Ballasteren

Gestart door Anarchy, 20 juni 2006, 10:56:27 AM

DelticPower

Hallo Ervin, jalousie is een slechte eigenschap. Laten we daar met zijn allen boven staan. Wanneer je stopt met het plaatsen van foto's en entousiaste berichten als jouw verzameling weer is uitgebreid, beloon je dit gedrag. (Weet ik van een hondenpsycholoog) Graag wil ik jou dan ook vragen je niet te laten beinvloeden en gewoon door te gaan. Ik kijk alweer uit naar je volgende berichten.[:)]

@55erke, wel een beetje doorwerken. We willen bij jou ook ballast zien.[:D][:D]
Groeten van Jan

55erke

citaat:
Geplaatst door DelticPower


@55erke, wel een beetje doorwerken. We willen bij jou ook ballast zien.[:D][:D]



Hela mij ni afjagen eh [;)][:D]
Ballast dus :
http://www.loccollector.be/foto2/paginafotos/5517en5541o2.jpg
En het waarom en alles over de ballast die ontbreekt op mijn baan staat in dit draadje uitgelecht:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2393&whichpage=2

Groeten
Johan

DelticPower

Hallo Johan, inderdaad een hele goede reden. Hoop op succes de volgende week. Er zullen in elk geval wel wat werkzaamheden op je af komen. Dan komt de spoorbaan even op de tweede plaats. Maar alles heeft zijn charme. Komen er straks weer nieuwe plannen en dus nieuwe foto's.

Groeten van Jan

janjozef

Om te beginnen mag iedereen zoveel foto's plaatsen als hij wil maar doe het op zijn plaats. Jaloezie is een woord dat ik niet ken ik heb zelf een 400 wagons en een 60 tal locs, Ik koop waar ik zin in heb dus waarom jaloezie maar om in elke topic te schrijven dat ge gekocht hebt wel hij mag daarover gelukkig zijn ik zal het met hem zijn maar schrijf het in een topic "Ervins aankopen" en kan hij zoveel foto's plaatsen als hij wil. En o ja ik heb vanmorgen tot 10u geslapen wat extra lang is voor mij en ik heb nu een week verlof.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Hallo JanJozef, het was vlg mij beter geweest als je deze motivatie vanmiddag geschreven had. Maar alla, dat is niet aan mij. Wel wens ik je fijne verlofdagen.[:)]
Groeten van Jan

Anarchy

Zo, alles weer netjes opgelost? [^]
Terug naar het onderwerp ...

n/a



Laat ik ook maar eens een Nederlandse bijdrage leveren aan de discussie...

Ik gebruik N-spoor ballast van Woodland voor mijn H0-baan. Hierbij meng ik de kleuren beige(buff), grijs en lichtgrijs in de verhouding 2:1:1. Zo krijg je een goede weergave van het riviergrind dat tot in de jaren '80 in Nederland werd gebruikt.

Meer foto's: http://www.floodland.nl/trein/info/model_13.htm

Groeten,

Huib Maaskant

bartie

Ziet er heel mooi uit Huib, zoals trouwens de rest van de site waar ik geregeld al eens een kijkje kom nemen. [:)]

Bart.

ysbeer

Je schrijf het zelf al(de houtlijm wordt keihard)dat betekend dat alle lawaai van de treinen wordt overgedragen op de plank.
Probeer eens met latexlijm of boekbinderslijm.
Je zal versteld staan van de rust

wim ysbeer

n/a

Beste Wim,

Het geluid neemt inderdaad wat toe. De ondergrond waar de rails op ligt wordt bij mij over de volle lengte gesteund door balken. Deze stijve constructie gaat het klankkast effect tegen De herrie valt daardoor nogal mee. Maar als er een beter product is, is dat zeker het proberen waard. Zal wel bij de volgende baan worden, ben ik bang...

Bedankt voor de tip,

Huib

n/a

Ik propageer wel vaker het gebruik van schuimplaten. Ook inzake geluid. Het materiaal dempt goed en ik heb totaal geen last van de verschijnselen die wel optreden bij het gebruik van hout.

Anarchy

Hoi,

Ik ben vlug even ballast gaan halen. (woodland scenics)
Ik heb gekocht:
B77 "Medium Iron Ore"
B78 "Medium Dark Brown"
B80 "Medium buff"

Ik ga proberen B77 en B78 elk met de helft te mengen en dan een klein beetje B80 (heel lichte kleur) toe te voegen

ERVIN

En Anarchy,is het ondertussen al een beetje gelukt??
Kan je eens een foto laten zien?[:p]

Anarchy

Wel ik heb ongeveer 2 keer zoveel B77 genomen als B78 en een klein beetje B80, dat geeft een mooi resultaat VIND IK. Ik heb helaas zelf geen digitaal fototoestel dus op fot's zal het nog even wachten worden vrees ik

tufken

@ Huib

Uw website is prachtig en zeer leerrijk.

Proficiat

Patrick



" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "