammer genoeg niet in mijn verzameling, vind ze persoonlijk iets te klein  :)

Zijn maar 16 cm lang, N-schaal.

OlivierV

Citaat van: Alain op 22 december 2015, 19:16:34 PM
Die rijtuigen heb ik jammer genoeg niet in mijn verzameling, vind ze persoonlijk iets te klein  :)

Zijn maar 16 cm lang, N-schaal.
Die van Fleischmann, Roco brengt ze ook opnieuw uit aan €40/stuk. Wat wel goed is, is dat Roco ze niet in set uitbrengt, dan heb je tenminste geen verplichting om ze alledrie in 1 keer aan te schaffen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Er komen bij Roco ook weer enkele leuke containerwagons uit zo te zien , dus dat ga ik zeker in de gaten houden.
De Reeks 186 van de SNCF , weet iemand of dit misschien de "Akiem" versie is dat Roco uitbrengt , want die loc zie je ook dagelijks hier in België.

bollen neus

Der staat voor het 2de jaar op rij niets bij wat ik kan gebruiken van Roco. Wat de rest betreft, tis precies of dat hier een jongelingske de prijs wil gaan bepalen wat een producent nog mag gaan vragen als prijs. Vree goed bezig, jullie zullen dan wel meer een deksel op de neus krijgen, als er nog minder materiaal gaat uitgebracht worden.
Den Eric.

Jurgen

Een coilwagen, I6-rijtuigen en een reeks 20?

Ik heb ze allemaal al. Maar toch komen ook deze hier in huis!

Ik koop sinds een paar jaar alle nieuwe varianten van de I6 en ook de coilwagens heb ik de laatste jaren allemaal gekocht. Het geeft een leuke trein met verschillende nummertjes, al moet ik lang wachten om ze bij elkaar te sparen. Maar dat trek ik me niet aan, zo kan ik rustig sparen en ondertussen ook andere dingen van andere merken kopen.

Dat alles goedkoper geworden is bij Roco is alleen maar mooi meegenomen.

Van mij mag Roco gerust verder gaan met het heruitbrengen van nummer- en kleurvarianten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vyncky

Citaat van: mark7758 op 22 december 2015, 15:45:09 PM
Verder kijken Luc,
Wat goederenwagons, wat Rijtuigen en nog een P8 in NMBS kleuren.


Spoor N dan toch die P8 ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Ik volg Jurgen zijn filosofie ook wel deels. Op die manier kan je rustig alles verzamelen wat je wil en hoef je niet in 1 slag een hele staaltrein te kopen, elk jaar 1 of 2 wagons erbij is toch veel verdraagzamer dan in 1 slag 400 euro uit te geven voor een samenstelling.

Dat men voor een 20 170 euro vraagt vind ik veel correcter, die mal is al zo lang in gebruik ... en op die manier wordt het voor de jonge modelspoorder beter betaalbaar.

Verder klopt het wel dat er niks echt nieuw uitgebracht wordt, want in principe is het elk jaar hetzelfde.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan